intruder 700 storing in stroom circuit

sixpakje

MF'er
10 jun 2009
36
0
gaanderen
help help

wie kan mij helpen of vertellen wat de oorzaak kan zijn van mijn storing???

het gaat om een intruder VS 700


ff de uitleg hoe en wat,
ik kom in de avond thuis niks aan de hand, de dag daarna stap op de motor druk op de startknop hoor niks en opeens alle verlichting uit ook op het dashboard.

haalde de koplamp uit elkaar en opeens hopla lampen aan. ik blij (dacht ik) druk op de startknop en poef alles weer uit.??????

nu heb ik de gehele draadboom open liggen zie niks vreemds, maar nu komt het als ik op de zekeringkast op de schroefjes ( +/- ) meet heb ik stroom tot dat ik de motor op contact zet.
haal ik de sleutel eruit heb ik opeens weer stroom op die schroefjes.

het lijkt wel of er een massa sluiting zit ergens. of ben ik nu gek?


nu snap ik er niks meer van wie weet wat het kan zijn??????
 
- Aansluitingen op accu polen controleren.
- Massa verbinding blok controleren.
- Stekker verbindingen controleren.

Aangezien het een VS700 is zal het bouwjaar tussen 1985-1988 liggen.

Meestal is de bedrading dan wel toe aan een revisie en het zou mij niet verbazen dat je op een aantal plekken draadbreuken/carrosie hebt. (gezien de huidige storing)

Een goed moment om de bedrading/stekkeraansluitingen eens goed na te lopen en te herstellen waar nodig.
 
Laatst bewerkt:
- Aansluitingen op accu polen controleren.
- Massa verbinding blok controleren.
- Stekker verbindingen controleren.

Aangezien het een VS700 is zal het bouwjaar tussen 1985-1988 liggen.

Meestal is de bedrading dan wel toe aan een revisie en het zou mij niet verbazen dat je op een aantal plekken draadbreuken/carrosie hebt. (gezien de huidige storing)

Een goed moment om de bedrading/stekkeraansluitingen eens goed na te lopen en te herstellen waar nodig.

- accupolen zijn het niet zit net nieuwe accu onder is nog zonder oxidatie
- massa verbindingsblok waar zit die (stomme vraag misschien)
- stekkers zijn allemaal los geweest net en ziet er allemaal netjes uit.

bouwjaar klopt is uit '86
 
Je nieuwe Accu is leeg of niet goed

Je start, accu krijgt op zijn flikker en kan even helemaal geen stroom meer leveren
Paar momenten later kan de accu weer iets doen en laat het licht weer branden.

Al zo vaak gezien bij overleden accu
 
Laatst bewerkt:
Je nieuwe Accu is leeg of niet goed

Je start, accu krijgt op zijn flikker en kan even helemaal geen stroom meer leveren
Paar momenten later kan de accu weer iets doen en laat het licht weer branden.

Al zo vaak gezien bij overleden accu

Accu is goed stroom genoeg, heb hem doorlaten meten bij motorport dus daar kan het miet aan liggen.

Ondekte wel vanavond dat er twee lampjes in de snelheidsmeter opeens stuk zijn.
Maar lijkt mij toch niet dat ik alle lampjes op de motor opgeblazen heb met een kleine massa sluiting?

Morgen maar eens opzoek gaan naar de rest van de verlichting.
Of die ook stuk zijn had al wel een aan elkaar gesmolten stekkertje gevonden, heb die ff vernieuwd

Het zou een bak zijn bedenk ik mij nu net dat ik alle lampjes stuk heb en nu bedenk dat ik niet meergeprobeerd heb te starten. En dat de lampjes mij doen denken dat ik geen stroom heb. _O-
 
Massa kabel zit a/d rechterzijde van het blok a/d achterkant.

Verder gezien je gesmolten stekker het eerdere advies om de gehele bedrading onder handen te nemen. Misschien werkt het nu wel weer even met het risico dat bij de eerstvolgende verkeersdrempel weer alles uitvalt.
 
klinkt toch als een accuklem/kabel die niet goed vastzit.
bij een intruder zit de accukabel niet direct op de accupool, maar er zit een blokje tussen.
kabel zit dan wel vast op het blokje, maar het blokje zit niet goed vast aan de accu.
 
Je nieuwe Accu is leeg of niet goed

Je start, accu krijgt op zijn flikker en kan even helemaal geen stroom meer leveren
Paar momenten later kan de accu weer iets doen en laat het licht weer branden.

Al zo vaak gezien bij overleden accu
Dus de motor start niet meer en zelfs de tellerlampjes branden helemaal niet en even later werkt de verlichting weer.
Een lege accu zit toch niet opeens weer vol :?
Een accu die zo leeg is dat geen enkel lampje meer brand zal het nooit zomaar weer gaan doen.
 
gaan vandaag weer een dag in de schuur zitten meten kabelboom openen en alle aftakkingen opnieuw aanleggen (in de hoop dat ik alles weer goed aansluit daarna) en ff goed naar de accu kijken dat blikje zou nog wel eens een optie kunnen wezen.

moet het gewoon snel oplossen heb geen zin om zondag weer te moeten fietsen naar het werk.
 
Met sleutel eruit is dit stand parkeerlicht.
Je meet waarschijnlijk bruine draad (= voeding na contact voor achterlicht)

Stand 0 is uit.
Stand 1 contact (middelste stand, sleutel kan er niet uit)
Stand 2 Parkeerstand (achterlicht blijft branden)

Edit: In stand 0 of 2 zal de motor niet gestart kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Met sleutel eruit is dit stand parkeerlicht.
Je meet waarschijnlijk bruine draad (= voeding na contact voor achterlicht)

Stand 0 is uit.
Stand 1 contact (middelste stand, sleutel kan er niet uit)
Stand 2 Parkeerstand (achterlicht blijft branden)

Edit: In stand 0 of 2 zal de motor niet gestart kunnen worden.

Staat zeker niet in de parkeer stand. Ik heb deze motor al 6 jaar en weet echt wel dat die NIET in de parkeerstand staat.

En nee het was GEEN bruine draad, nogmaals deze draad komt rechtstreeks vanaf de accu. Deze draad voed de zekeringkast, en daarna splitst deze pas door.
Daarom heb ik ook op deze kabel gemeten, aangezien dit de voedingskabel is.
 
help help

wie kan mij helpen of vertellen wat de oorzaak kan zijn van mijn storing???

het gaat om een intruder VS 700


ff de uitleg hoe en wat,
ik kom in de avond thuis niks aan de hand, de dag daarna stap op de motor druk op de startknop hoor niks en opeens alle verlichting uit ook op het dashboard.

haalde de koplamp uit elkaar en opeens hopla lampen aan. ik blij (dacht ik) druk op de startknop en poef alles weer uit.??????

nu heb ik de gehele draadboom open liggen zie niks vreemds, maar nu komt het als ik op de zekeringkast op de schroefjes ( +/- ) meet heb ik stroom tot dat ik de motor op contact zet.
haal ik de sleutel eruit heb ik opeens weer stroom op die schroefjes.

het lijkt wel of er een massa sluiting zit ergens. of ben ik nu gek?


nu snap ik er niks meer van wie weet wat het kan zijn??????

De onderstaande tips zijn allemaal heel nuttig (moet er wel bij zeggen dat ik alles nog niet gelezen heb, dus volgende tips staan er misschien ook bij) met elektrische pannes kan je inderdaad de raarste dingen meemaken en soms ligt het probleem net daar waar je het laatst verwacht. Daar het probleem zich voordoet zodra je de contactsleutel omdraait zou ik maar eerst het contactslot zelf eens controleren, desnoods moet je maar eens proberen met de stroomdraden met elkaar te verbinden, is het contactslot nog goed controleer dan eens de schakelaars aan het stuur. Wat die massa betreft, conroleer hem ook op oxidatie.
 
Laatst bewerkt:
Te komisch voor woorden is dit, ik ben weer verder gegaan dacht dus dat contact slot te omzeilen . Niks zelfde verhaal geen stroom.
Dan maar een de booster op de accu, naar al dat geklooi was de accu behoorlijk verzwakt.
Wat denk je alles werkte weer verlichting alles, behalve het starten druk op startknop hoorde wat zoemen het lijkt of er iets niet werkt startmotor vermoed ik. Heb net foto gemaakt zal die morgen ff online gooien. Ga nu me bedje opzoeken.
 
Te komisch voor woorden is dit, ik ben weer verder gegaan dacht dus dat contact slot te omzeilen . Niks zelfde verhaal geen stroom.
Dan maar een de booster op de accu, naar al dat geklooi was de accu behoorlijk verzwakt.
Wat denk je alles werkte weer verlichting alles, behalve het starten druk op startknop hoorde wat zoemen het lijkt of er iets niet werkt startmotor vermoed ik. Heb net foto gemaakt zal die morgen ff online gooien. Ga nu me bedje opzoeken.
Bendix/startkoppeling.
Of as starter gebroken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan