Honda CBR 600F4 '99 [2 problemen]

Tjoen

Rookie
1 sep 2014
3
0
Groningen
Goedemiddag,

Sinds één jaar eigenaar van een CBR 600F4, nu heb ik een tweetal problemen waar jullie misschien een passende oplossing voor hebben.

Ik was 2 dagen geleden aan het rijden en plotseling merkte ik dat mijn gashendel niet meer automatisch terug ging dus bleef de motor automatisch gas geven, een niet gewenste cruise control. Ik heb het zelf even bekeken maar weet niet hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen. Er staat spanning op de kabel, zie onderstaande video:

Video - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Het tweede probleem betreft een gebroken slang, weet iemand waar deze online nieuw te krijgen zijn of kan ik het best naar een motorspeciaalzaak, het betreft de slang tussen de benzinekraan en de benzinepomp geloof ik:

http://i61.tinypic.com/e5ryoz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Sinds één jaar eigenaar van een CBR 600F4, nu heb ik een tweetal problemen waar jullie misschien een passende oplossing voor hebben.

Ik was 2 dagen geleden aan het rijden en plotseling merkte ik dat mijn gashendel niet meer automatisch terug ging dus bleef de motor automatisch gas geven, een niet gewenste cruise control. Ik heb het zelf even bekeken maar weet niet hoe ik dit het makkelijkst op kan lossen. Er staat spanning op de kabel, zie onderstaande video:

Video - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Het tweede probleem betreft een gebroken slang, weet iemand waar deze online nieuw te krijgen zijn of kan ik het best naar een motorspeciaalzaak, het betreft de slang tussen de benzinekraan en de benzinepomp geloof ik:

http://i61.tinypic.com/e5ryoz.jpg

Aan de video zie ik niet veel.

Je hebt aan je gashandvat twee kabels: een gas-gever, en een retour. En aan het einde zit een draai-mechanisme met een veer.

Iets in dat systeempje werkt niet goed. Een kabel kan defect zijn, of geknikt. OF de veer is er af, of er zit iets tegenaan, waardoor het niet vrij loopt.

Die slang is gewoon benzineslang.
 
Blijkbaar niet duidelijk genoeg maar ik bedoelde niet dat ik er niets af wil halen, ik heb een groot gedeelte al gedemonteerd, maar ik wil graag de beste manier weten zonder dat ik zelf
Meteen alles eraf begin te halen.
 
kijk gewoon eerst even waar je gaskabels beginnen en waar ze eindigen en waar het er op lijkt dat ze knel kunnen zitten.
(ik gok dat ze beginnen bij je gashendel en eindigen bij je injectie).
De kabels kunnen ook droog zijn ,dus dan smeren maar wel met iets waar je kabel tegen kan.
zoiets is wel lekker :
full22602483.jpg


bubbelt ook zo leuk :)

die benzineslang lijkt wel gebroken dus zou even alle slangen vervangen als ze uitgedroogd zijn.
paar meten halen bij een motormaterialen ;) zaak
 
Blijkbaar niet duidelijk genoeg maar ik bedoelde niet dat ik er niets af wil halen, ik heb een groot gedeelte al gedemonteerd, maar ik wil graag de beste manier weten zonder dat ik zelf
Meteen alles eraf begin te halen.
De beste manier is zoveel te demonteren tot je bij het probleem bent. Vervolgens bekijk en repareer je dit.
Nuttige tip : je achterwiel hoeft er niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan