Suz Rg250 koppeling versleten?

John Metal

MF'er
8 jun 2012
91
0
kalken
Hallo,

betreft een suzuki Rg250 1986
Ontkoppelt stroef en bijna niet (kruipen in stilstand).


De vraag:
zowel de binnenkorf als de buitenkorf van de koppeling hebben groefjes gekregen
Buitenkorf is het ergst en is duidelijk voelbaar met de vinger,

meten is moeilijk wegens materiaal - ophoping aan de zijkanten maar ik kan een verschil van 0.3mm meten.

Ik heb een wphb maar vind nergens toleranties voor dit probleem.
Heeft iemand ervaring of de kennis om te kunnen zeggen, dat is het probleem, vervangen die handel, of is het normale slijtage?

Binnenkorf
GroteFoto-RCFBEJX7.jpg


Buitenkorf
GroteFoto-763Z3LFB.jpg


Historie:
Rijdend gekregen en een klein ritje mee proberen doen => kan niet makkelijk verleggen
Ontkoppelde zo goed als niet
Als ik de koppeling volledig inkneep, wat stroef was, had hij de neiging vooruit te kruipen (als hij in versnelling was).

Kabel aanspannen helpt niet, speling was goed, wordt alleen maar stroever bij aanspannen..

Alvast Bedankt! ;)

Edit:
De koppelingplaatjes zien er niet scheef uit, zitten qua dikte 2.9mm (limiet 2.6 goed, en tandbreedtes zijn ook goed)
Nu de plaatjes & veren eruit zijn is het koppelingmechanisme vrij van weerstand. Je ziet de Pushrod naar buiten komen bij het inknijpen
 
Laatst bewerkt:
De vijl is de laatste optie en lijkt me weinig nuttig (als het me ooit zou lukken), grotere speling - ongelijke speling, grotere inpaktkracht, direct terug putjes, misschien ook oppervlakteharding? Maar wil het wel proberen :)

de naaf kost niet veel om te vervangen, de buitenkorf is een probleem, iemand toevallig eentje liggen of kent men iemand die dat zou hebben?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan