Voorvork BMW F650GS (2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zarazi

MF'er
24 sep 2022
32
8
Beste allen,

Als eerste motor overweeg ik een BMW F650GS uit 2000. Het doel is woon werk verkeer over de provinciale weg.

Helaas kwam ik er op internet achter dat er wel eens gevaarlijke problemen kunnen zijn met de voorvork. Nu hoor ik dat dit enkel voorkomt bij heftig offroad gebruik.

Ik wil met een veilig gevoel kunnen rijden. Kunnen jullie je kennis en ervaring met mij delen?
20D00460-0A25-4E59-AB27-A816B2A806CB.png
 
Thanks! Dat is tegenstrijdig met bovenstaande website lees maar goed voor de gemoedsrust. De motor waar ik naar kijk lijkt er goed uit te zien en heeft ca. 10.000km op de teller.

Mochten er mensen zijn met nog meer info verneem ik dat graag!

Zijn er verder nog zaken waar ik specifiek op kan letten? Denken jullie dat dit geschikt is als eerste woon/werk motor?
 
Kijk dat is fijn om te horen! Hartelijk dank. Puur uit nieuwsgierigheid. Hoe bedoel je dat jij ze hebt rondrijden? Ben jij onderhoudsmonteur en rijden klanten ermee rond of hoe moet ik dat zien?

PS bedoel je dan ook specifiek deze jaartallen? Verder val ik je niet meer lastig!
 
Ik zie er meerdere per jaar in de werkplaats maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
In mijn ervaring rijdt de twinspark(vanaf 2004?) Wel lekkerder dan de eerste serie
 
Helaas zijn de twinsparks buiten het budget dat ik er nu aan uit wil geven. Eigenlijk wil ik een goede en veilige woon werk (30km enkel provinciale weg) motor voor ca. €2500,- aanschaffen.

Wel dank voor je antwoord!
 
Aha, nu zit ik ook niet star op dat budget. Ik ga vanmiddag bij deze kijken. Kilometerstand 9960km. Alle papieren, sleutels en originele topkoffer aanwezig bij een plaatselijke motorzaak waar ik een goed gevoel bij heb.
 
de banden bewijzen de kmstand wel vind ik, of je blij moet zijn met die km stand is een andere vraag
Dat wel...... maar het is wel bizar dat er zo weinig mee gereden is door alle voorgaande eigenaren. Als je de motor nu intensief gaat gebruiken kan dat wel wat issues veroorzaken met lekkages enz.
Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. ;)
 
Ook is dit zo te zien een exemplaar zonder ABS. Ga even voor jezelf na of je dat wel of niet belangrijk vind.
Woon-werk betekent meestal ook door natter, gladder weer rijden en dan is het voor sommigen een beetje geruststelling om ABS te hebben 'voor het geval dat'.

Daarnaast zitten er stuurverhogers op. Afhankelijk van je lengte is dat zeer wenselijk of net niet lekker. Even goed proefrijden dus (eventueel ook op eentje met een normale stuurhoogte, als je wat 'vertically challenged' bent).
 
Omdat ik de uitstraling met een kort voorruitje mooier vindt was ik voornemens deze te vervangen.

Ook het verhaal van de banden en de lage kilometerstand is wat mij betreft helemaal helder.

De motor staat te koop voor €2850,- en ik ben serieus geïnteresseerd. Denken jullie dat het risico op lekkages etc. dermate groot is dat ik beter verder kan kijken?
 
Ook is dit zo te zien een exemplaar zonder ABS. Ga even voor jezelf na of je dat wel of niet belangrijk vind.
Woon-werk betekent meestal ook door natter, gladder weer rijden en dan is het voor sommigen een beetje geruststelling om ABS te hebben 'voor het geval dat'.

Daarnaast zitten er stuurverhogers op. Afhankelijk van je lengte is dat zeer wenselijk of net niet lekker. Even goed proefrijden dus (eventueel ook op eentje met een normale stuurhoogte, als je wat 'vertically challenged' bent).
Dank voor je toevoeging! ABS ben ik me van bewust. De stuurverhogers niet. Het lijkt me dat dit ook iets is wat eventueel aangepast kan worden? Ik ga zeker proefrijden vanmiddag.
 
Motor ziet er erg netjes uit, en alles is compleet.
"Een nog hele mooie en volledig originele BMW F650GS met een aantoonbare km-st van slechts 9960KM. Onderhoudsboekje, instructieboekje, facturen, originele sleutels bij de motor."

Lijkt me een no-brainer. De motorzaak lijkt mij ook prima, geen rare reviews op google.
Als het gevoel goed is gewoon er voor gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan