het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.339
5.691
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
hier ga je (mijns inziens) al in de fout!
veelal zijn kruiskopschroeven van het PZ-type, dus Pozidrive, duidelijk te herkennen aan het dubbele kruis,
en omgekeerd een PZ schroevendraaier gebruiken in een PH kop is ook vragen om problemen,
voorzie je van PH 1,2,3 bits & PZ 1,2 en 3 bits en je zal de meeste schroeven (met kruiskop) aankunnen.
dan heb je nog de inbus, de torx, de torx T, de triwing en nog wel enkele.
ik heb altijd een uitgebreide bitset apart liggen op de zaak, want als die voor iedereen voor het grijpen staat is de helft binnen de kortste keren zoek. (en beginnen ze met de waterpomptang)
De meeste kruiskop op japanse motoren (en ook andere rempotjes), zijn JIS. Herkenbaar aan het ene kleine stipje.

51l2LeFKrPL._SX342_1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier ga je (mijns inziens) al in de fout!
veelal zijn kruiskopschroeven van het PZ-type, dus Pozidrive, duidelijk te herkennen aan het dubbele kruis,
en omgekeerd een PZ schroevendraaier gebruiken in een PH kop is ook vragen om problemen,
voorzie je van PH 1,2,3 bits & PZ 1,2 en 3 bits en je zal de meeste schroeven (met kruiskop) aankunnen.
dan heb je nog de inbus, de torx, de torx T, de triwing en nog wel enkele.
ik heb altijd een uitgebreide bitset apart liggen op de zaak, want als die voor iedereen voor het grijpen staat is de helft binnen de kortste keren zoek. (en beginnen ze met de waterpomptang)
japanners gebruiken meestal jis in plaats van pz of philips.
Jij draait dus ook al je jis schroeven aan gort.
 
Ik heb overwogen om alle tekst en toelichting hierover online te plempen, maar in de regel loop je met het JIS verhaal tegen 40% "nee sayers" aan die kosten wat het kost zichzelf wijs moeten maken moeten bewijzen dat het allemaal een grote fabel / samenzwering is.
 
Afgelopen zaterdag de tank eraf gehaald om koelvloeistof bij te vullen (radiator was lek).
Afijn, lekker gesleuteld en met een uurtje klaar (inclusief radiator repareren).

Start vanochtend de motor, rijd weg en na ongeveer 600 meter valt de motor uit.
Och, stom van me: benzinekraan vergeten aan te zetten.
Dus kraan om... en gelijk natte poten van de benzine.
Snel kraan dicht (wel eerst even op reserve zetten natuurlijk) en na 3 liter benzine over straat gegooid te hebben de toevoer stop kunnen zetten.

In het matige licht van een straatlantaarn (met dat zwakke gele licht) de benzineslang op de tast maar om het tuitje geschoven. Helaas m'n handen flink opengehaald aan het plastic kapje (denk ik) wat in de weg zat. Maar die is ook niet zonder gereedschap te demonteren.
En een snijwondje met daarop wat benzine is niet lekker...

Afijn, na 5 minuten kloten in het donker toch gelukt, dus zadel erop etc... en starten: niet willen starten. Logisch: geen benzine.
Maar na 30x 'starten' nog niet aanslaan.
Blijkt door m'n gewring ook nog het kabeltje bij de zijstandaard losgeschoten te zijn...
Ding er weer op geschoven: gelijk draaien.


Was weer een mooi begin van dag... not!
 
Laatst bewerkt:
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Expres een zwak punt, anders draait men het schroefdraad in de zacht aluminium carbs naar de klote en ben je verder van huis.

Mjaaaa, zou best wel eens kunnen.
Voor al die mannen die onder "Moment" het moment bedoelen dat ze te hard schroeven... *D

Alhoewel, eigenlijk gaat de kop naar de kl*ten als je ze eraf schroeft*, en niet de draad bij het eropschroeven.

*met een ingehamerde PZ2 ;)
 
Laatst bewerkt:
sinds ik met mijn slagschroever van Milwauke werk heb ik veel minder last van kapotte bits en schroeven,
het is inderdaad het losbreekmoment dat soms te veel voor de schroeven/schroefdraad is, als je dan een schokje (of 10 à 100) kan geven helpt het wel.

werkt vroeger in mijn brommertijd (Honda) veel met een slagschroevendraaier, gaf ook goede resultaten.
full
 
Een oude tweekleps BMW boxer afstellen van een vriend van me.
Ouderwetse puntjes dus afstand goed gezet en dan met de strobe erop en draaien maar.
Alles perfect dus ik hoef niet meer op mijn knieen te zitten en hijs me op aan de valbeugel die erop zat. Helaas was die valbeugel op dat moment een uitlaatbocht ;(
Het is intussen 30 jaar geleden maar als ik er aan denk kan ik het nog voelen......
 
Een oude tweekleps BMW boxer afstellen van een vriend van me.
Ouderwetse puntjes dus afstand goed gezet en dan met de strobe erop en draaien maar.
Alles perfect dus ik hoef niet meer op mijn knieen te zitten en hijs me op aan de valbeugel die erop zat. Helaas was die valbeugel op dat moment een uitlaatbocht ;(
Het is intussen 30 jaar geleden maar als ik er aan denk kan ik het nog voelen......

Auch, pijnlijk, alleen dit is het topic over blunders van anderen.
 
Ik lees net een verhaal van iemand die ging een oude tweekleps BMW boxer afstellen van een vriend van hem.
Ouderwetse puntjes dus afstand goed gezet en dan met de strobe erop en draaien maar. Alles perfect dus hij hoefde niet meer op zijn knieen te zitten en hijst zich op aan de valbeugel die erop zat. Helaas was die valbeugel op dat moment een uitlaatbocht ;(
Het is intussen 30 jaar geleden maar als hij er aan denkt kan ie het nog voelen......


O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan