*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat dachten we dus ook maar omdat we de hendel ca 24 uur onder spanning ( ingeknepen ) hebben laten staan moet die rek gewoon weg zijn !

Ik dacht zelf die man heeft bij moterzaken gewerkt dus die zal beslist toch wel staalomwonden remleidingen hebben ,dus niet :?
gaat wel verschil maken met die kunstofremleidingen maar of je dan tevreden zal wezen hmm weet het niet
 
Nog een keer je bericht gelezen, ik ging er inderdaad vanuit dat je vanuit stilstand heb geknepen (24 uur op spanning, hendel zodat tegen je stuur), excuus :).
Wat ik nog van mijn ZX7R weet ik dat hij een zes zuiger klauw had, net als jou model 9. En ook volgens mijn Kawa dealer hebben die klauwen hier vaker last van. Op mijn oude 9 (F model) had ik een vierzuiger klauw die er alleen bij stilstand last van had.

Mijn 10 is wel eens bijna afgekeurd op de remhendel omdat hij helemaal tot de clip on ging. Heb toen moeten lullen als Brugman om toch te mogen rijden. Nu met mijn nieuwe setup rem ik mijn vullingen er bijna uit :Y.

Ik ben benieuwd of je nog een oplossing weet te vinden!

Maakt niks uit hoor , ben er niet boos om ;)
Ja het is idd een herkenbaar verhaal , heb zelf enkele jaren bij de kawa dealer gewerkt en wist dus dat de 7,9 en 10 dit soort "klachten" hadden

@ Heavey : Nee maar ik denk wel dat ik er snel een setje van ga bestellen !
 
Thnx!

Heb jij al met je DePuniet Race-R Pro gereden? Ik heb gisteren het eerste tochtje van het jaar gemaakt, maar ik heb 2 minpuntjes aan de helm ontdekt. Vroeg me af of jij hetzelfde hebt gemerkt;
1) Als je met het vizier open rijdt, creëert het een zeer vervelende hoge fluittoon. Eigenlijk is hij niet te harden zonder oordopjes. Als je het vizier deels sluit of je hoofd iets uit de windrichting draait wordt het een stuk minder.
2) De sluiting van het vizier is zo goed dat ik het niet open kreeg onder het rijden. Ik moest zoveel kracht zetten dat de helm op m'n hoofd verdraaide. ik ben tot 2x toe moeten stoppen om mijn vizier open te kunnen doen. Als het niet met het gebruik inslijt ga ik het nokje eens goed bekijken, lees: beetje afvijlen/ronden ofzo.

Voor puntje 1 heb ik geen direct idee, behalve met het vizier dicht rijden, maar in de zomer is dat soms best fijn bij een rustig tempo. Even kijken of het internet nog oplossingen heeft...

*Edit* Met een beetje zoekwerk merk ik al dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen. Oplossingen zijn echter beperkt...
 
Laatst bewerkt:
Thnx!

Heb jij al met je DePuniet Race-R Pro gereden? Ik heb gisteren het eerste tochtje van het jaar gemaakt, maar ik heb 2 minpuntjes aan de helm ontdekt. Vroeg me af of jij hetzelfde hebt gemerkt;
1) Als je met het vizier open rijdt, creëert het een zeer vervelende hoge fluittoon. Eigenlijk is hij niet te harden zonder oordopjes. Als je het vizier deels sluit of je hoofd iets uit de windrichting draait wordt het een stuk minder.
2) De sluiting van het vizier is zo goed dat ik het niet open kreeg onder het rijden. Ik moest zoveel kracht zetten dat de helm op m'n hoofd verdraaide. ik ben tot 2x toe moeten stoppen om mijn vizier open te kunnen doen. Als het niet met het gebruik inslijt ga ik het nokje eens goed bekijken, lees: beetje afvijlen/ronden ofzo.

Voor puntje 1 heb ik geen direct idee, behalve met het vizier dicht rijden, maar in de zomer is dat soms best fijn bij een rustig tempo. Even kijken of het internet nog oplossingen heeft...

*Edit* Met een beetje zoekwerk merk ik al dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen. Oplossingen zijn echter beperkt...

Misschien heb je jouw vizier niet goed gemonteerd ??
Ik kreeg in het begin mijn nieuwe Shoei ook niet open tijdens het rijden en ook had ik die vervelende fluittoon. Nadat Shoei ( op de beurs twee jaar geleden ) het vizier opnieuw had afgesteld, middels een proefvizier ( met aan de zijkant gaatjes on de schroefjes aan te draaien), was alles oké. Ik zou niet te snel gaan vijlen als ik jou was.
 
Laatst bewerkt:
Die fluittoon is alleen aanwezig als hij open is, niet als die dicht is. Misschien sluit hij gewoon te strak. Ik zal het mechanisme eens bestuderen. Er valt namelijk veel aan af te stellen. Of dat echter de fluittoon bij open vizier oplost denk ik niet...
 
Thnx!

Heb jij al met je DePuniet Race-R Pro gereden? Ik heb gisteren het eerste tochtje van het jaar gemaakt, maar ik heb 2 minpuntjes aan de helm ontdekt. Vroeg me af of jij hetzelfde hebt gemerkt;
1) Als je met het vizier open rijdt, creëert het een zeer vervelende hoge fluittoon. Eigenlijk is hij niet te harden zonder oordopjes. Als je het vizier deels sluit of je hoofd iets uit de windrichting draait wordt het een stuk minder.
2) De sluiting van het vizier is zo goed dat ik het niet open kreeg onder het rijden. Ik moest zoveel kracht zetten dat de helm op m'n hoofd verdraaide. ik ben tot 2x toe moeten stoppen om mijn vizier open te kunnen doen. Als het niet met het gebruik inslijt ga ik het nokje eens goed bekijken, lees: beetje afvijlen/ronden ofzo.

Voor puntje 1 heb ik geen direct idee, behalve met het vizier dicht rijden, maar in de zomer is dat soms best fijn bij een rustig tempo. Even kijken of het internet nog oplossingen heeft...

*Edit* Met een beetje zoekwerk merk ik al dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen. Oplossingen zijn echter beperkt...
Puntje twee heb ik ook met de Race-R (zonder Pro ;) ). Om dit voor elkaar te krijgen moet je heel goed je linkerduim onder het vizier zetten, daar waar de soort drukknoop zit. Het vizier zit daar achter en wordt er nog harder tegenaan gedrukt als er rijwind op komt. Werkt overigens perfect, vizier zit supergoed op het circuit, geen last van rare luchtstromen tegen mijn ogen *O* .
Puntje één herken ik niet, heb nooit last van een fluittoon gehad. Enige verschil met mijn helm is dat ik geen spoiler achterop heb zitten. En ik rij natuurlijk op een 10, luchtstroom zal daardoor ook anders zijn.
 
Thnx!

Heb jij al met je DePuniet Race-R Pro gereden?

Nee.
Gaat ook voorlopig nog niet gebeuren. Moet eerst een donker vizier hebben.

Ik heb gisteren het eerste tochtje van het jaar gemaakt, maar ik heb 2 minpuntjes aan de helm ontdekt. Vroeg me af of jij hetzelfde hebt gemerkt;
1) Als je met het vizier open rijdt, creëert het een zeer vervelende hoge fluittoon. Eigenlijk is hij niet te harden zonder oordopjes. Als je het vizier deels sluit of je hoofd iets uit de windrichting draait wordt het een stuk minder.


Over welke snelheden hebben we het eigenlijk waarbij je met open vizier rijdt en er dan een fluittoon ontstaat? Lijkt me vrij irritant idd, en zal er zeker op letten als ik ermee ga rijden.

Sowieso zou ik nooit (met welke helm dan ook) zonder oordopjes gaan rijden, tenminste niet als je op de snelweg gaat rijden of voor langere tijd onderweg bent.

Ben wel een beetje benieuwd geworden moet ik zeggen na deze info.

2) De sluiting van het vizier is zo goed dat ik het niet open kreeg onder het rijden. Ik moest zoveel kracht zetten dat de helm op m'n hoofd verdraaide. ik ben tot 2x toe moeten stoppen om mijn vizier open te kunnen doen. Als het niet met het gebruik inslijt ga ik het nokje eens goed bekijken, lees: beetje afvijlen/ronden ofzo.~[/quote]

Eerste keer dat ik de helm ophad en het vizier sloot en weer opende had ik er ook moeite mee. Heb btw ook zo nu en dan problemen met het openen van m'n vizier vd RSR2 (die heeft ook zo'n vergrendeling waarbij een gaatje onderin het vizier over een palletje schuift en aldus de boel vergrendelt, om het vizier weer omhoog te krijgen moet je dus met je duim ook naar voren kracht uitoefenen om het vizier eerst weer over het palletje heen te krijgen. Kreeg het laatst toch echt niet voor elkaar tot mijn grote ergernis. :( :+



Voor puntje 1 heb ik geen direct idee, behalve met het vizier dicht rijden, maar in de zomer is dat soms best fijn bij een rustig tempo. Even kijken of het internet nog oplossingen heeft...

*Edit* Met een beetje zoekwerk merk ik al dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen. Oplossingen zijn echter beperkt...

Nou je hoort 't nog van me. :) :t :W
 
Ik reed een kort stukje, ik had daarom geen oordopjes in. De fluittoon was al vrij snel vrij hard. Zonder doppen was het al bij 50km/h vervelend en bij 80/100km/h was het eigenlijk niet te doen. Bij hogere snelheden maakt het me niet zoveel uit, want dan rij ik sowieso met dicht vizier. Ik zal volgende keer proberen uit te vinden of het het vizier is dat fluit of de spoiler icm het vizier.

Ik heb vandaag op de bank zitten spelen met de sluiting. Je moet echt met je vinger ónder de vergrendeling om hem er overheen te drukken, wat dus niet lukt met handschoenen aan. Aan het vizier is niets te verstellen wat dat kan verhelpen. Ik denk dat ik het ribbeltje van het vizier iets lager maak...
 
Ik reed een kort stukje, ik had daarom geen oordopjes in. De fluittoon was al vrij snel vrij hard. Zonder doppen was het al bij 50km/h vervelend en bij 80/100km/h was het eigenlijk niet te doen. Bij hogere snelheden maakt het me niet zoveel uit, want dan rij ik sowieso met dicht vizier. Ik zal volgende keer proberen uit te vinden of het het vizier is dat fluit of de spoiler icm het vizier.

Ik heb vandaag op de bank zitten spelen met de sluiting. Je moet echt met je vinger ónder de vergrendeling om hem er overheen te drukken, wat dus niet lukt met handschoenen aan. Aan het vizier is niets te verstellen wat dat kan verhelpen. Ik denk dat ik het ribbeltje van het vizier iets lager maak...
Yep, de sluiting werkt perfect ;). Altijd leuk als je bij een stoplicht al stil staat en je wilt je vizier open doen. Als ik tussen de auto's door naar voren ben gereden wil ik nooit mijn koppeling los laten (wil zo snel mogelijk weer weg), met je rechterhand krijg je je vizier dan bijna niet open :/ . Vooral leuk in de zomer met de warme zon op je knar en de warme stampende motor onder je, pfffffff.
 
Maar is een Low Budget Shark zonder zoon beveiliging voor je vizier maar heb ook dat gefluit bij open vizier, maar is tenminste beter als dat die fluit als dat die gesloten is .
Maatje van me heeft een Shark op de Beurs gekocht en die fluit met gesloten vizier Shark geeft geen garantie omdat die op de Beurs gekocht is ,word je niet blij van
 
~
Thnx!

Heb jij al met je DePuniet Race-R Pro gereden? Ik heb gisteren het eerste tochtje van het jaar gemaakt, maar ik heb 2 minpuntjes aan de helm ontdekt. Vroeg me af of jij hetzelfde hebt gemerkt;
1) Als je met het vizier open rijdt, creëert het een zeer vervelende hoge fluittoon. Eigenlijk is hij niet te harden zonder oordopjes. Als je het vizier deels sluit of je hoofd iets uit de windrichting draait wordt het een stuk minder.
2) De sluiting van het vizier is zo goed dat ik het niet open kreeg onder het rijden. Ik moest zoveel kracht zetten dat de helm op m'n hoofd verdraaide. ik ben tot 2x toe moeten stoppen om mijn vizier open te kunnen doen. Als het niet met het gebruik inslijt ga ik het nokje eens goed bekijken, lees: beetje afvijlen/ronden ofzo.

Voor puntje 1 heb ik geen direct idee, behalve met het vizier dicht rijden, maar in de zomer is dat soms best fijn bij een rustig tempo. Even kijken of het internet nog oplossingen heeft...

*Edit* Met een beetje zoekwerk merk ik al dat ik niet de enige ben met deze opmerkingen. Oplossingen zijn echter beperkt...~



-O- Had het niet verstandiger geweest om 'eerst' het internet te raadplegen 'voor' het overgaan tot een aankoop van een helm vanwege de looks. :?
Straks laat je een leuk ritje schieten omdat je teveel last, en daardoor geen zin hebt, door die irritante fluittoon B|
 
Ik heb wel research gedaan, maar dit kwam niet echt als significant probleem boven drijven in de recensies. Als je echter gericht gaat zoeken kan je wel een paar reviews vinden die het zelfde melden.

Het openen van het vizier heb ik gisteren al kunnen verbeteren door een heel klein beetje van het nokje te vijlen...

Ps. Motorsport Lifestyle heeft momenteel een like-actie op Facebook waarmee een circuitdag wordt verloot...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel research gedaan, maar dit kwam niet echt als significant probleem boven drijven in de recensies. Als je echter gericht gaat zoeken kan je wel een paar reviews vinden die het zelfde melden.

Het openen van het vizier heb ik gisteren al kunnen verbeteren door een heel klein beetje van het nokje te vijlen...

Ps. Motorsport Lifestyle heeft momenteel een like-actie op Facebook waarmee een circuitdag wordt verloot...
Hier dus zo iemand die geen last van het gefluit heeft ;). Wel van een vizier dat HEEL goed afsluit, nokje iets kleiner maken is helemaal geen verkeerd idee :Y
 
Ff voorstellen!

Sinds september eigenaar van deze mooie fiets :) tevens mijn eerste motor, want ik heb in juli ook mijn motorrijbewijs gehaald. Mijn vader heeft ook altijd kawa's gereden GPZ900, ZX10 dus ben er ook mee besmet.

Ik heb er nog niet veel op gereden, want hij hield vaak wat in. Natuurlijk op dit forum een ongeluk gezocht naar oorzaken, maar iedere keer waren het weer net ff andere klachten dan die ik met mijn niner had. Dus besloten maar een motorzaak in te schakelen. Vandaag het verlossende telefoontje gehad met de mededeling dat ik dat groene monster niet terug zou kennen vanwege z'n power. Het is een kanon lieten ze me weten. Met een grote grijns hing ik op, want ik kan komend seizoen lekker kilometertjes maken met een op en top machientje. Ze hebben het hele brandstofsysteem
doorlopen, gereinigd en een paar nieuwe onderdeeltjes erop gezet.

full
 
Ff voorstellen!

Sinds september eigenaar van deze mooie fiets :) tevens mijn eerste motor, want ik heb in juli ook mijn motorrijbewijs gehaald. Mijn vader heeft ook altijd kawa's gereden GPZ900, ZX10 dus ben er ook mee besmet.

Ik heb er nog niet veel op gereden, want hij hield vaak wat in. Natuurlijk op dit forum een ongeluk gezocht naar oorzaken, maar iedere keer waren het weer net ff andere klachten dan die ik met mijn niner had. Dus besloten maar een motorzaak in te schakelen. Vandaag het verlossende telefoontje gehad met de mededeling dat ik dat groene monster niet terug zou kennen vanwege z'n power. Het is een kanon lieten ze me weten. Met een grote grijns hing ik op, want ik kan komend seizoen lekker kilometertjes maken met een op en top machientje. Ze hebben het hele brandstofsysteem
doorlopen, gereinigd en een paar nieuwe onderdeeltjes erop gezet.

[afbeelding]

Welkom! Zeer goede keuze👍 in natuurlijk de snelste kleur! Mooi ding hoor, vindt deze kleurencombi ook heel mooi👍
 
Ff voorstellen!

Sinds september eigenaar van deze mooie fiets :) tevens mijn eerste motor, want ik heb in juli ook mijn motorrijbewijs gehaald. Mijn vader heeft ook altijd kawa's gereden GPZ900, ZX10 dus ben er ook mee besmet.

Ik heb er nog niet veel op gereden, want hij hield vaak wat in. Natuurlijk op dit forum een ongeluk gezocht naar oorzaken, maar iedere keer waren het weer net ff andere klachten dan die ik met mijn niner had. Dus besloten maar een motorzaak in te schakelen. Vandaag het verlossende telefoontje gehad met de mededeling dat ik dat groene monster niet terug zou kennen vanwege z'n power. Het is een kanon lieten ze me weten. Met een grote grijns hing ik op, want ik kan komend seizoen lekker kilometertjes maken met een op en top machientje. Ze hebben het hele brandstofsysteem
doorlopen, gereinigd en een paar nieuwe onderdeeltjes erop gezet.

[afbeelding]
Leuke fiets hoor!!

Enne, weet je nu wat het probleem was?? Wellicht dat je met deze kennis andere 9 rijders weer wat wijzer kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan