*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat een 9 met zwart frame te koop op MP: http://link.marktplaats.nl/m1131919358
Da's niet zo spanned, maar het viel mij op dat een zwart frame eigenlijk helemaal niet bij de 9 past :?
Of heeft iemand wel eens plaatjes gezien van een 9 met zwart frame waarbij het wel mooi staat?

Jij in de pekel rijden
Vroeger toen ik nog geen lease auto had deed ik dat iedere week wel een paar dagen.
Ik heb zelfs een tijdje geen auto gehad en moest ik met de lucht gekoelde Z1000 door de sneeuw. En dan zag je de vonken aan de buitenkant van de bougie kabels lopen. :9
 
Laatst bewerkt:
Staat een 9 met zwart frame te koop op MP: http://link.marktplaats.nl/m1131919358
Da's niet zo spanned, maar het viel mij op dat een zwart frame eigenlijk helemaal niet bij de 9 past :?
Of heeft iemand wel eens plaatjes gezien van een 9 met zwart frame waarbij het wel mooi staat?Vroeger toen ik nog geen lease auto had deed ik dat iedere week wel een paar dagen.
Ik heb zelfs een tijdje geen auto gehad en moest ik met de lucht gekoelde Z1000 door de sneeuw. En dan zag je de vonken aan de buitenkant van de bougie kabels lopen. :9

Ja :Y :Y :9~
full
 
Vroeger toen ik nog geen lease auto had deed ik dat iedere week wel een paar dagen.
Ik heb zelfs een tijdje geen auto gehad en moest ik met de lucht gekoelde Z1000 door de sneeuw. En dan zag je de vonken aan de buitenkant van de bougie kabels lopen. :9

Ja met een pekelfiets, dat geloof ik wel. Maar met jouw mooie ZX6R..........
 
Staat een 9 met zwart frame te koop op MP: http://link.marktplaats.nl/m1131919358
Da's niet zo spanned, maar het viel mij op dat een zwart frame eigenlijk helemaal niet bij de 9 past :?
Of heeft iemand wel eens plaatjes gezien van een 9 met zwart frame waarbij het wel mooi staat?
Lijkt wel hoogglans zwart, das inderdaad geen gezicht :N.
Wat ook apart is (vind ik). Frame is dus gespoten / gecoat, ander uitlaatsysteem, ander ruitje ... maar dan laat je die taartschep zitten -O- . Dat is toch het minste probleem om deze te verwijderen als je je fiets wilt opleuken.
 
Laatst bewerkt:
Ha Bert, hoe bevalt de nieuwe fiets ?


:t Prima :Y
Tot op heden geen spijt van gehad. Natuurlijk mis je bepaalde eigenschappen van de 9(vermogen,snelheid), maar daar tegenover heb ik ook weer andere dingen er voor terug(geen last meer van rug en polsen, vrouwtje kan weer mee achterop)

Maar ik ben blij dat ik nog de foto's en herinneringen heb van de 9, dus kijk er nog steeds met een *D naar terug
 
Lijkt wel hoogglans zwart, das inderdaad geen gezicht :N.
Wat ook apart is (vind ik). Frame is dus gespoten / gecoat, ander uitlaatsysteem, ander ruitje ... maar dan laat je die taartschep zitten -O- . Dat is toch het minste probleem om deze te verwijderen als je je fiets wilt opleuken.

En nog te beroerd om een sticker set op te plakken :r

heb zelf ook getwijfeld aan een mat zwart frame en heb besloten dit niet te doen, achterbrug daar in tegen moet toch wel een keer een likkie verf hebben.
Onderste kuipedelen ( puntbak ) en de kleine ongespoten delen aan je voorspatbord en aan de binnenzijde van de voorkuip worden eerdaags wel zwart gespoten.

Hoef dit jaar alleen maar nieuwe olie + filter te doen , dus heb besloten om wat extra uit te geven , zat eerst te denken aan andere ( voor ) vering maar heb nu maar besloten dat het spuitwerk word en dat op zn minst mn wielen voorzien worden van water en vuilafstotende coating ( q2 rim ) omdat ik gek word van dat poetsen op die gepolijste wielen *D
 
En nog te beroerd om een sticker set op te plakken :r

heb zelf ook getwijfeld aan een mat zwart frame en heb besloten dit niet te doen, achterbrug daar in tegen moet toch wel een keer een likkie verf hebben.
Onderste kuipedelen ( puntbak ) en de kleine ongespoten delen aan je voorspatbord en aan de binnenzijde van de voorkuip worden eerdaags wel zwart gespoten.

Hoef dit jaar alleen maar nieuwe olie + filter te doen , dus heb besloten om wat extra uit te geven , zat eerst te denken aan andere ( voor ) vering maar heb nu maar besloten dat het spuitwerk word en dat op zn minst mn wielen voorzien worden van water en vuilafstotende coating ( q2 rim ) omdat ik gek word van dat poetsen op die gepolijste wielen *D


Een beetje WD40 en een doekje doen wonderen :9~
 
Hahahh ja voor 2 dagen ja ;)

moet gewon zorgen dat er geen vocht en vuil in kan trekken ! Soms heb ik na het wassen al wat opdrogen zeepresten en dat geeft meteen al vlekken, evenals het uitpoetsen van ketting vet :(
 
Ik gebruik lampolie op mijn gepolijste velgranden werkt prima,en kost geen scheet,
wel gebruik ik dry lube voor de ketting geeft niet zoveel viezigheid
 
Niet te veel poetsen zijn ze niet voor gemaakt gewoon rijden met die hap en net wat Rense zeg af en toe beetje wd40 voor je velgen en klaar is Klara
 
Ik gebruik lampolie op mijn gepolijste velgranden werkt prima,en kost geen scheet,
wel gebruik ik dry lube voor de ketting geeft niet zoveel viezigheid


Met Dry Lube kun je om de 200km je ketting weer inspuiten schiet lekker op 1 x gebruikt en vond het genoeg je ziet ook niet waar je wel en niet gesprayt heb
Maar ja je velgen blijven redelijk schoon
 
Laatst bewerkt:
Ieder z'n eigen ding natuurlijk maar de wd40 en lampenolie en wheel sealant etc geven mij niet die voldoening ;)

Ik wil gewoon het hele seizoen de look alsof ze net gepolijst zijn en dat denk ik te bereiken met die coating ;)

Ik vet mn ketting altijd warm en dan met eurol white grease.. spettert niet maar gooit er toch wel is een klein klontje af..

Motor is Idd om te rijden heavey maar ik vind het ook mooi om hem blinkend schoon te maken af en toe
 
Met Dry Lube kun je om de 200km je ketting weer inspuiten schiet lekker op 1 x gebruikt en vond het genoeg je ziet ook niet waar je wel en niet gesprayt heb
Maar ja je velgen blijven redelijk schoon


M n vorige kettingsetje ging 15 K mee ,vond ik genoeg , spuit m zo om de 1K in.
 
M n vorige kettingsetje ging 15 K mee ,vond ik genoeg , spuit m zo om de 1K in.
Das nie veel hier ga ik voor 30-40dzd en vele vieze achterwielen😒

Hoogglans zwart frame👎 hele motor is verpestzeker met zo'n dempermontage👎

Mijn motor wordt zo opgehaald voor een beurt zal eens wat foto's gaan plaatsen
 
Dat ziet er wel mooi uit. :)
Alleen passen die bruine deksels er niet zo bij.

Ja met een pekelfiets, dat geloof ik wel. Maar met jouw mooie ZX6R..........
Dan geloof je het toch niet :z

Ik zie het probleem niet; ik ging binnen door naar de Lekdijk en van daar naar Schoonhoven. Ik heb nog nooit een strooiwagen op de dijk gezien.
Na afloop een uurtje afkoelen (motoren stinken!) en daarna naar binnen bij 20 graden :9

heb zelf ook getwijfeld aan een mat zwart frame en heb besloten dit niet te doen, achterbrug daar in tegen moet toch wel een keer een likkie verf hebben.
Onderste kuipedelen ( puntbak ) en de kleine ongespoten delen aan je voorspatbord en aan de binnenzijde van de voorkuip worden eerdaags wel zwart gespoten.
De binnenzijde?
Ik ben benieuwd naar de foto's als het af is :)
 
Die kleine panelen in de binnenkuip bedoel ik ;)
Heb nu al die ongespoten delen in dat grijs/antraciet achtige kleurtje ( origineel)
En wil dat graag allemaal glanzend zwart hebben , denk dat ik de kuipsteun en passagiers handvaten ook meteen laat doen.
 
~
Dan geloof je het toch niet :z

Ik zie het probleem niet; ik ging binnen door naar de Lekdijk en van daar naar Schoonhoven. Ik heb nog nooit een strooiwagen op de dijk gezien.
Na afloop een uurtje afkoelen (motoren stinken!) en daarna naar binnen bij 20 graden :9)[/quote



Is goed te zien aan het wit bij je voor en achterband }) })
 
\
Dan geloof je het toch niet :z

Ik zie het probleem niet; ik ging binnen door naar de Lekdijk en van daar naar Schoonhoven. Ik heb nog nooit een strooiwagen op de dijk gezien.
Na afloop een uurtje afkoelen (motoren stinken!) en daarna naar binnen bij 20 graden :9)[/quote



Is goed te zien aan het wit bij je voor en achterband }) })
Ja proef het maar even😁 hoop niet dat je recentelijk door de stront ben gereden :X
 
M n vorige kettingsetje ging 15 K mee ,vond ik genoeg , spuit m zo om de 1K in.

Mijn ketting ligt er al 46.000 km op en hij hoeft nog steeds niet vervangen te worden.....
Ik smeer de ketting wel iets meer als jij ....om de 1000 km is wel erg weinig.....zeker bij regenachtig weer.....ik vervang het voortandwiel preventief om de 20.000 a 25.000 km omdat deze het hardste slijt in een kettingset ( maar daar zijn de meningen hier over verdeeld )
 
Staat een 9 met zwart frame te koop.
Da's niet zo spannend, maar het viel mij op dat een zwart frame eigenlijk helemaal niet bij de 9 past :?
Of heeft iemand wel eens plaatjes gezien van een 9 met zwart frame waarbij het wel mooi staat?

:^ ik kwam deze foto ergens tegen en ik vind het zwarte frame niet mooi bij een ZX9R

full
 
Mijn ketting ligt er al 46.000 km op en hij hoeft nog steeds niet vervangen te worden.....
Ik smeer de ketting wel iets meer als jij ....om de 1000 km is wel erg weinig.....zeker bij regenachtig weer.....ik vervang het voortandwiel preventief om de 20.000 a 25.000 km omdat deze het hardste slijt in een kettingset ( maar daar zijn de meningen hier over verdeeld )


T vreemde is dat ik met mijn ZX 9 overal ook wel langer mee deed banden ketting e.d,Ik heb de ZRX ook gekocht omdat mijn heupen erg verkrampten op de ZX 9 en omdat ik het wat rustiger aan wou gaan doen,
Nou dat is dus volledig mislukt :t ben nog wel erg gek van een 9 :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan