hoe kan mijn cilinder zwart spuiten

bikker001

MF'er
12 okt 2013
43
0
hoi een vraagje ik ben een xt 500 bouwjaar 1979 aan het renoveren nou weet ik niet echt goed welke lak ik hiervoor nodig heb en hoe ik dat het beste doe wand poederlakken zou niet echt goed zijn
 
je hebt die hittebestendige lak in meerdere temperatuurgradaties. Bij allemaal moet je de lak eerst op een relatief lage temperatuur uitbakken in een oven voordat ie echt hittebestendig is volgens het label. In ieder geval even goed de gebruiksaanwijzing volgen.

qua voorbereiding is het het beste om je onderdeel eerst te stralen. in ieder geval moet het schoon en 100% vetvrij zijn natuurlijk.
 
je hebt die hittebestendige lak in meerdere temperatuurgradaties. Bij allemaal moet je de lak eerst op een relatief lage temperatuur uitbakken in een oven voordat ie echt hittebestendig is volgens het label. In ieder geval even goed de gebruiksaanwijzing volgen.

qua voorbereiding is het het beste om je onderdeel eerst te stralen. in ieder geval moet het schoon en 100% vetvrij zijn natuurlijk.

Ik vermoed dat dat vaak het probleem is en dat mensen er zomaar een spuitbus op loslaten. Dan lost alle lak.
 
Ik heb mijn cilinders ooit zwart gespoten met VHT wrinkle paint. Zag er mooi uit en nooit los gelaten. (was wel gestraald voor aanbrengen)

Voorbeeldje:

003-5.jpg
 
Ik heb iemand bezig gezien met vht lak. Eerst de cilinder stralen met glasparel en de cilinder goed afwassen met heet water en dreft. Vervolgens de cilinder warm stoken met de gasvlam en de vht op spuiten.

Ik vondt het een bijzondere methode en zo staat het absoluut niet op de bus geschreven, maar ik heb de motor deze zomer nog een paar x gezien en de cilinder is nog steeds erg netjes.
 
Oke is geen cilinder O-) maar ik heb net mijn radiator met hitte bestendige hamerite gespoten, is wel mat zwart en hoe het houd weet ik nog niet, anders heeft een kachelboer ook wel hittebestendige lak (in spuitbussen) wat gebruikt wordt voor kachelpijpen
 
Ik heb mijn cilinders ooit zwart gespoten met VHT wrinkle paint. Zag er mooi uit en nooit los gelaten. (was wel gestraald voor aanbrengen)

Voorbeeldje:

[afbeelding]

dat is wel een mooi effect inderdaad. Ik heb altijd begrepen dat dit soort krimplak ontzettend moeilijk is om het kreukel effect mooi egaal te krijgen. Laagdikte etc.. Op de relatief kleine oppervlakken van zo'n cilinderkop zie je dat gelukkig niet. Gaaf resultaat :)
 
Is idd een voorbeeld, niet van mijzelf. Ik heb het al een tijdje geleden gedaan. Had toen nog geen mobieltje en al helemaal geen digitale camera. (En waren er nog nieuwe afleveringen van Bassie en Adriaan op tv...)

Zag er wel hetzelfde uit. Als je het gewoon behandelt als normale spuitbus gaat het gewoon goed hoor. Je moet het er niet op smeren ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan