Patrixf650gs
Rookie
- 12 feb 2024
- 7
- 0
Hoe kan ik dit oplossen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit is inderdaad handig kom ik niet onverwacht leeg te staanNee, dat is niet altijd het geval. Genoeg motoren beginnen halverwege de tank met bewegen en dalen dan met je niveau mee naar 0. De vlotter hangt op de max totdat het niveau ver genoeg gedaald is om deze te laten zakken, en dat is vaak pas bij een halve tank. Tank volgooien, dagteller resetten, lekker tot reserve oprijden en dan volgooien. Weet je voortaan hoeveel km je ongeveer per tank rijdt.
Ben een leek hier in. Hoe doe je datbenzinemeter in tank uitmeten volgens service manual
Ga hem dan eerst leeg rijden en kijke. Wat hij doet. Bedankt voor de tipsSowieso geeft jouw meter pas minder streepjes als je tank MINDER dan half vol zit. Half vol, of voller dan dat staat het metertje vol en staat er een klein pijltje omhoog te wijzen. Dat staat ook in je eigenaarshandboekje geschreven als het goed is. (lees dat maddafakking boekje )
Dat het vlotterelement blijft hangen zou kunnen, dan moet je onder je zadel de brandstofslang lossen (pas op, staat onder druk), de 2 stekkers losmaken, en dan de borgring die de brandstofflens in de tank houdt losdraaien. Daar is of een specialtool voor nodig, of een grote schroevendraaier met een hamer en wat beleid.
Doe dit pas wel als je er zeker van bent dat je tank bijna leeg is, anders heb je kans dat je tank gedeeltelijk leeg loopt.
Blaas ook even de omliggende ruimte om de flens heen schoon, zonde als er allemaal viezigheid in je tank valt.