Suzuki gsx 600 f blijft 7k toeren lopen

martijnvs

MF'er
22 sep 2010
152
0
Roosendaal
Goedendag,

Ik heb op deze Suzuki de kleppen gesteld. Nu is er echter een probleem voor gekomen.
Als ik de motor nu start loopt deze meteen door naar de 7000 toeren. Ook kan ik tevens geen gas meer geven. Als ik aan de gashendel draai gebeurt er niks. Ik dacht eerst dat dit aan de vacuüm lag aan gezien daar een lek inzat. Maar na het oplossen van de lek, doet de motor nog steeds hetzelfde.

gr. Martijn
 
Kijk eens goed naar de stekkers tussen de gaskabels en het luchtfilterhuis. Waarschijnlijk zit daar iets klem of geknikt, had het zelf toevallig laatst ook. Even de boel terug uitelkaar en even goed bekijken.
 
De gaskabel is los geweest. echter kan ik de gashendel wel gewoon bewegen. zelfs als ik het gas open gooi dan veranderd er niks. @HbTps Welke stekkers? het betreft een fiets uit 1995 dus met carburateurs. Was dit even vergeten te melden.
 
Ow sorry, ik las 7k ik dacht dat het hier een gsx uit 2007 betrof maar dan zit ik er langs...

Dan zou ik gewoon alles nog eens goed nalopen, eerst deed hij het goed (neem ik aan) na het kleppen stellen dit probleem. Dan is er met het terugbouwen iets fout gegaan, het ligt mijn inziens niet aan het kleppen stellen opzich maar het terug monteren van alle onderdelen. Het kan zijn dat hier CV caburateurs op gemonteerd zitten, deze hebben gasschuiven die met vacuum worden geopend, niet direct mechanisch door de gaskabel. Kijk nog eens goed naar alle vacuum slangen e.d.

Dit moet je kunnen oplossen!
 
ligt de ruststand van de vlinderkleppen wel op de aanslag?
bij gas dicht staan de vlinderkleppen maar ietsiepietsie open, als je het luchtfilter demonteert en de
gasschuif optilt kan je zo zien hoever ze open staan.
 
oke ik zal morgen naar de vlinderkleppen kijken voor de zekerheid. Dacht dat ze in orde waren. Ook zal ik de vacuum weer na lopen. @hans50 Hij liep op drie cilinders en had een hele slechte compressie en veel vermogens verlies.
 
ik heb vandaag het volgende bekeken.

-de vlinderkleppen staan goed tegen de aanslag
-de gasschuiven gaan naar mijn mening gewoon goed omhoog.
-de vacuüm is goed denk ik. kan eigenlijk niet misgaan aangezien er maar 1 slang is en die naar de benzine tank loopt.

misschien moet ik de kleppen nog eens na lopen de speling. Ik moet de motor ook op gang helpen, door rem reiniger in de lucht aanzuiging te spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan