*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring met het aanpassen van de tandwielverhouding op een 9? Zit zelf te denken aan 43 achter aangezien ik helemaal onderin toch wat vermogen mis (stedelijk gebruik)
 
[afbeelding]

Zo nieuw speeltje gekocht. KTM vastgelopen dus werd tijd voor wat anders. Zeer netjes. 2 eigenaren gehad. 1999 en 46000 kilometers. Geen spatje roest. Spyball alarm. Tot nu toe zeer tevreden mee. Comfortabel en genoeg powerr.

Alleen 3 dingen irriteren mij aan de motor.
1. knipperlichten zijn superlelijk
2. kentekenhouder zou ik graag een nette houder willen waar je alleen de kenteken ziet i.p.v een taartschep
3. de H-frame op het stuur. ik heb ergens gelezen dat deze vervangen kan worden voor een 2001 model frame, waardoor die moderner oogt.

iemand oplossingen?

bedankt & ride safe!

Mooiste model en kleurstelling ! Heb hem zelf namelijk ook :+
Ik heb een geintegreerd led achterlicht, dus met knippers erbij in ;)
 
10w40 !!
Rij momenteel zelf met Repsol full synthetic.

Mag ik je vragen hoe je goede ervaringen kunt hebben met de motul olie ? Ik merk namelijk niks aan olie :?

Destijds gebruikte ik verschillende merken op mijn KTM. Motul slipte minder op koppeling.

foto van je moto!
 
Ik heb al een hele tijd nieuwe keerringen en olie liggen. Ik moet deze toch een keer gaan vervangen.
De keerringen in mijn niner zijn nog de originele en de olie zit er ook alweer een aantal jaren op. Ik heb al een aantal malen keerringen vervangen en ik kijk altijd hoe de keerringen in de vork geplaatst zijn. Ik heb de nieuwe keerringen liggen en zonder vergelijking met de praktijk heb ik een vraag.
Wat is de bovenzijde van deze keerringen?

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een hele tijd nieuwe keerringen en olie liggen. Ik moet deze toch een keer gaan vervangen.
De keerringen in mijn niner zijn nog de originele en de olie zit er ook alweer een aantal jaren op. Ik heb al een aantal malen keerringen vervangen en ik kijk altijd hoe de keerringen in de vork geplaatst zijn maar ik heb de nieuwe keerringen liggen en zonder vergelijking met de praktijk heb ik een vraag.
Wat is de bovenzijde van deze keerringen?

[afbeelding]


zoals ze nu op de foto staan moeten ze erin : je ziet dat metalen veer ringetje op de foto ? dit ringetje moet bovenaan zitten (dus in de olie)
 
zoals ze nu op de foto staan moeten ze erin : je ziet dat metalen veer ringetje op de foto ? dit ringetje moet bovenaan zitten (dus in de olie)

Als ze er zo in moeten ( bovenzijde op de foto is bovenzijde in de veerpoot ) zit de olie aan de onderzijde.......maar aan de onderzijde zit ook een veertje. Ik denk ook dat ze er op deze wijze in moeten, de bovenzijde op de foto is ook de bovenzijde in de veerpoot. Ik kijk namelijk naar de binnenzijde. De olie drukt tegen de onderste veer en daardoor druk het schuine rubber tegen de veerpoot en zo dicht de keerring af volgens mij.......
Mijn zwager zegt dat ze andersom erin moeten maar dat geloof ik niet. Ik weet het niet zeker. Na montage kan ik zien hoe de originele geplaatst zijn.
 
Zondag mooi even de nieuwe koppelingsset en stalen leidingen kunnen testen op het TT circuit, heerlijke dag gehad en gelukkig ook mooi weer :)

Uiteindelijk een ronde gereden van 2: 16 , volgens de instructeur zou dit nog wel iets sneller kunnen omdat hij af en toe het gas iets dicht draaide om achter zich te kijken ;)

awmjaug81heg54szg.jpg



Even in "strijd" met een zx10r , strubben uit kon hij het vermogen niet kwijt en ik lekker wel :P
p2ew8nzr2schzzgzg.jpg



En nog even een foto voor TonySmith :)
ghwc8q74488wri5zg.jpg

Hier was de 9 net volledig gepolijst en gecoat ( incl wielen )
 
Zondag mooi even de nieuwe koppelingsset en stalen leidingen kunnen testen op het TT circuit, heerlijke dag gehad en gelukkig ook mooi weer :)

Uiteindelijk een ronde gereden van 2: 16 , volgens de instructeur zou dit nog wel iets sneller kunnen omdat hij af en toe het gas iets dicht draaide om achter zich te kijken ;)

[afbeelding]


Even in "strijd" met een zx10r , strubben uit kon hij het vermogen niet kwijt en ik lekker wel :P
[afbeelding]


En nog even een foto voor TonySmith :)
[afbeelding]
Hier was de 9 net volledig gepolijst en gecoat ( incl wielen )
strakke zx9!

leuk om te zien dat je lekker los gaat op het circuit en de nieuwere nog bijbeent. welke circuit rijd je. nog nooit circuit gereden maar heb zeker interesse na de zomer.

hoe heb je de kenteken bevestigd. dat ziet er stuk netter uit dan mijn standaars houder.
 
Dankje ! Is de mooiste kleurstelling naar mijn mening ;)

Ik heb nu voor de 3de keer op assen, is lekker dicht bij huis namelijk.

Om het eens te proberen zou ik een een of meerdere sessies boeken tijdens de landelijke motordagen, heb dit zelf ook 2 keer gedaan en nu dus voor het eerst een volle dag.

Wat betreft de plaat; het spatbord is grotendeels weg gezaagd en de plaat is bevestigd aan de "oren" die onder het achterlicht zitten (standaard), kleine ingreep die niks kost en wel een groot verschil maakt.
Daarbij heb ik een volledig led achterlicht met ingebouwde knippers gemonteerd om het af te maken ;)
 
Heren ff een vraagje, ik krijg een houten reet op dat zx9 zadel😒 ik heb der al een harder stuk schuin in laten zetten maar das weer te hard😒 eerder zakte ik tever int zadel dat gaat nu beter maarja ben nog niet tevreden😒

Weet iemand een oplossing?
 
Vraag het eens aan Nopper; zadels
Heeft voor mij een mooi zadeltje gemaakt. Als je hem het probleem voorlegt kan hij misschien een voorstel doen...
 
Ja ik zal me eens verder in verdiepen, mijn maat is stoffeerder maar de huidige verbouwde versie met hard schuim vindt ik Te hard 😒
 
Hallo heren :W Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar ik wilde toch even melden dat het zx9r tijdperk voor mij met pijn in het hart over is. Ik heb m'n nieuwe liefde gevonden in een bmw k1300s uit 2011 ik kon al die bmw snufjes en Quickshifter niet meer Ontwijken.Dus ik mag uit de lijst. Wil je een mooie niner hou dan komende tijd molenaar motors in de gaten. Heb 'm met veel liefde bereden.
 
Hallo heren :W Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was maar ik wilde toch even melden dat het zx9r tijdperk voor mij met pijn in het hart over is. Ik heb m'n nieuwe liefde gevonden in een bmw k1300s uit 2011 ik kon al die bmw snufjes en Quickshifter niet meer Ontwijken.Dus ik mag uit de lijst. Wil je een mooie niner hou dan komende tijd molenaar motors in de gaten. Heb 'm met veel liefde bereden.

Veel plezier met je nieuwe BMW. Foto?
Je mag hier gerust blijven posten hoor 8-) Wij zijn niet heel vervelend })
 
Hallo ik had weer eens een vraag, het viel mij op dat mijn Tank wel heel erg los zit hij zit goed in de rubbers en is goed gemonteerd, ik kan hem zelfs vooraan aan een kant iets optillen enkele mm. Iemand een idee?
Hij is van 2001
Thanks
 
Hoe zijn de rubbers ? en zijn de bouten wel goed aangedraaid ?? ( Volgens mij zitten er zelfs ringen bij ?? ) Die van mij heeft alleen lichte zijdelingse speling namelijk
 
Heb de boel net ff los gehad en idd op de rubbers zit een beetje spelling alles zit wel origineel vast, zal eerdaags een kijken of er andere rubbers voor te krijgen zijn.
 
Nieuwe rubbers is geen probleem hoor , zijn gewoon te halen/ bestellen bij de dealer en zijn niet zo duur ;)
Check ook meteen even de andere bevestiging op speling e.d.
 
Ik heb een veel groter probleem. zit ik relaxt te rijden, voel ik dat de 3e versnelling naar de klote is. tussen de 3-5000 toeren bij een beetje gas, komt er een keer een hard geluid. ongeveer zoals wanneer je de motor in zijn 1 zet, dat (takk) geluid. als ik vol gas doe bij die toeren, hoor je het geluid achter elkaar net een AK47.

In alle versnellingen behalve 3e versnelling geen problemen, ook niet in zijn 4.

heb de motor nou nog niet eens een maand, toen was die nog goed.

volgens mij is dit een bekend probleem, hoop echttt niet dat dat het is.

iemand tips
 
Ik heb een veel groter probleem. zit ik relaxt te rijden, voel ik dat de 3e versnelling naar de klote is. tussen de 3-5000 toeren bij een beetje gas, komt er een keer een hard geluid. ongeveer zoals wanneer je de motor in zijn 1 zet, dat (takk) geluid. als ik vol gas doe bij die toeren, hoor je het geluid achter elkaar net een AK47.

In alle versnellingen behalve 3e versnelling geen problemen, ook niet in zijn 4.

heb de motor nou nog niet eens een maand, toen was die nog goed.

volgens mij is dit een bekend probleem, hoop echttt niet dat dat het is.

iemand tips

Klinkt als een kromme slechte schakelvork komt inderdaad bij dat model meer voor :(
 
Idd een versnellings bak probleem zoals heavey al aangeeft.
Bak uit elkaar en meteen alles nieuw er in, kun je een tijd vooruit.
Wel kloten dat je het nu ontdekt, ik verwacht dat de vorige eigenaar dit namelijk wel geweten heeft ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan