Slecht oppakken, en af en toe op een cilinder lopen

gieldb

MF'er
27 feb 2010
227
0
Leens
Beste mede- MF'ers,

Ik heb een suzuki SV 1000 uit 2003, hierbij heb ik het volgende probleem.

Onderin zijn toerengebied, dus vanaf stationair tot maximaal 4000 tpm pakt hij slecht op en loopt hij zo nu en dan op één cilinder.. maar dit doet hij dat maar tot 2500 tpm :?

Nu is hij recent naar een motorzaak geweest, waarbij hij een grote beurt heeft gehad. De beste man verdacht de injectoren van vervuiling, dus meerdere keren Forté 1 en 2 er in gehad. Tijdens het rijden met de Forté toevoeging gaf de motor geen problemen, maar zodra er weer een verse tank 'normale' benzine in gaat geeft hij weer de klachten.

Nu lees ik hier en daar ook wat over de voorste bougiekabel + dop, waar vocht een probleem kan geven. Geeft dit deze klachten of kan het wat anders zijn?

Wie kan mij van dit probleem afhelpen, want het is zwaar irriterend om bij een verkeerslicht op één cilinder weg te moeten rijden! :N

Alvast bedankt
 
Is inderdaad een bekend probleem dat bij de SV's de voorste cilinder nat kan worden waardoor de bougie en/of bougiedop problemen krijgt.
Bij het nieuwe model hebben ze er een mooi flapje voor gedaan maar of dat echt alles verholpen heeft weet ik niet.
Dat zou inderdaad die klachten kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Maar is het dan niet zo, dat als alles eenmaal weer droog is (en blijft) dat het probleem dan weg is? of heeft de bougiekabel dan te veel weerstand opgelopen o.i.d.?
 
Begin eens met nieuwe bougiekabels en doppen. Als die dingen een tijdje oud zijn krijgen ze problemen met vochtig weer. En dat ding van jouw krijgt de elementen vol te verduren.

Ben er vrij zeker van dat dit je problemen oplost. En zo niet dan kost het geen godsvermogen.
 
Bedankt voor je reactie! Maar is het dan niet zo, dat als alles eenmaal weer droog is (en blijft) dat het probleem dan weg is? of heeft de bougiekabel dan te veel weerstand opgelopen o.i.d.?
Dat zou je zeggen ja. Maar kan ook zijn dat de boel verroest of aangeslagen is..
Ik zou gewoon even kijken.. kan je zo bij bij de SV.. weet je dat ook.
 
Oké bedankt voor de bevestiging van mijn vermoedens, ik hoop dat het hiermee klaar is. Zal morgen even nieuwe doppen en bougiekabels ophalen, en de resultaten laat ik weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan