Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks Robin voor het in de openingspost opnemen van de motor. :)

rup2t2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik me ook nog maar effe aanmelden voor dit topic.

Lessend rijbewijs: A1
Eerste rijles: 4 Juli
Theorie: 7 Augustus gehaald
AVB: 24 Juli gehaald
AVD: 4 September
Rijschool: Krabbenborg Lichtenvoorde
Lesmotor: Honda CBF125

Ondertussen 7 lessen van +-45 minuten gehad, nou hopen dat ik volgende week slaag en dan in record tijd mijn motorrijbewijs gehaald!!


succes Chielo ik moet ook op 4 september afrijden maar dan voor A hopelijk wordt het een topdag voor ons
 
Een paar berichten hiervoor, in de w8 je op je 8tjes topic, schreef iemand dat iemand voor hem gevallen was maar toch slaagde voor zijn examen. Heb dit nagevraagd bij mij instructeur.
Bij de langzame oefeningen is dit idd geen probleem als je zou vallen... Bij de snelle oefeningen is het wel gelijk einde oefening als je daar een keer om gaat.
 
Nou 2 oktober mag ik ook op voor AVD, spannend :) Op zich wel een goed gevoel bij, laatste paar lessen ook weinig tot geen opmerkingen over mijn rijden dus hopelijk geen stomme situaties zoals even net niet zeker meer weten of je op een voorrangsweg rijdt met een auto van rechts of een verkeersbord missen.

De hoofdzaken zoals kijken, afstand houden, vlot doorrijden ed zitten er in elk geval wel aardig in.

Alleen ga ik voor mijn gevoel bij nat weer nog steeds als een opa de bochten door maarja, beter iets te rustig dan op je plaat :P Ook al zegt de instructeur dat een nat wegdek niet glad is, heb al meer dan eens de motorfiets een stapje opzij voelen doen bij nat weer, niet omdat het wegdek nat is maar vanwege rommel , modder, olie etc wat er ligt wat wél glad is. En natuurlijk minder zicht, ach ik vind motorrijden in de regen gewoon niet zo prettig :P

Enfin, hopen dat het droog is, dan komt het denk ik allemaal wel goed.

En voor in de openingpost:

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: weet niet meer exact, geloof april februari 2014 ergens
Theorie: Gehaald
AVB: Gehaald
AVD: 2 oktober :o
Rijschool: Marcel vd Bergh Spijkenisse
Lesmotor: Yamaha XJ6
 
Laatst bewerkt:
Net helaas mijn rijles moeten afzeggen had mijn enkel verzwikt in het weekend dus misschien einde van de week nog anders volgende week :( erg jammer met dit heerlijke weer.

Wel even net mijn nieuwe Gorider bekeken wat een mooi ding voor zo weinig geld :) super nice. Veel accessoires mooie inbouw set om op mijn toekomstige motor te monteren. Mooi speelgoed.
 
Laatst bewerkt:
Deze tip net op het einde van het vorige deel gepost. Mogelijk gemist... Dus even in de herhaling... Ik heb er veel aan gehad.

Hoi,

Ik heb een tip...

Waar ik in ieder geval best veel aan gehad heb, op aanraden van mijn instructeur, is het bekijken van filmpjes op Youtube. Eerst keek ik naar filmpjes over AVB (dit om te onthouden hoe een oefening ook alweer gedaan moest worden; snelheid, versnelling, ...), maar ik vond later ook filmpjes van een AVD les! Wel in de auto (dus voor de les is het niet echt ideaal), maar daar is dan het voordeel van dat je het commentaar ook hoort. Over het algemeen goed commentaar! Ik heb er dus veel aan gehad en veel naar gekeken;

Videoles (er zijn er meer te vinden; even zoeken!);
https://www.youtube.com/watch?v=tdNqqDVodrQ

Positioneren op de weg (let niet op de muziek ;( );
https://www.youtube.com/watch?v=b_q2ZqmT-oE

Succes iig!

Rogier
 
Zeker een goede Tip altijd goed om te kijken een andere was een go pro op de volg motor (van je instructeur) dan kan je zien of je het goed doet en waar je nog van kan leren.
 
Heb de filmpjes inderdaad gekeken en wat betreft positie direct toegepast.
Mijn instructeur vond bijvoorbeeld bij bussen en vrachtauto's het niet nodig, vond het zelf wel makkelijk ivm zuiging die je bij deze voertuigen kan hebben.

@mezzin, beterschap!
 
Okeeee ik moet even mijn verhaal kwijt..

Afgelopen woensdag afgereden voor mijn a2 (ben pas 20 geworden), ik was al in het bezit van mijn a1 rbw (1.5 jaar).
Toen ik aankwam bij het cbr wist de examinator nog niks van dit examen, had het nog nooit afgenomen, en moest eerst bekijken waar hij op moest gaan letten ofzo. Na 10 min bellen dacht hij het allemaal te weten, en gingen we "maar even een rondje rijden".

Met invoegen op de snelweg (3 baans) kwam ik achter een vrachtwagen uit, dus die wilde ik zo snel mogelijk weer inhalen. Spiegelen, zag wel een auto, maar die was nog te ver weg om hem voor te laten gaan. Deze auto had ik verkeerd ingeschat, omdat hij wat harder reed dan toegestaan 160-180 :') . Nouja, mijn fout, daar heeft hij mij op laten zakken, niks aan te doen.

Ik had met mijn rijinstructeur afgesproken dat hij weer een nieuw examen zou aanvragen, maar hij belde mij zojuist met het verhaal dat ik eigenlijk helemaal geen examen had mogen doen woensdag... Dit omdat ik nog geen 2 jaar in het bezit was van een a1 rbw, en dus ook AVB opnieuw had moeten doen... Dit is toch te gek voor woorden!?!?!? Waarom laat die examinator mij dan dat examen afleggen ?!
Ook nog te bedenken dat ik mijn AVB nog op een zware motor heb afgerond ook, omdat ik aan het lessen was nog voor de nieuwe regeling.. Volgens mij is het AVB examen bedoeld zodat je met een motor leert om te gaan, vóórdat je de weg op gaat... En ik rij al 1.5 jaar probleemloos rond op een motor...

Ik ga nu het cbr nog even vragen wat ze hier nu zelf van denken :r
Wil iig mijn examen geld van het cbr terug, dit slaat toch nergens op! Kansloos die nieuwe regelingen enzo :r

Mvg. Jordi
 
Jeeh Jordi,

Wat enorm slordig van het CBR. Maar ik begrijp de instructeur ook niet helemaal. Die zou dat toch ook moeten weten ? |(

Ik vind die regeling van opnieuw examen doen sowieso een beetje vreemd.
Ze kunnen beter het aantal kw koppelen aan de leeftijd/het aantal jaar het rijbewijs.
Zonder opnieuw examen te doen. Stel dan verplicht om in de hoogste categorie mee te doen aan een rijvaardigheids cursus... ofzo.. :?

Nouja, heeft vast iemand veel geld mee verdiend om dit te bedenken.. -O-
 
Je instructeur zou het ook hebben moeten weten, die zou alle actuele regels moeten kennen.
Maar wel zonde van het geld/de tijd die je hebt besteed aan het examen.

Vraag mij alleen wel af, wat als je nu wel was geslaagd, had je dan zomaar a2 gehad :P
 
Het zou mooi zijn als ze de regeling wat duidelijker maken (ben blij dat ik gelijk A kan halen) Maar je maakt een goede kans waarschijnlijk omdat je wel gelijk heb maar waar ligt de fout bij het CBR (die checken niets die nemen alleen examens af) je instructeur of bij jouw. Als het bij de 2 laatste is dan is het snel klaar het verhaal. Maar het CBR aansprakelijk stellen zou kunnen werken alleen ik denk dat het je niet veel oplevert behalve veel frustratie en misschien wat geld terug je krijgt alleen je examen deel terug dus dat is iets van 100 euro het is wel veel geld maar hoeveel moeite kost het om het terug te krijgen.... Maar rot joh dat het niet gelukt is en ook aardig minder het is al duur zat om alles te halen.
 
Owjeah, 16 september mag ik op voor mijn avd.
Laatste puntjes op de i zetten, zoals afstand houden, rustig door uit/invoegen en kruisingen.
Volgende week laatste les gepland, einde komt in zicht.

Btw, wat een heerlijk weer om te lessen in de morgen.
 
Meh ik wil ook maar gelukkig gaat mijn enkel een stuk beter nu ^_^ nog even een dagje rustig aan doen dan kan ik weer lessen maar dan moet er wel ruimte zijn ... :)
 
Laatst bewerkt:
het zit je godverdomme ook niet mee mezzin, eerst de verkeerde rijschool en nu je enkel maaaaaaaaaar succes er mee, ik zelf hoop overmorgen er klaar mee te zijn ( kut amsterdam met zijn parkeerplekken :( )
 
Vandaag rijbewijs gehaald :D

Was mijn eerste keer examen en ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten, maar viel reuze mee. Vantevoren was ik best nog wel nerveus, want het AVB was maar 'net' goed gegaan en daarna kon ik twee weken niet lessen en had ik in een week 6 of 7 uur les voor op de weg. Ik was er dus niet echt van overtuigd dat ik het zou halen, maar toen we wegreden ging alles redelijk vanzelf. Ik rij alleen nog wat voorzichtig en mag allemaal wat vlotter. Als ik wat vaker ga rijden komt dat vast wel, dat was met de auto ook (maar dan andersom, want toen was ik net 19).

Het heeft me 16.5 lesuren gekost en daarmee hou ik wat over voor te sparen voor een motortje. Ik denk dat het wel even duurt voordat ik er eentje kan aanschaffen, maar in de tussentijd kan ik elk weekend een diversion lenen zodat ik wel lekker blijf rijden.
 
Owjeah, 16 september mag ik op voor mijn avd.
Nice. Op dezelfde dag hebben zowel mijn vriendin als ik na elkaar ook AVD examen :)
Al wordt het voor haar de eerste keer en voor mij de tweede ;)

Vandaag weer eens les gehad na 2 weken er tussenuit. Was een prima rit, ging lekker, instructeur was tevreden. :)

Vandaag rijbewijs gehaald :D
Proficiat *O*
Genieten en vergeet niet je ervaringen te komen delen he? ;)
 
het zit je godverdomme ook niet mee mezzin, eerst de verkeerde rijschool en nu je enkel maaaaaaaaaar succes er mee, ik zelf hoop overmorgen er klaar mee te zijn ( kut amsterdam met zijn parkeerplekken :( )
Nope maar gewoon doorzetten is de beste oplossing :) Ga nu kijken of ik volgende week iets kan plannen tussendoor. We gaan het zien :)

Gewoon halen en dan kan je echt gaan rijden :] Ik ben er over een maandje of 2 dan klaar mee en gelijk een mooie motor uitzoeken *O*
 
Laatst bewerkt:
Helaas Tari hij was op 1dayfly (GORIDER MOTOR GPS SYSTEEM) het was een eenmalige actie maar hij komt regelmatig terug op die sites. (als je de nieuwbrief neemt http://www.1dagskoopjes.nl/ van deze site dan krijg elke dag alles van alle sites in je mailbox :P)
Je kan hem nog wel online krijgen voor iets meer maar nog zeker beter te betalen dan tomtom.

Hier is een linkje geen idee of het een goede webshop is GoRider Extensa SE, premium navigatie voor prijsbewuste rijders of http://www.marktplaats.nl/a/motoren...3702-nu-leverbaar-go-rider-biker-extensa.html maar de normale prijs is 200 euro maar stukken goedkoper dan tomtom maar je kaart updates moet je wel nog betalen die zijn rond de 40 euro per jaar (1x updaten) en bij een tomtom gratis maar voor die 300 euro verschil kan je heel wat jaartjes updates kopen. En je heb altijd nog je mobiel als je een straatje lastig te vinden is.



Jammer van de 1-dags actief maar bedankt voor de info Mezzin!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan