Beginnen met wheely maken?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedemiddag allemaal,

Er is vast al een topic over, maar heb er recent geen gezien.
Heb momenteel al aardig wat "how to wheely" videos bekijken.

Kwam erachter dat het voornaamste is koppeling - gas - koppeling los. En altijd de achterrem te bedekken.
Hoe zit dit nou precies en hoe zijn jullie begonnen.

Wil het wel een keertje proberen het wiel een beetje in de lucht te krijgen. Zonder op me plaat te gaan. Ben atm bang dat ik te veel gas geef.

**yes het is weer vrijdag**
 
Laatst bewerkt:
Wil het wel een keertje proberen het wiel een beetje in de lucht te krijgen. Zonder op me plaat te gaan. Ben atm bang dat ik te veel gas geef.
Ik denk dat je beter kan zorgen voor een oude motor en goed pak, zodat je niet bang hoeft te zijn om op je plaat te gaan, want leren doe je meestal met vallen en opstaan!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker op twee wielen blijven rijden, het voorwiel ziet er niets voor niets op.

Scheelt ziekenhuis kosten, kan beter naar filmpjes kijken hoe ze op hun plaat gaan en hun mooie motor afschrijven bij deze fratsen die NIET op een openbare weg thuis horen.
 
Zeker niet op de openbare weg. Gewoon voor de fun zelf om te leren.
Wil bij het begin starten om het voorwiel iets cmer de lucht in te kriijgen.

Iedereen is ergens begonnen te leren.
 
Zeker niet op de openbare weg. Gewoon voor de fun zelf om te leren.
Wil bij het begin starten om het voorwiel iets cmer de lucht in te kriijgen.

Iedereen is ergens begonnen te leren.

in z'n 1 langzaam tot een gangetje van 40 / 50.
gas los en vering in laten duiken, daarna net zo veel gas geven tot ie omhoog komt :)
 
Allright, alleen in de 1 is die erg agressief toch. Ergens gelezen dat je je in de 2 beter kan controleren. Is er ergens een beginners how to?
In zn 2 is het mij nooit gelukt op mn R6. Op filmpjes lijkt het zo makkelijk allemaal.

Het gaat heel makkelijk in zn 1. Wel goed laten rollen op ongeveer 30km/h. Anders wordt je snel naar achteren gerukt waardoor je te hard aan je stuur trekt.
 
Het voornaamste heb je niet goed, het is gas - koppeling in en meteen weer uit. Ik kan het zelf ook niet omdat ik 400 cc tijd, wel eens per ongeluk een powerwheelie gemaakt op andere motoren dan mijn eigen.

Afhankelijk van je motor tijd je in de eerste, tweede of derde versnelling. Flink gas vanuit onderuit de toeren, flink/vol gas houden en dan rond de 7000 toeren (afhankelijk van het type motor hoger of lager) de koppeling laten schieten, dus heel snel in en uit. Dit zorgt ervoor dat de aandrijving kort wegvalt en hij in de voorvering duikt en meteen in zijn krachtigste gebied weer aangrijpt. Voet inderdaad op de achterrem. Slecht voor de levensduur van je koppeling en voorvork.
 
Die RW overal op zien wheeliën. Ook op een 25 kW GS500. :Y

En als je de kunst van de koppeling kent lukt het ook boven de 100 km/u.
Ik heb ze zelfs met 200 km/u zien rijden voor mijn neus. _O-
 
Een heuuuuuuuule snelle
images_zpseo3trscs.jpeg
 
Met 220 gaat ie nog omhoog.. O-)
Gas geven, koppeling in - meer gas geven- koppeling loslaten.
Motor komt omhoog, dan proberen de balanspunt te zoeken (is hoger dan je denkt!!)
Of gas geven in de 1e versnelling - gas loslaten dus voorkant iets in laten veren - net zoveel gas geven tot ie omhoog komt.

Of een hobbel in de weg zoeken en volgas eroverheen, als je hard genoeg gaat komt ie ook omhoog!

Succes! Wel oppassen :X
 
met die fzr van je kun je gewoon in de 1 een wheely trekken hoor.
stap 1, achterop je zadel gaan zitten
stap 2, Toeren rond de 5500 houden,
stap 3, koppeling laten schieten, en doorgassen
stap 4, voetjes intrekken:)


tadaa!
 
Terug
Bovenaan Onderaan