het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.340
5.692
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Tja, het is wel een sleutelblunder, maar niet heel gek. Het altijd een geëtter om dat wiel met busjes te sturen en dan ook nog tussen de blokjes te komen. Wel gek dat er zo lang mee doorgereden is. Dat hoor je toch meteen?
 
Tja, het is wel een sleutelblunder, maar niet heel gek. Het altijd een geëtter om dat wiel met busjes te sturen en dan ook nog tussen de blokjes te komen. Wel gek dat er zo lang mee doorgereden is. Dat hoor je toch meteen?

Heb je wel eens een (voor) wiel proberen te monteren waarbij de remblokken op déze manier geplaatst zijn? Ik krijg 't bij mijn fiets niet voor elkaar tenzij ik een héle grote hamer er bij ga halen.

ALLES past met een hamer. Zo-niet: dan is de hamer té klein!!
 
Laatst bewerkt:
Nee, nooit geprobeerd, het is ook niet de bedoeling. Ik weet wel dat het goed mogelijk is met enkelzijdige remklauwen. Als de klauw genoeg open staat maakt het niet uit aan welke kant de blokken zitten.
 
Waarom zou hij er uit vallen?
De enige speling die er extra op zit is die 3mm die ingesleten is in de klauw maar de remblokken zelf hebben nog niks geleden.
Oei,
Ik spreek blijkbaar tegen een prof....
Zoals ik kan zien zijn de remblokken ver van nieuw en zelfs schuin afgesleten,
De zuiger zal er idd. Nog niet uitvallen, maar als ik remblokken vervang, en de zuiger zo ver naar buiten komt stel ik me vragen...

Maar ik weet niet of het wel mogelijk in om de klauw zo ver opzij te krijgen, zal wel een ander wiel of schijf zijn denken ik,
Èèn of ander experiment.
 
Tja, het is wel een sleutelblunder, maar niet heel gek. Het altijd een geëtter om dat wiel met busjes te sturen en dan ook nog tussen de blokjes te komen. Wel gek dat er zo lang mee doorgereden is. Dat hoor je toch meteen?
Dat schurend geluid? dat is nieuwigheid de blokjes moeten nog inslijten, Gaat vanzelf over :+
 
Laatst bewerkt:
:
:+
Ja dus, als ik als èèn van de weinige zie dat de blokken niet meer recht zijn...
k vraag me af waar jij ziet dat die blokken niet recht zijn :?
Ik zie 2 blokken waar geen slijtage bij te zien is aan de remvoering. Het metalen plaatje heeft ook niet veel geleden zo ver als ik het kan zien. Als je het vergelijkt met de rechter blok zie ik nauwelijks verschil. Je dingen inbeelden heeft verder volgens mij niks met wel of geen prof te maken.
 
Je ziet wel dat een deel van de remklauw zelf is weggesleten, er is dus al een tijdje zo mee gereden en veelvuldig geremd. Je moet wel ongeveer het IQ van een stoeptegel hebben om het zo te monteren.
 
Je ziet wel dat een deel van de remklauw zelf is weggesleten, er is dus al een tijdje zo mee gereden en veelvuldig geremd. Je moet wel ongeveer het IQ van een stoeptegel hebben om het zo te monteren.
Laten weten het daarbij houden,

Ik zal niet beweren dat ik een prof ben,
Maar technisch aangelegd ben ik zeker wel,
De mensen die mij kennen (en niet van achter de PC) zullen dat beamen,
Het feit dat ik al zo' slordige 40 jaar onderhoud van eigen voertuigen doe, en waar verschillende een zeer respectabele kilometerstand wisten te behalen, spreekt toch ook in mijn voordeel.

'T was zoals ik het bekeek, de meerderheid kijkt anders,
Dus zal ik wel niet juist gekeken hebben, mijn fout,
Even goede vrienden.
 
Heb je wel eens een (voor) wiel proberen te monteren waarbij de remblokken op déze manier geplaatst zijn? Ik krijg 't bij mijn fiets niet voor elkaar tenzij ik een héle grote hamer er bij ga halen.

ALLES past met een hamer. Zo-niet: dan is de hamer té klein!!

Als je eerst het wiel monteert en dáárna de remklauw, dan is het allemaal een stuk makkelijker.
 
Als je eerst het wiel monteert en dáárna de remklauw, dan is het allemaal een stuk makkelijker.
Maar in veel gevallen is dat met de achterrem niet mogelijk zoals b.v. bij deze.
full
 
Als je eerst het wiel monteert en dáárna de remklauw, dan is het allemaal een stuk makkelijker.
Dan moet je minstens twee bouten extra los halen. Meestal probeer ik het eerst zo en gooi na enige verwoede pogingen alsnog de klauw los. |(
Hoewel je bij dubbele schijven vaak de band niet tussen de klauwen door krijget en zowieso een klauw moet losgooien.
 
Maar in veel gevallen is dat met de achterrem niet mogelijk zoals b.v. bij deze.[afbeelding]

dat kan ik niet besluiten aan de hand van wat op de foto te zien is.
als het deel van de houder dat rond de as komt niet "in" het wiel moet, zou ik niet weten waarom die klauw los moet.
deze is nog relatief makkelijk omdat beide remblokken rond de geleidingspin zitten en er dus niet uit kunnen.
 
Laatst bewerkt:
dat kan ik niet besluiten aan de hand van wat op de foto te zien is.
als het deel van de houder dat rond de as komt niet "in" het wiel moet, zou ik niet weten waarom die klauw los moet.
deze is nog relatief makkelijk omdat beide remblokken rond de geleidingspin zitten en er dus niet uit kunnen.
De klauw moet ook niet los, sterker nog deze kan niet eerst los en weer terug als het wiel er in zit
 
ik zie het probleem nog steeds niet : blokken ver genoeg uit elkaar, wielas langs andere kant door brug en tot ze net het wiel weer gaat verlaten, klauw/houder over schijf schuiven, tikje tegen as zodat hij in houder zit, wiel in juiste positie brengen om as door brug te duwen en klaar.
 
ik zie het probleem nog steeds niet : blokken ver genoeg uit elkaar, wielas langs andere kant door brug en tot ze net het wiel weer gaat verlaten, klauw/houder over schijf schuiven, tikje tegen as zodat hij in houder zit, wiel in juiste positie brengen om as door brug te duwen en klaar.
Misschien maakt deze afbeelding het duidelijk. je moet eerst de remklauwplaat over de nok steken die aan de binnekant van de brug zit. Als het wiel er al in zit krijg je de klauw er niet meer tussen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan