het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.343
5.693
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Afkeur op schokbrekers mag volgens mij alleen bij zichtbare lekkage. Hebben ze bij mijn schoonzus ook geprobeerd (inderdaad ook de KwikFit). Dingen waren gewoon droog natuurlijk. Bij een andere/betere garage zonder gedoe wel goedgekeurd.

Ze mogen zelfs lekken. Als ze nog maar werken. (Wel met adviespunt op het keuringsrapport)


Ik heb schokdempers gezien die zeiknat waren, maar de auto indrukken en hij kwam keurig in 1 beweging omhoog zonder na te deinzen.

Voor de apk is het goed, al geef je de klant natuurlijk wel het advies om er iets mee te doen. Maakt gelijk duidelijk hoe weinig de apk voorstelt.
 
Kweetniehoor maar aandikken is ook een ding. Zonder afspraken is het heel normaal dat zxe niet gelijk laswerk, reblokken, ruitewissers banden en uitlaten vervangen, dus ook geen lampies... Al verloskundige mag je prat gaan op enige doortastendheid, twee vragen: waarop afgekeurd en kan je repareren... beetje amerikaans gebracht hoor...
Ach APK in Frankrijk.. kwam ik terug en ging er een post it aan het keuringsrapport. Achterlicht defect wil je die lamp eens vervangen .
 
Van een KwikFit vind ik het niet heel gek. Die APK gaat tegen kostprijs of minder. Het is om je binnen te lokken voor reparaties. Het is helemaal niet de bedoeling dat je zelf dat lampje gaat vervangen. Het is de bedoeling dat ze een lampje van 5 euro en een half uur werk kunnen schrijven.
 
Zondag een wrak gekocht voor weinig.
De jonge gast had geen kaas gegeten van motoren.
Hij had de motor "ge-erfd" (of gevonden of gestolen of opgegraven, er zaten geen papieren bij ) maar zijn grootste probleem was ;
De versnellingsbak was stuk.
Kreeg hem niet in neutraal.

De vorige eigenaar had de schakelpookstang (bewust )omgekeerd. 1e naar boven en de rest naar beneden zoals op circuit gebruikelijker.
Motorrijders die zich ver houden van het circuit weten zoiets natuurlijk niet en zitten met het klassieke schakelpatroon in hun hoofd en "hengelen" dan tussen de 5e en de 6e versnelling doelloos op zoek naar Neutraal. Je zal ze daar nooit vinden. _O-
 
Zo zat ik lang geleden eens te klooien toen ik na een Yamaha DT50 zonder verdere instructies een FS1 kocht (sorry voor de brommerpraat trouwens) De DT was "4 omhoog" dus N-1-2-3-4 en de was juist FS1 4-3-2-1-N _O- Beide met de pook direct op de schakelas.
 
Eerst opbossen en dan precies de kant aansluiten die je niet moet hebben. Ik hoop dat ze bij de volgende serie gewoon een ty-rip gebruikt hebben
8E1D2269-9B4A-47D0-B0BE-53CABC2CFB45.jpeg
 
Kwikfit, breek me de bek niet open...
Helaas voor de lease verplicht naar kwikfit tegaan, hoewel.... Ik heb een held gevonden! Kwikfit almere de paal, zomer winterwissel gedaan in a'foort.... Sukkels waren een band kwijt dus nieuwe erop... Ik geef aan geen zin in een zenuwachtige en zoekende auto te hebben dus liever twee nieuwe banden, nee meneer de leasemij betaald niet en uw banden zijn duur (235 35 19) oke, prima.. Maar als ie kut rijdt kom ik terug.
Na anderhalf uur eindelijk mijn auto terug, snelweg opdraaiend en een beetje gasgevend ga ik net niet haaks. Dus klantenservice bellen en uitleggen, ja je mag voor controle terug maar filliaal druk dus auto laten staan. Oke, heb je verv auto, nee helaas u kunt een fiets krijgen. Ik rij heel nederland door en woon in huizen dus bedankt maar nee bedankt.
Almere heeft wel tijd meneer, prima rij ik daarheen. Eenmaal aangekomen lachen de medewerkers zich helemaal krom van het gestuntel, menner we gaan het fixen. Nieuwe band erop, netjes uitgebalanceerd en wel een half uurtje later op pad. Rekening is naar Amersfoort gegaan.

Vandaag wederom naar almere, Sven de bedrijfsleider nam de sleutel aan en nog voor ik goed en wel mijn koffie op had stond de auto al weer buiten!
Het kan dus wel bij kwikfit....
 
Leaseplan... 1 lamp kapot van de koplamp. Bij de Skoda garage zeg ik: graag gelijk ook die andere vervangen, want die heeft evenveel brand-uren gehad en gaat spoedig ook kapot. Antwoord: "mag niet vd leasemaatschappij". Drie maal raden waar ik de week erop weer stond en welke toen moest worden vervangen......
 
Leaseplan... 1 lamp kapot van de koplamp. Bij de Skoda garage zeg ik: graag gelijk ook die andere vervangen, want die heeft evenveel brand-uren gehad en gaat spoedig ook kapot. Antwoord: "mag niet vd leasemaatschappij". Drie maal raden waar ik de week erop weer stond en welke toen moest worden vervangen......

Leasemaatschappijen zijn niet leuk, maar garages kunnen er zelf ook wel wat van...
Ooit met een lease-Seat met een kapotte koplamp tegen sluitingstijd voor de deur gestaan bij de lokale VAG-garage (in Hengelo, geen kleintje).
Manlief loopt naar binnen en vraagt aan baliemedewerker of een monteur een lampje kan vervangen. Antwoord: Nee, ze zijn net allemaal aan het vertrekken. Bel de leasemij maar.
Prima, leasemij gebeld.
- Waar staat u?
- Bij de VAG-garage voor de deur.
- Kan er niet iemand even een lampje vervangen?
- Nee. Heb ik eerst gevraagd, maar kan niet meer, monteurs zijn al aan het vertrekken.
- Oké, we regelen assistentie.

Ca. 20 minuten later (inmiddels is het ook al een stuk donkerder) komt er een busje van de betreffende garage aanrijden met een monteur die het lampje mag vervangen. Hoop gefrot en gemopper. Het gemopper was niet vanwege het gefrot door het slecht bereikbare lampje, maar vanwege het feit dat hij halverwege naar huis mocht omdraaien om ons te helpen. Hij had ons al zien staan toen hij naar huis reed, maar wist niet dat er hulp nodig was. Anders had hij het meteen gedaan: dat had hem een hoop tijd gescheeld en dan had hij het nog met wat meer daglicht kunnen doen...

Al is dit geloof ik off-topic, want geen sleutelblunder maar een efficiëntieblunder.
 
Welnee.... Dacia Duster... (lease, auto van de zaak), lampje vervangen 2 minuten per kant.... Max.... rubber kapje van koplamphuis, fitting losklikken.. Lampje wisselen klaar....

Ps... Ik doe het zelf......
O-)
En dan hoop je dat oude auto's beter zijn, maar bij mijn 18 jaar oude focus mag de hele koplampunit eruit om een lampje te wisselen. Gelukkig kan ik de boutjes ondertussen blind vinden.
 
Dan blijftie lekker staan en nem ik de trein naar huis.

Het is meetal wel contractueel vastgesteld dat je 8 banden op mag rijden (4W en 4Z). De rest betaalt mijn bedrijf... die zien ook wel wat die bus opbrengtwat dat betreft verschillen wij neit heel veel Rob, het zal me mijn reet roesten wie betaald maar zorg dat het gefixt wordt en anders staat ie langs de kant vd weg met de sleutels op het rechter achterwiel. Ik kom wel thuis, denk dat het mijn baas een hoop meer geld kost als ik hele dagen thuis zit...

On topic, ken je dat verhaal van die sukkel die een watermeter ging vervangen, die meet de aansluiting van de paskoppelingen op en vervolgens de lengte van de watermeter... Eindstand: ik kon 3 uur rijden om tot de conclusie te komen dat DN50 neit op DN65 past en dat de meter zonder passtukken 22cm te kort is...
 
Was zeker opgemeten door een ervaren techneut.
Één van mijn vroegere chefs ging er ook prat op dat hij zeer goed maten kon inschatten, maakte aan de hand van zijn "schattingen" een schets van een complexe as, en liet die in dubbel maken (om er één op reserve te hebben...)
Toen later bleek dat de as (hoe kan het ook anders) van geen kanten pastte waren wij de boosdoeners...
 
Terug
Bovenaan Onderaan