Stuur rechtzetten?

Adibo

MF'er
27 jul 2014
194
1
Hoi,

Ik merkte gisteren dat mij stuur niet recht zat.

Ik wil zo wie zo een nieuwe stuur gaan plaatsen maar zou eerst willen hoe je een stuur recht kan zetten?

full
 
Als ik kijk lijkt het alsof de stuurhouders verschillend zitten. Kijk maar eens goed, of ze beide hetzelfde zitten, de linker lijkt naar voren te wijzen tov de rechter.
 
maaruh...ik denk dat je vh linker stuurklemmetje...de bovenste imbus wat moet lossen...en dan de onderste weer wat aandraaien.
Wellicht dat de boel dan rechter komt te staan.
 
maaruh...ik denk dat je vh linker stuurklemmetje...de bovenste imbus wat moet lossen...en dan de onderste weer wat aandraaien.
Wellicht dat de boel dan rechter komt te staan.


Daarvoor scheelt het veel te veel, zoveel ruimte zit er normaliter niet tussen het bovenste en onderste deel van stuurhouders.

Het heeft er alle schijn van dat de linker stuurhouder andersom (naar voren wijzend) is gemonteerd, en de rechter stuurhouder naar achter wijzend is gemonteerd...

Ben benieuwd naar de bevindingen van de TS.
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor scheelt het veel te veel, zoveel ruimte zit er normaliter niet tussen het bovenste en onderste deel van stuurhouders.

Het heeft er alle schijn van dat de linker stuurhouder andersom (naar voren wijzend) is gemonteerd, en de rechter stuurhouder naar achter wijzend is gemonteerd...

Ben benieuwd naar de bevindingen van de TS.

Misschien een domme vraag maar kan ik aan het stuurhouder zien dat ie naar achter/voren wijzend is gemonteerd?
 
Misschien een domme vraag maar kan ik aan het stuurhouder zien dat ie naar achter/voren wijzend is gemonteerd?

Als er geen speciale arretering/borging met de kroonplaat is, dan maakt het in principe niet uit, zolang ze beide maar identiek gemonteerd zitten. Normalter buigt de stuurhouder iets naar je toe.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Alles afgehaald en het blijkt gewoon scheef te zitten. Ze hebben zitten slijpen om het helemaal passend te maken. Na wat draaien en nog een beetje slijpen is het behoorlijk recht.

Zo was het dus:
full
 
Oh ja, en deze meneer heeft een nieuw stuurtje gekocht. Echter past het niet want ik heb niet gedacht aan dimples...:( Stuurhandgreep sluit niet helemaal goed!

Om het nu toch passend te maken wil ik zelf gaan slijpen, zo iets:

http://2.bp.blogspot.com/-nps8QtkMxl4/Tv6R4bbqkzI/AAAAAAAAD08/dm3YhW59jts/s1600/reliefs.jpg

Of gewoon een grotere gat boren zodat stuurhandgreep wel goed sluit. Er zit een pinnetje wat uitsteekt bij stuurhandgreep. Als deze niet in het kuiltje terechtkomt sluit het gewoon niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en deze meneer heeft een nieuw stuurtje gekocht. Echter past het niet want ik heb niet gedacht aan dimples...:( Stuurhandgreep sluit niet helemaal goed!

Om het nu toch passend te maken wil ik zelf gaan slijpen, zo iets:

http://2.bp.blogspot.com/-nps8QtkMxl4/Tv6R4bbqkzI/AAAAAAAAD08/dm3YhW59jts/s1600/reliefs.jpg

Of gewoon een grotere gat boren zodat stuurhandgreep wel goed sluit. Er zit een pinnetje wat uitsteekt bij stuurhandgreep. Als deze niet in het kuiltje terechtkomt sluit het gewoon niet aan.

Zo loop je kans dat je stuur te zwak wordt, met alle risico's van dien, moet je niet willen. Of je moet je schoonmoeder erop laten rijden... ;) :$
 
Honda had vroeger een gat ter grootte van die deuk erin zitten om alle schakeldraden er doorheen te laten lopen. Zolang het tussen de klemmen zit doet het weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan