Schadehersteller Yamaha Breda

Franky6oy

MF'er
20 jun 2013
51
0
Breda
Het is er dan toch van gekomen, ben een keer onderuit gegaan, en wel met een snelheid van 15 a 20 kmpu. De achterband raakte de grasrand in een korte bocht en gleed weg. Resultaat: beschadigde onderkuip, remhendel, gewichtje aan het stuur beschadigd, voetrem pedaal beschadigd. Motor opgepakt, starten en kon weer doorrijden. Ik ben all risk verzekerd, dus dat komt allemaal wel weer goed, ik zoek alleen een goede schade hersteller voor een Yamaha XJ900s in de buurt van Breda. Kent iemand er een? En als iemand die deuk in mijn ego kan fiksen zou dat ook mooi zijn :(
 
Frankyboy,

Zoals bikerfreak ook al zegt, zelf dat ding oplappen(of een monteur of iemand op het forum vragen) en het niet over je verzekering laten lopen, is uiteindelijk ECHT duurder.

Ik heb eens geteld:
Remhendel(nieuw) 10
Rempedaal(gebruikt) 15
Stuurgewichtjes(nieuw) 10
Onderkuip(afhankelijk, nieuw of gebruikt, moet nog gespoten worden e.d.) 40-200

Als je dus zelf de kennis hebt en een beetje gereedschap kun je je belangrijkste delen weer onder de €40,- in orde hebben, die onderkuip, als je er 1 gebruikt vind in de goede kleur kun je ze meestal vrij goedkoop kopen, moet je er 1 kopen en laten spuiten wordt t iets duurder, oplappen van dat kuipje zou ik niet aan beginnen...

Komt een beetje erop aan hoeveel haast je hebt om die onderkuip te fixen hoe duur het wordt...

Als je echter gaat kijken wat het "oplappen bij de dealer" kost wanneer je zegt dat het over de verzekering gaat kom je op (vaak) op veel hogere bedragen uit, wellicht nog meer dan je betaald voor een xj 900s op marktplaats... Vervolgens val je zelf terug in no-claim en betaal je er jaar(grove aanname) €300,- meer, terwijl je hem makkelijk voor 100-200 kunt fixen als het alleen die dingen zijn die jij zegt.

Wellicht kun je een foto uploaden zodat er een betere inschatting kan worden gemaakt en je eventueel 2ehands onderkuipje kunnen worden voorgesteld...

Wellicht is het ook handig om eens te kijken of een all-risk verzekering voor zo een motor wel nodig is..

Mocht je hulp willen kun je me PM'en woon een uurtje van Breda...
 
Laatst bewerkt:
Geef eens iets meer info over de Diversion 900?
Heb hier (in Dordrecht) een complete Diversion 900 staan die ik uit elkaar schroef.
Schade lijkt me erg beperkt.
Een Diversion all risk verzekeren is zonde van je geld.

PS er is een apart Diversion topic waar dit soort dingen ook regelmatig besproken worden.
 
Bedankt voor de reacties zover. De motor is all-risk verzekerd omdat ik nog niet zo lang mijn rijbewijs heb, en een andere motor of dure reparaties niet in mijn budget zitten/zaten. Ik ga eens kijken of ik het zelf kan fiksen, misschien geen slecht idee. Hoe zit het met "onzichtbare"schade na een val? Denk aan krom frame oid?
 
Bedankt voor de reacties zover. De motor is all-risk verzekerd omdat ik nog niet zo lang mijn rijbewijs heb, en een andere motor of dure reparaties niet in mijn budget zitten/zaten. Ik ga eens kijken of ik het zelf kan fiksen, misschien geen slecht idee. Hoe zit het met "onzichtbare"schade na een val? Denk aan krom frame oid?
Met die lage snelheid een schuiver maken, maakt het frame niet krom hoor.

Je hebt veel schaaf-schades, en wat afgebroken delen her en der.

Die laatste vervang je door gebruikte of nieuwe (soms best goedkoop).

Schaafplekken moet je even kijken wat je er mee gaat doen.
 
Dat zei de schade hersteller ook al. MOrgen laat ik de boel taxeren, en dan kijk ik wel eens wat we ermee gaan doen. De hersteller zat al een beetje in over economisch totall loss, al lijkt mij dat sterk. De onderkuip heeft aan de binnenkant ook schade doordat die naar binnen is gedrukt. Die zal dus vervangen moeten worden. De rest zal qua kosten wel mee vallen.
 
full

full

full

full

full
 
Het is er dan toch van gekomen, ben een keer onderuit gegaan, en wel met een snelheid van 15 a 20 kmpu. De achterband raakte de grasrand in een korte bocht en gleed weg. Resultaat: beschadigde onderkuip, remhendel, gewichtje aan het stuur beschadigd, voetrem pedaal beschadigd. Motor opgepakt, starten en kon weer doorrijden. Ik ben all risk verzekerd, dus dat komt allemaal wel weer goed, ik zoek alleen een goede schade hersteller voor een Yamaha XJ900s in de buurt van Breda. Kent iemand er een? En als iemand die deuk in mijn ego kan fiksen zou dat ook mooi zijn :(


Wat is de schade dan precies? Of heb je het over die gebruikssporen?
 
Nou ik denk; "vette schuifschade :X ", zie ik de fotoos en is het alleen wat krassen op de kuip _O-

Voor al die poen die je neerlegt voor je all-risk kun je die kuip waarschijnlijk per jaar 3x laten spuiten _O- :')

Voor de rest is er amper wat te zien.....
Dus kuipwerk eventueel op laten lappen (of een nette 2dehands zien te vinden, waarschijnlijk nog goedkoper) even half uurtje schroeven en rijden maar !
 
Ik zie hier iedereen roepen dat een all-risk dekking op deze motor onzin is.

Daar ben ik het NIET mee eens......

Iedereen gaat er maar van uit dat TS zich blauw betaalt voor die dekking, terwijl het heel goed mogelijk is dat all-risk voor deze motor helemaal zo duur niet is.
Ik heb een camper uit 1990 ook all-risk verzekerd, kost €14,- per maand...waar heb je het dan over?

Verder zou ik wel kijken of het zich loont om deze schade op te geven aan de verzekering.
Denk aan no-claim verlies e.d.
Total Loss met behoud moet in dit geval mogelijk zijn, omdat de dagwaarde van de motor niet boven €2500,- komt (en de eigenaar dus de zeggenschap heeft wat er met het voertuig gebeurd.)
Dagwaarde boven €2500,- wordt op basis van biedingen afgehandeld, onder €2500 meestal niet...
 
Laatst bewerkt:
Bij deze schade is claimen duurder dan zelf herstellen. Schade is bijzonder weinig, maar als een expert gaat rekenen al snel een drama. Maar dit is echt peanuts schade. Zelf herstellen en je komt nog niet eens aan 300 euro. Dat is wrs ook je eigen risico, om nog niet te praten over de terugval in premie en wat je dat kost.

Ter info. Mijn Diversion kost 8 euro in de WA en 10 euro in de WA beperkt casco. Voor die twee euro per maand heb hem dan ook in de beperktcasco. Mocht die dan gejat worden, dan krijg ik nog iets terug, echter all risk is veel duurder.
 
Bij deze schade is claimen duurder dan zelf herstellen. Schade is bijzonder weinig, maar als een expert gaat rekenen al snel een drama. Maar dit is echt peanuts schade. Zelf herstellen en je komt nog niet eens aan 300 euro. Dat is wrs ook je eigen risico, om nog niet te praten over de terugval in premie en wat je dat kost.

Ter info. Mijn Diversion kost 8 euro in de WA en 10 euro in de WA beperkt casco. Voor die twee euro per maand heb hem dan ook in de beperktcasco. Mocht die dan gejat worden, dan krijg ik nog iets terug, echter all risk is veel duurder.
De schade valt nog wel mee.
Laten herstellen in de staat voor de schuiver gaat toch nog wel oplopen hoor.
Alleen het spuitwerk al....


Hoe dan ook: blijft gewoon een economische afweging voor ts.
Ik snap goed dat hij even om wat extra mee-denk-hulp vraagt.

Ik hoop dat we hem goed hebben kunnen helpen :)
 
Het meedenken is zeker welkom. Ik heb vandaag de schade laten uitrekenen door een schadehersteller. Expert komt vrijdag kijken. Het valt inderdaad toch wel tegen, ook de uitlaat blijkt onder aardig geschaafd te zijn en die moet dus ook vervangen worden. Mijn motor verkeerde voor het ongeval bijna in perfecte staat. Ook de hersteller verbaasde zich over de goede staat muv de schade. En in die staat wil ik hem ook graag terug. Hij zal niet economisch total loss verklaard worden. Het is even wachten wat de expert zegt, en dan maak ik een beslissing wat ik ermee doe. In elk geval wil ik de motor weer in de staat hebben waarin hij voorheen verkeerde. Dat all risk duur is weet ik, maar dat is een keus. Een verzekering is altijd duur als je hem niet nodig hebt. Het is inderdaad een afweging die ik moet maken. En dat iedereen meedenkt helpt daarin wel. Soms bekijken jullie dingen anders dan ik en dat neem ik mee. Dus bedankt daarvoor.
 
Die onderkuip kan je toch makkelijk voor een 150-175 euro laten repareren en spuiten?

Lijkt me een zeeeeer schepre prijs.
Voor strak zetten en spuiten in originele/echt matchende kleur in 2k, incl (de-)montage.

En er nog vanuit gaande dat er niet ergens ook nog een krasje zit.

Zou jij het doen incl btw factuur en kleur garantie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan