accu warning blijft flikkeren

patje1967

MF'er
14 okt 2013
87
0
beste leden ,
ben in het bezit van een yamaha seca xj 750 van 82 , al van in het begin flikkert de warning lamp met als melding BATT , heb een nieuwe accu geplaatst de accu zender er ook ingeplaatst maar die vervelende melding blijft maar komen , nu heb ik me laten wijsmaken dat je dat kan omzeilen deze melding , nu is mijn vraag is dit wel verstandig zo ja hoe zou ik moeten tewerk gaan , zo nee waar zou ik ergens de foutoorzaak moeten zoeken zodat deze melding weggaat , alvast dank .
 
Lamp een tik geven.
ad858f32.png
 
ja dat heb ik gedaan accu meet zo een 12.3 volt en als hij bijlaadt gaat hij naar een 14 Volt .
grtj

Als je op het moment dat je 14 volt meet het lampje knipperd is er niets mis met je accu of je laad circuit. Dan is er wat mis met de circuit voor het controle lampje.

Meest voor de hand liggende oorzaak is in dat geval slechte verbinding in het controle circuit.
 
Was dat niet het systeempje dat de gebruikers er vaak af lieten?

Overigens kun je heel prima en veilig motorrijden, zonder een controlelampje of wijzertje voor de staat van je accu.

Ruim 90% van de motoren die rondrijdt heeft geen controle-systeempje voor de accu of het laadsysteem.
 
Beste Martell ,
als ik dit systeem eraf laat blijft de warning lamp wel flikkeren & melding BATT blijft erop komen , bestaat er geen oplossing om dit soms te omzeilen ? grtj
 
Is dit niet zo'n vloeistofniveauindicatie voor de accu? Dan lijkt het me dat als je hem aan massa legt hij op vol moet blijven staan (maar check voor je dingen op zo'n manier door gaat verbinden eerst het schema).
 
Beste Zot ,
heb de handeling uitgevoerd zoals besproken op de link die je me gaf waarvoor dank , maar zonder resultaat die vervelende melding blijft komen , wat zou ik daar nu tegen kunnen doen nog iemand eventueel tips aub , grtj
 
Beste Zot ,
heb de handeling uitgevoerd zoals besproken op de link die je me gaf waarvoor dank , maar zonder resultaat die vervelende melding blijft komen , wat zou ik daar nu tegen kunnen doen nog iemand eventueel tips aub , grtj

lampje eruit. Dan zit er namelijk een fout in de bedrading, dashbord oid en daar wordt je niet vrolijk van om te gaan zoeken.
 
ga ik eens uit proberen maar de kabel van die vloeistofniveauindicatie zou toch ergens moeten uitkomen aan het dashbord maar op het eerste zicht zie ik hem nergens liggen anders zou ik kunnen testen op eventuele kabelbreuk maar ja zo lukt het me niet , hou jullie op de hoogte grtj ,
 
beste leden ,
heb er het lampje uit gehaald dus het flikkeren is gedaan , maar kan er me eventueel iemand vertellen wat de melding BRK betekent dat komt nu ook op het display , grtj
 
beste leden ,
heb er het lampje uit gehaald dus het flikkeren is gedaan , maar kan er me eventueel iemand vertellen wat de melding BRK betekent dat komt nu ook op het display , grtj

Ok, dus je hebt nu een soort water matras effect. Je los een probleem op en je krijg er een andere voor in de plaats. Als je zo doorgaat hou je denk ik geen dashbord over.

Ik denk dat de aarde van je dahbord niet goed is. M.a.w. de verbinding van de minpool van je accu naar de min aansluiting van je dashboard. Die gaat of rechtstreeks of via het frame. Niet alleen kijken ook schoonmaken die aansluiting.
 
probleem opgelost van de foutmelding BRK het was de aansluiting van het remvloeistof reservoir dat los gekomen was in de licht door hem te monteren denk ik , maar toch bedankt voor de tips
grtj pat
 
beste Master Tommy ,
maar als ik nu al alles geprobeerd om deze foutmelding weg te krijgen onderandere uit gemeten , draadbreuk gecontroleerd , eengesloten op massa en op de + enz ... zou je wel de retepetieten krijgen en de lamp eruit gooien hoor , sorry
 
Terug
Bovenaan Onderaan