Suzuki SFV gladius 650, tellers werken niet

17 jun 2013
26
0
Goedemorgen allemaal,
Een vraagje :
Mijn vrouw is omgevallen met haar motor en nu doet de tellerset het niet meer.
Geen toeren geen kilometers geen licht in de teller.
Nu werken alleen de knipperlichtaanwijzers en het groot licht lampje, ook weer niet het normale licht.
Zou ik deze kunnen resetten, of een zekering moeten vervangen ??
De motor is uit 2009
Wie kan me helpen?
full
 
Zekeringen nagekeken, ik heb de dealer gebeld die moet allemaal testen doen om te achterhalen waar het probleem zit. ,
Dat kan altijd nog. Misschien eerst zelf even zoeken met behulp van Motorforum.
Ik heb het zekeringenkastje nagekeken daar staan alleen maar fan en lichtzekeringen. Die zijn allemaal ok
 
Zekeringen nagekeken, ik heb de dealer gebeld die moet allemaal testen doen om te achterhalen waar het probleem zit. ,
Dat kan altijd nog. Misschien eerst zelf even zoeken met behulp van Motorforum.
Ik heb het zekeringenkastje nagekeken daar staan alleen maar fan en lichtzekeringen. Die zijn allemaal ok

Heb je de zekeringen echt gecontroleerd of alleen gekeken? Teller zou bij dimlicht zekering op kunnen zitten.
 
Het helpt als je duidelijk en volledig beschrijft wat het probleem is en wat niet.
Een lijstje met dingen die het wel doen.
Een lijstje met dingen die het niet doen.
Een lijstje met dingen die het niet helemaal goed doen.

Op dit moment gok ik op een slecht massa contact of een breuk in de printplaat van de tellerset.
 
De tellerset werkt niet.
Alleen het lampje van groot licht ,links en rechts afslaan werken.
De gearindicator , kmteller, tourenteller , dashverlichting doen het niet.
Ik heb het tellertje al open gehad daar zat inderdaad de printplaat maar die zag er uit als nieuw en alles zag er erg vredig uit.
Ik heb de zekeringen er uit gehaald, bekeken en teruggestoken. Maar ik kan geen zekeringen vinden van het dashbord.
😖😣
 
begin eens met het downloaden van een WPHB, daarin kan je waarschijnlijk vinden welke zekering wat aanstuurt.
voordat je onderdelen begint te vervangen die misschien niks mankeren.

en of je alle stekkertjes al bent nagelopen.
 
Stel eerst eens een diagnose, dat is makkelijker dan de halve motor vervangen omdat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent.

Oh, en het lezen van reacties op je vraag is ook wel zo makkelijk.


Alles is gelezen en nagelopen zoals hier boven staat.
De print ziet er goed uit.
De zekeringen werken allemaal en ook er voor en er na.
De stekker die de teller in gaat helemaal nagemeten , maar geen resultaat.
@ Marc de teller doet niets,ook geen verlichting enkel links en rechts af indicator en groot licht werken.
 
Er is geen schade, ze zat er op en haar veter zat klem op het stepje, (voor de lezers we weten het wel :motorlaarzen) toen is ze met de auto naar het werk gegaan pas een week of 2later er achter gekomen dat de teller het niet doet. We denken dus dat het komt door de val.
 
Kan het zijn dat bij de val het stuur hard is omgeklapt waardoor de kabelboom afgekneld of stuk gedrukt is?

zoiets lijkt me aannemelijker dan een printplaat die kapot is, vooral omdat je zegt dat er geen schade is.

ik heb wel eens gehoord/gelezen dat er een bedrijf is die CDI units door kan meten,
ik dacht dat dat Carmo was, misschien kunnen zij die printplaat ook doormeten.
 
zoiets lijkt me aannemelijker dan een printplaat die kapot is, vooral omdat je zegt dat er geen schade is.

ik heb wel eens gehoord/gelezen dat er een bedrijf is die CDI units door kan meten,
ik dacht dat dat Carmo was, misschien kunnen zij die printplaat ook doormeten.
Carmo.nl verzorgt idd het doormeten van CDI's.
Wellicht zijn er ook andere bedrijven, ik heb zelf goede ervaringen met Carmo.
 
carmo doet iid ook tellerunits,

en een nieuwe printplaat kan je niet los kopen, dan zal je bij je suzuki dealer een nieuwe teller unit moeten aangeschaffen. wat ik afraad, want dat is niet te betalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan