Een tweetal kettingschakels niet soepel

Neander

Rookie
2 apr 2008
25
0
Zoetermeer
Er zitten in mijn ketting twee schakels die niet echt soepel meer zijn. Ik heb de ketting al schoongemaakt en diverse malen de desbetreffende schakels gesmeerd na een stuk rijden. Ketting was toen warm. Helaas blijven die schakels een vervelende 'knak' geven tijdens het rijden.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen buiten het idee om een geheel nieuwe kettingset te laten monteren.
 
De o-ringen van die schakels zijn lek. Het vet is verdwenen en de pennen zijn roestig.
Het is tijd om de ketting te vervangen. Eigenlijk ben je al te laat.
Waarschijnlijk zijn er nog meer o-ringen lek, maar die schakels zijn nog niet roestig.
Theoretisch zou je de betreffende schakels met een kettingbreker een klein stukje kunnen openen, dan vet er in en dan weer klinken. Maar dat is net zoiets als nieuw profiel in een versleten band snijden.
 
De o-ringen van die schakels zijn lek. Het vet is verdwenen en de pennen zijn roestig.
Het is tijd om de ketting te vervangen. Eigenlijk ben je al te laat.
Waarschijnlijk zijn er nog meer o-ringen lek, maar die schakels zijn nog niet roestig.
Theoretisch zou je de betreffende schakels met een kettingbreker een klein stukje kunnen openen, dan vet er in en dan weer klinken. Maar dat is net zoiets als nieuw profiel in een versleten band snijden.
Dit.

Oftewel, vervangen die hap :)
 
Wat kost zo'n set ongeveer en het monteren? Ik heb ze voor 160 euro voorbij zien komen en dan komt er nog monteren bij. Of is er hier iemand die graag sleutelt voor een zacht prijsje? :)
 
Laatst bewerkt:
motor rijden kost geld en verkeerd besparen kost nog meer geld. niet piepen over geld als je het omrekent naar prijs per kilometer valt het reuze mee.
maar je kan natuurlijk wel zoeken naar de beste deal en zelf monteren om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. dan wordt de prijs per kilometer nog lager als je het goed doet.
 
motor rijden kost geld en verkeerd besparen kost nog meer geld. niet piepen over geld als je het omrekent naar prijs per kilometer valt het reuze mee.
maar je kan natuurlijk wel zoeken naar de beste deal en zelf monteren om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. dan wordt de prijs per kilometer nog lager als je het goed doet.

Daar heb je wel een goed punt. Rij het gehele jaar door dus goed onderhoud mag wel wat kosten. Is ook mijn veiligheid. Bel morgen de dealer wel even voor een afspraak. Thanks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan