*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een gokje mag wagen ;

Weg gezet met slechte brandstof en toen voor langere tijd stil laten staan, de boel gaat dicht zitten en werkt dus niet lekker, waardoor de motor slecht start / oppakt
 
Vandaag ZX9R gepoetst, wil ik nog ff een stukje rijden sputtert die als de ziekte. Blijkt de luchtslang bij het balhoofd in de topkuip losgeschoten. Zit deze normaal met een klem vast? Bij mij zat die er in ieder geval niet!
 
Vandaag ZX9R gepoetst, wil ik nog ff een stukje rijden sputtert die als de ziekte. Blijkt de luchtslang bij het balhoofd in de topkuip losgeschoten. Zit deze normaal met een klem vast? Bij mij zat die er in ieder geval niet!

Is van je Ram Air en ja deze zit met een klem vast
 
Is van je Ram Air en ja deze zit met een klem vast

Dan scoor ik morgen ff een nieuwe klem!Thx!
Waarschijnlijk door tijdens het poetsen het stuur een paar keer in de uiterste linkse en rechtse stand gedraaid te hebben slang losgeschoten en klem van de slang afgevallen onderweg door het sputteren.
 
Laatst bewerkt:
Ff voorstellen!

Sinds september eigenaar van deze mooie fiets :) tevens mijn eerste motor, want ik heb in juli ook mijn motorrijbewijs gehaald. Mijn vader heeft ook altijd kawa's gereden GPZ900, ZX10 dus ben er ook mee besmet.

Ik heb er nog niet veel op gereden, want hij hield vaak wat in. Natuurlijk op dit forum een ongeluk gezocht naar oorzaken, maar iedere keer waren het weer net ff andere klachten dan die ik met mijn niner had. Dus besloten maar een motorzaak in te schakelen. Vandaag het verlossende telefoontje gehad met de mededeling dat ik dat groene monster niet terug zou kennen vanwege z'n power. Het is een kanon lieten ze me weten. Met een grote grijns hing ik op, want ik kan komend seizoen lekker kilometertjes maken met een op en top machientje. Ze hebben het hele brandstofsysteem
doorlopen, gereinigd en een paar nieuwe onderdeeltjes erop gezet.

[afbeelding]

Heb ook een 2000 gehad :Y , en ik vond t altijd lastig/moeilijk om het gas vol open te draaien en z'n 1. Ding ging er dan zo retesnel vandoor, gewoon niet leuk meer, maar eng. :o :+
 
Ff voorstellen!

Sinds september eigenaar van deze mooie fiets :) tevens mijn eerste motor, want ik heb in juli ook mijn motorrijbewijs gehaald. Mijn vader heeft ook altijd kawa's gereden GPZ900, ZX10 dus ben er ook mee besmet.

Ik heb er nog niet veel op gereden, want hij hield vaak wat in. Natuurlijk op dit forum een ongeluk gezocht naar oorzaken, maar iedere keer waren het weer net ff andere klachten dan die ik met mijn niner had. Dus besloten maar een motorzaak in te schakelen. Vandaag het verlossende telefoontje gehad met de mededeling dat ik dat groene monster niet terug zou kennen vanwege z'n power. Het is een kanon lieten ze me weten. Met een grote grijns hing ik op, want ik kan komend seizoen lekker kilometertjes maken met een op en top machientje. Ze hebben het hele brandstofsysteem
doorlopen, gereinigd en een paar nieuwe onderdeeltjes erop gezet.

[afbeelding]
Leuke fiets hoor!!

Enne, weet je nu wat het probleem was?? Wellicht dat je met deze kennis andere 9 rijders weer wat wijzer kan maken.

Dat is een goeie! Concreet weet ik dat nog niet, maar dinsdag wordt hij weer thuis afgeleverd en dan zal ik het ff navragen. Dan post ik het ook direct ff.
 
Heb ook een 2000 gehad :Y , en ik vond t altijd lastig/moeilijk om het gas vol open te draaien en z'n 1. Ding ging er dan zo retesnel vandoor, gewoon niet leuk meer, maar eng. :o :+


Haha ja? Heerlijk toch? Ik kan niet wachten tot ik hem dinsdag weer heb! Heb vandaag meerdere malen kriebels gekregen om weer te rijden. Al die motorgeluiden met dit mooie weer is niet fijn als je motor bij de dokter staat.

Zijn er veel van jullie op uit geweest?
 
Een rondje om de kerk, een uurtje of anderhalf hier in buurt... Gisteravond wel nog de bandjes gepompt want dat was ik vergeten na de winter...
 
Zo weer even alles gelezen en ben weer bij , toch vind ik het nog steeds knap dat er bij zijn die de hele motor strippen , echt alles en zelf alles aan onderhoud doen , kleppen stellen enz. , zeg wel zou het zelf ook graag doen maar dat gaat met toch te ver denk , ben bang dat het verkeerd gaat en dan ....
Heb zelf mijn motor eind januari weg gebracht voor groot onderhoud en alles is gedaan , maar dan betaal je ook weer de prijs natuurlijk , maar hij rijd weer een stuk beter dan vorig jaar, dus toch weer happy .
Maar waarom zit er op een motor niet als bij een auto zelf stellende kleppen op , dit moet toch ook kunnen of zie ik dit verkeerd .
 
Vorige week ook nog met het mooie weer een rondje met mijn zoon gereden , 18 jaar en net een nieuwe motor dus mag deze nog gaan inrijden , zijn eerste , dus een kleine rondje om de hoek gedaan , rondje zeeland , 220 km zijn eerste zelf rijdende ervaring , hij was wel moe de volgende dag .

zal er paar fototjes proberen bij te zetten , maar loop hier altijd een beetje te tobben .

360.jpg
.
360.jpg
.
360.jpg
.
 
Tis gelukt , hij wil ook graag een groene kawa maar deze maken ze niet in de categorie A1 , 125cc klasse dus dan maar bij de andere merken gekeken en dit vond hij de mooiste , en als je hem ziet is deze wel degelijk tegen over de andere merken en hij rijd op zich ook goed alleen de eerste 1000km mag hij maar 7000 rpm , 90 km/h maar dat is ook zo gebeurd , nu maar hopen op mooi weer , dit weekend laat het weer een beetje liggen .
 
Een rondje om de kerk, een uurtje of anderhalf hier in buurt... Gisteravond wel nog de bandjes gepompt want dat was ik vergeten na de winter...

Ik zou wel een rondje willen maken maar ik pas net niet meer in mijn pak....volgens mij is mijn pak gekrompen. Ik moet sowieso nog eerst een beurt uitvoeren aan mijn niner en zelf nog wat kilootjes kwijtraken.......maar dat gaat helemaal goed komen, het seizoen is nog lang.
 
Vorige week ook nog met het mooie weer een rondje met mijn zoon gereden , 18 jaar en net een nieuwe motor dus mag deze nog gaan inrijden , zijn eerste , dus een kleine rondje om de hoek gedaan , rondje zeeland , 220 km zijn eerste zelf rijdende ervaring , hij was wel moe de volgende dag .

zal er paar fototjes proberen bij te zetten , maar loop hier altijd een beetje te tobben .

[afbeelding].
[afbeelding].
[afbeelding].

Mooie niner :} ook een mooie eerste motor van zoonlief :Y
Mijn zoon is nu 12 jaar oude, ben benieuwd of hij ook motor wil gaan rijden. Lijkt me wel stoer.
 
Ik zou wel een rondje willen maken maar ik pas net niet meer in mijn pak....volgens mij is mijn pak gekrompen. Ik moet sowieso nog eerst een beurt uitvoeren aan mijn niner en zelf nog wat kilootjes kwijtraken.......maar dat gaat helemaal goed komen, het seizoen is nog lang.
Haha mijn pak krimp ook vanzelf😁 vreemd
 
Vorige week ook nog met het mooie weer een rondje met mijn zoon gereden , 18 jaar en net een nieuwe motor dus mag deze nog gaan inrijden , zijn eerste , dus een kleine rondje om de hoek gedaan , rondje zeeland , 220 km zijn eerste zelf rijdende ervaring , hij was wel moe de volgende dag .

zal er paar fototjes proberen bij te zetten , maar loop hier altijd een beetje te tobben .

[afbeelding].
[afbeelding].
[afbeelding].
Lijkt me ook wel wat om met mijn zoon of dochter een rondje te doen :Y . Alleen moet ik daar nog een jaartje of 11 mee wachten :).
Je zoon heeft een mooie fiets uitgekozen, maar straks wel snel naar iets groens overstappen ;).
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me ook wel wat om met mijn zoon of dochter een rondje te doen :Y . Alleen moet ik daar nog een jaartje of 11 mee wachten :).
Je zoon heeft een mooie fiets uitgekozen, maar straks wel snel naar iets groens overstappen ;).

Heb er veel ervaring mee Renee ging samen veel rijden met mn zoon maar als er pittige bochten aankwamen was die toch stukken sneller als zn Pa ,maar kon er eindeloos van genieten is hartstikke leuk :P :P :Y :Y :Y
 
Lijkt me ook wel wat om met mijn zoon of dochter een rondje te doen :Y . Alleen moet ik daar nog een jaartje of 11 mee wachten :).
Je zoon heeft een mooie fiets uitgekozen, maar straks wel snel naar iets groens overstappen ;).

Hij zat al jong bij me achter op en zij altijd al dat hij ook zijn motor rijbewijs :] wilde halen en wilde ook een kawasaki :} , dus dat zat goed , maaaar vorig jaar op de motorbeurs al aan het informeren geweest of het niet mogelijk was om een zxr ninja 300 terug te mogen zetten naar 11Kw , maar kreeg te horen dat dit niet mag van de wet |( , A1 is 11KW 125 cc en niet meer .

Maar na 2 jaar staat er echt een ninja 300 in de schuur zegt hij , maar de nieuwe ninja 650 zag hij dit jaar op de motor beurs en die mag ook voor A2 en die vind hij ook wel mooi .
Dus hij weet niet goed hoe of wat , maar zal wel goed komen denk .
Voorlopig gewoon wat leer ervaring op doen met zijn ktm en dat het snel weer beter weer mag worden .
 
Mooie niner :} ook een mooie eerste motor van zoonlief :Y
Mijn zoon is nu 12 jaar oude, ben benieuwd of hij ook motor wil gaan rijden. Lijkt me wel stoer.

Dank je , de eerste keer ieder op zijn eigen motor , ja ik vond het gaaf :Y , als je hem zo ziet rijden :] .
De vrouw wilde ook graag mee , maar ik zei , nee eerst even een mannen uitje , met zijn tweetjes .
Vond het super , dat kan ik vertellen
 
Het is wel belangrijk voor de werking van ram air ! Bij een naked word dit complete systeem waarschijnlijk verwijderd ;)

Het is niet zo dat je niet zonder ram air kan maar het zorgt gewoon voor meer vermogen op hogere snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan