Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

Dus als je een iets ander zadel op je caféracer zet heet het Brat en word je in een ander 'hokje' geplaatst? ;)

Niet zo negatief joh! Als je een racer van zijn kuipen ontdoet heb je een naked en als je er een andere kont op zet is het een streetfighter _O-
 
Work in progress: DR500 Scrambler

[afbeelding]

Leuk! Ik heb ook nog een DR500 staan, waar ik wat mee wil gaan doen!
Ik heb nu 2 verschillende 'looks'. Dit is de eerste:

full
 
Leuk! Ik heb ook nog een DR500 staan, waar ik wat mee wil gaan doen!
Ik heb nu 2 verschillende 'looks'.

Heel gaaf!! Die koplamp is echt perfect.

Ik vind het zadel van de eerste look mooier, maar het hoge spatbord van de tweede denk ik.
 
2014-08-24,10.53.02.jpg
Waaaaaaah..!! wat een Bike.. super

inderdaad super gaaf ding dit , ben zelf caferacer aan het bouwen , maar dat had ik denk ik niet gedaan als ik dit eerder gezien had , super mooi
wou wel graag bouwverslag hiervan lezen oa. hoe je dat hebt gedaan met dat frame en de accu
 
Laatst bewerkt:
Tof topic, ik ga deze volgen.
Ben helemaal fan van de creaties van de gasten van Blitz Motorcycles en Deus Ex. In de (nabije) toekomst ga ik ook een tracker achtig iets bouwen
 
Zitten zeker wat mooie machines tussen...

Toch jammer wetende dat ik hem niet snel zo mooi zal krijgen :+
Ach. ik heb ook al veel lol met het knutselen aan de machine!
:]


Maar wat vinden jullie dan van mensen die hun bike ´´laten´´ verbouw tot caferacer/scarmbler/whatever... ik vind het zelf toch wel het leukste als je het zelf doet :$
 
Laatst bewerkt:
Heb de mijne ook niet zelf gemaakt, maar overgenomen van een hobby-knutselaar. Ik voor weinig een motor met uitstraling, hij weer geld voor een nieuw project. Met 3 kleine kinderen heb ik maar weinig tijd voor hobby's en ik zit liever op een motor dan dat ik er onder lig. Wie weet dat ik ooit zelf aan de slag ga.

De 'Zundapp' van hierboven is ook in opdracht gebouwd. Ik ben blij dat iemand zo de mogelijkheid krijgt iets heel creatiefs te doen.
 
ik mag voor de 8e op de auto. daarna ga ik ook voor de motor (weer) bezig.

ik heb de zeikapjes nog wel, maar zien er eigenlijk niet meer écht uit. ik zal deze motor sowiso niet meer voor het voorjaar bereiden. had ook al aan zitten denken om het blok over te spuiten (is ook niet meer érg mooi ofzo) maarja. tijd zat! _O-

oh, hoe 'verbouwen''? ik zat er zelf aan te denken om er meer een lang plat zadel op te zetten. (wel voor 2 personen.. kan er een mogelijke dame altijd mee) maar dat geeft het nét een mooiere look.

Wanneer je doorspaart voor een k&n filterset met een dynajet kit kun je het oude lompe luchtfilterhuis weglaten..... wrs zul je de carbs toch moeten schoonmaken en als ze ze dan toch openhebt kun je meteen de dynajet kit er in zetten! :P
 
Eigenlijk ben ik een Kawa fan, maar sinds ik enkele jaren geleden deze CB tegen kwam is ie niet meer uit m,n kop te krijgen. 8-)
Die 'trompetten'' zijn gewoon niet te evenaren :9~

Die CB750 van Koend is ook geweldig :}
Ooit...

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
En die originele trompetjes hebben zo'n heerlijk herkenbaar geluid op die 500 :}
Prrrr...


front_zps27c3e855.jpg


side_zps5c777cee.jpg


Uitlaatbochten voorzien van wrap.
Overigens ook getracht een lage machine te bouwen ;)
 
Ik post niet vaak, maar vind dit toch wel een gaaf topic. Ben zelf af en aan bezig om mijn k100 om te bouwen tot sort-of scrambler, streettracker achtig apparaat. Ik ga effe kijken of ik er ook nog een foto bij kan krijgen :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan