Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.325
10.935
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
De walnoot volgens mij wel, de cocosolie ben ik niet zeker van. Die word geloof ik bij de AH gekocht.

Maar nogmaals, ik geloof niet dat die de juiste eigenschappen heeft om in een blok te kieperen.
Om er in te kieperen heeft het de juiste eigenschappen.

Om te doen waarvoor je wilt dat er blokolie in je blok zit, durf ik te betwijfelen. Maar ja, ik ken geen enkel blok dat in de soep in gedraaid door kokosolie, of walnootolie. Dus wellicht blaat ik maar wat.
 
Om er in te kieperen heeft het de juiste eigenschappen.

Om te doen waarvoor je wilt dat er blokolie in je blok zit, durf ik te betwijfelen. Maar ja, ik ken geen enkel blok dat in de soep in gedraaid door kokosolie, of walnootolie. Dus wellicht blaat ik maar wat.

is het weer zo ver..

t'is wel verrekte gezellig hier trouwens zeg, zitten we al aan het bier ?
 
is het weer zo ver..

t'is wel verrekte gezellig hier trouwens zeg, zitten we al aan het bier ?
Yuuuuuuup! (wijntje vanavond, 1 glaasje, morgen vroeg op en werken)

Maar desondanks niet onserieus.

Hoe zit het. Dat is de vraag. De ene beschuldigd de ander van iets waar ze zelf schuldig aan zijn.

I must know, dan weet ik wie aan te spreken, voor techniek te bannen, of geheel te bannen. Zit ik niet op te wachten, maar het schijnt er bij te horen. Om het voor anderen weer leuk te houden. Dus voor hen doe ik het maar.

En voor jou: jolo lo lo lo lo lo, yeh ye ye ye ye ye ye ye ye....... :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik lees nog wel eens wat, maar iets typen is vaak parels voor de zwijnen ;)

full


Maar jij bent lievv dus zoek ik speciaal voor jauw plaatjes op van belgische bonbons ;(

owja deze had ik ook nog

full


ik ken niet meer

full
 
Laatst bewerkt:
Tja allemaal mooie verhalen,je heb er alleen niets aan,om aan te tonen dat een blok
door de olie in elkaar is gedraaid zal het door een expert onderzocht moeten worden.
Het is dan ook geheel nutteloos elkaar van allerlei zaken te betichten of om te beweren dat de Action olie de schuldige is zonder dat er harde feiten bekent zijn waarom een blok in elkaar gelopen is.
Ik heb in mijn 40 jarige ervaring in de motor en auto branche genoeg kapotte blokken gezien en de oorzaak kan van alles wezen,en ja ook slechte olie helpt daar niet bij,goede olie helpt wel om de boel langer heel te houden,is geen fabeltje maar een feit.Wat voor olie de Action verkoopt weet ik niet,het zal ongetwijfeld ergens bij een olieboer ingekocht zijn,in theorie als de specificaties op de fles kloppen en de fabrikant van jou voertuig geeft op dat die specificaties goed zijn voor je blok zou er geen vuiltje aan de lucht moeten zijn,maar ja komt wat op die fles staat wel daadwerkelijk overeen met de werkelijkheid,alleen door de olie te laten testen kom je daar achter.
Dat Opoe of mijn Franse Oom met zijn lelijke eend of een ander orgel 500000 km er mee heeft gereden zegt niet veel ,laag vermogende voertuigen in combinatie met iemand die nooit echt gas geeft kunnen het heel lang volhouden op een redelijke motorolie.Is heel wat anders dan een Hooligan op de motor,die vaak flink gas geeft.Kortom kom met bewijzen anders is een ja of nee discussie nutteloos.
 
Laatst bewerkt:
Om er in te kieperen heeft het de juiste eigenschappen.

Om te doen waarvoor je wilt dat er blokolie in je blok zit, durf ik te betwijfelen. Maar ja, ik ken geen enkel blok dat in de soep in gedraaid door kokosolie, of walnootolie. Dus wellicht blaat ik maar wat.
Eigenlijk beweer je hetzelfde wat ik zei, er is geen olie ter wereld die niet ook in een in de soep gelopen blok heeft gezeten.
Daarbij sluit ik die twee uit omdat je best dom moet zijn om die er in te kieperen.
 
Allemaal leuke theorie maar ik heb nog geen praktijk gezien. Feit blijft dat degenen hier die Action olie in hun fatsoenlijk onderhouden motor gebruikt hebben nooit enig probleem hebben ervaren.


Daarom vind ik het heel gaaf dat er altijd helden zijn die het anders willen doen.
Action olie is geen garantie dat het fout zal gaan, maar als je een beetje verstand van olie hebt en je verdiept je er in dan weet je dat olie niet zomaar olie is en dat je daar zorgvuldig mee moet omgaan. Gelukkig zie ik wat vaker een motor op de brug dan jij en ook waar het hopeloos mis mee is gegaan door smeerproblemen.
En dat los ik natuurlijk graag altijd weer op.
Maar stel je brengt je motor naar een motorgarage en ze gooien daar Action olie in, dan ben je er ook niet blij mee lijkt mij.
 
Maar stel je brengt je motor naar een motorgarage en ze gooien daar Action olie in, dan ben je er ook niet blij mee lijkt mij.
Misschien doen ze dat al jaren, aan de buitenkant kan je dat niet zien. Misschien rijden er honderden mensen met Action zonder dat ze het weten. Overigens niet bij mijn motoren, daar gooi ik zelf al Action olie in.
Een "nadeel" van Action olie wat ik denk te herkennen is een verhoogd olieverbruik. Na een servicebeurt met Motul was dat weg.
 
Action maakt natuurlijk zelf de olie niet.

Ik heb zelf voor een smeervet fabriek gewerkt waar we voor zo'n beetje alle grote oliemaatschappijen de smeervetten produceerde en ook voor een groot aantal no-name merken.

Behalve een paar specials waren alle standaard vetten gelijk aan elkaar.
Soms andere kleurstoffen erin maar daar hield het echt mee op.

Ik gok dat het met de oliën, wat het hoofdbestanddeel is van een smeervet, niet veel anders is.
 
Leuk dat je komt binnenvallen, alleen je houding is niet geheel je van het :)

Je hebt geen bewijzen, geen steekhoudende argumenten. En juist dat neem je een discussiepartner kwalijk.

Ik heb door je bijdragen op MF gekeken, en nergens blijkt een vakmanschap uit, sowieso niet op oliegebied. Waarom zou jouw verhaal beter zijn dan dat van een ander?

ik vertel dat mijn honda olie ging verbruiken na die meuk, dat is mijn ervaring er mee.
hoef je geen vakman voor de zijn als die daarvoor goed reed. mijn zwager is auto diagnosticus en die raden het af maar sprak hem een maand na dat ik dat spul er in gooide beetje laat maar had er toen al een tijd mee gereden |(

voortaan fijn valvoline van de action in het blik, in mijn motor doe ik het zeker niet. de fabriek heeft toch denk ik wel zijn werk gedaan wat er wel en niet in hoort. en action olie specks horen daar niet bij :z
 
Laatst bewerkt:
Misschien doen ze dat al jaren, aan de buitenkant kan je dat niet zien. Misschien rijden er honderden mensen met Action zonder dat ze het weten.
Kun je vaten met olie kopen dan ?
Overigens niet bij mijn motoren, daar gooi ik zelf al Action olie in.
Een "nadeel" van Action olie wat ik denk te herkennen is een verhoogd olieverbruik. Na een servicebeurt met Motul was dat weg.
Verhoogd olieverbruik komt oa door verdamping. Wat gebeurt er met deze olie op echt hete plaatsen zoals klepgeleiders en zuigerveer ?
 
Dat is nogal een klus zeg 4 topics doorlezen ?

Vdv reageert zelf nogal beslist dat het de schade aan de 1300 NIETS met de actie olie te maken heeft legt de bewijslast dan niet bij hem ?

Het is ondertussen hopelijk duidelijk dat je niet alles serieus moet nemen in dit topic dat doe ik namelijk al lang niet meer.
Als ik beweer dat Harlies binnen 25000km in elkaar lopen en jij zegt dat dit onzin is, wie denk je dat er moet bewijzen?
 
Kun je vaten met olie kopen dan ?
Vaten, jerrycans, tankwagen, net wat je wil.
Verhoogd olieverbruik komt oa door verdamping. Wat gebeurt er met deze olie op echt hete plaatsen zoals klepgeleiders en zuigerveer ?
Als het al damp is wordt dat vrolijk door de carterontluchting de verbranding ingehaald.
Maar ik denk dat het aan de viscositeit of molecuul lengte ligt en de olie gewoon langs de zuigerveren en door de klepgeleiders gaat.
 
Misschien doen ze dat al jaren, aan de buitenkant kan je dat niet zien. Misschien rijden er honderden mensen met Action zonder dat ze het weten. Overigens niet bij mijn motoren, daar gooi ik zelf al Action olie in.
Een "nadeel" van Action olie wat ik denk te herkennen is een verhoogd olieverbruik. Na een servicebeurt met Motul was dat weg.


Omdat ik zelf een motorbedrijf heb weet ik zeker dat anderen gewoon een A merk olie gebruiken, gewoon omdat je als ondernemer product aansprakelijk bent.
Voor die kleine besparing ga je geen groot risico lopen.
 
Eigenlijk beweer je hetzelfde wat ik zei, er is geen olie ter wereld die niet ook in een in de soep gelopen blok heeft gezeten.
Daarbij sluit ik die twee uit omdat je best dom moet zijn om die er in te kieperen.
Ik doelde op de enkele fysieke handeling van het overhevelen van een olie, uit een verpakking, in een motorblok. Het zgn ' er in kieperen'.

Verder enkel dat ik twijfel aan de juiste werking van het spul, bij dit doel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan