De Nieuwe Ducati Scrambler

Er zijn zo verschrikkelijk veel types motoren en tuurlijk is het veel te kostbaar om rekening te houden met alle types maar ik mis echt een stukje mooi aanbod van accessoires.
En waar waren alle uitlaat fabrikanten?
 
Ok bedankt Skippy, dan denk ik dat die Blaze de meest interessante optie is. Nu alleen nog in het echt zien hoe praktisch ze zijn. Es kijken waar dat kan.

Ja was ook teleurgesteld Macjunk dat die cafe racer er niet stond. Dus toch liever de nieuwe 3 cilinder van triumph dan Yamaha? Vind nog wel beetje vertekend beeld omdat ze alleen maar de rs hebben getest en niet de r of s. En ja die MVs, echt schitterende fietsen! Zou ze alleen nooit durven kopen.

En die Husky heb ik altijd geweldig gevonden! :Y Nooit begrepen waarom BMW dat blok niet in andere fietsen stopt. Zo'n karaktervol ding en geweldig geluid itt 800cc blok :N
 
@MacJunk ben je op zoek naar een motor erbij, of een motor ter vervanging van je Scramber?

Ik las ergens dat de Caferacer modellen ergens in April waarschijnlijk geleverd wordt. Het was wat later dan gepland geworden dacht ik ergens gelezen te hebben.
 
Een fiets voor er bij. Die Scrambler gaat er voorlopig niet uit, veel te leuk. Heb net olie en wat andere onderhoudsmiddeltjes besteld om hem uit zijn winterslaap te halen. Als ik wat tijd overhoud dit weekend ga ik er eens een begin mee maken.

Op andere beurzen eerder dit jaar was de Café Racer ook te zien. Volgens mij hebben ze best een paar exemplaren klaar die kunnen rouleren op diverse beurzen. Of er moet elders een belangrijkere grotere beurs geweest zijn... Geen idee, het zij zo... |(

Zit nog steeds te twijfelen tussen een MT-09 of een Street Triple R. Op dit moment neig ik naar een R. Prijsverschil is 1200 euro, maar zoals gezegd, de gebruikte materialen, afwerking en bijvoorbeeld kleurenscherm maken het prijsverschil wat kleiner dan het in eerste instantie lijkt. Bovendien houd ik van karakter, en dan zit je bij Triumph volgens mij ook wel goed (net als bij Ducati natuurlijk). Nadeel is dat de R-versie pas in mei geleverd gaat worden, maar ja, ik zit ondertussen ook niet zonder zeg maar.

@Andrew: MV nooit durven kopen i.v.m. betrouwbaarheid of bang dat ze alsnog het loodje leggen na een ietwat roerige tijd?
Dat blok van BMW werd idd in de Nuda gebruikt, maar Husqvarna heeft het wel behoorlijk gemodificeerd. Ze hebben het opgeboord naar +/-900cc en ik meen ook een andere nokkenas met andere nokken geplaatst. Hierdoor ontstaat dat specifieke Nuda geluid (bam-bam-...-...-bam-bam-...-...-etc.) Kijk overigens vaak naar RJ op YouTube. Die rijdt o.a. ook op een Nuda. In Nederland zou hij al lang zijn rijbewijs door de schredder hebben zien gaan, maar in GB kan het... :]
 
Laatst bewerkt:
Ga ook gelijk maar eens mijn nummerplaat op een goede manier vastzetten. Heb bij het RVS-PALEIS een paar laagbolkopschroeven TX-pin besteld. Dit zijn Torx schroefjes met in het midden een pennetje. Om die los te draaien heb je een bitje nodig met gat. Niet echt gangbaar om op zak te hebben. Verder een paar borgmoertjes besteld (met kunststof ring). Als borgmiddel gebruik ik 2 componenten lijm, die ik na vastdraaien ook nog in de Torx laat lopen. Dan wordt het vrij lastig de plaat nog te verliezen of dat een of andere idioot hem er ff snel afjat. 100% zekerheid bestaat niet, maar je kunt ze het wel zo moeilijk mogelijk maken... Wellicht een tip voor meer mensen... :-)
 
@Macjunk
Qua karakter en materialen zou ik voor Triumph gaan maar een proefrit zegt natuurlijk alles. Moet wel eerlijk zeggen dat ik gisteren een gloednieuwe MT-09 zag rijden (komo vuilniszakken grijs met knettergele elementen) en die viel wel echt op! Front is aanzienlijk verbeterd moet ik zeggen :t

Ja RJ bekijk ik heel vaak! Mooie fietsen heeft die snuiter zeg. Maar wel ongelooflijk veel herrie!! Dat zou hier, laat staan in Dtsl echt niet kunnen. Wat wil je ook, open Akra bij een Super Duke, Husky en S1000R :o

Tja qua betrouwbaarheid, wellicht hebben Italiaanse fietsen misschien wat meer issues, maar als ik af en toe lees wat voor issues KTM en BMW hebben dan vraag ik me serieus af of dat beeld wel zo terecht is :N
Nee het ging mij meer om het loodje leggen inderdaad, overigens precies de reden waarom ik nooit een Husky heb gekocht.
 
Dat blok van BMW werd idd in de Nuda gebruikt, maar Husqvarna heeft het wel behoorlijk gemodificeerd. Ze hebben het opgeboord naar +/-900cc en ik meen ook een andere nokkenas met andere nokken geplaatst. Hierdoor ontstaat dat specifieke Nuda geluid (bam-bam-...-...-bam-bam-...-...-etc.) Kijk overigens vaak naar RJ op YouTube. Die rijdt o.a. ook op een Nuda. In Nederland zou hij al lang zijn rijbewijs door de schredder hebben zien gaan, maar in GB kan het... :]

Het bam bam bam geluid komt door de 270 graden krukas,met dus een verzette kruktap, ten opzichten van de 360 graden paralel twin die BMW oorspronkelijk hanteerde (hierdoor krijg je het geluid dat ongeveer dezelfde interval heeft als de Ducati L twin). Het is dezelfde truc die Yamaha bij de TDM en de TRX toepaste en Triumph monenteel met de nieuwe Bonneville lijn. Ook zou je hierdoor meer koppel creëren. RJ heeft daar ook wel eens een filmpje van laten zien met een krukas van zo'n Nuda.
BonnevilleCranks_06.png
 
Laatst bewerkt:
Voor er hier een hele discussie losbarst over de Nuda:

Bron: Site van Nieuwsmotor uit 2011:

Husqvarna Nuda 900: ABS versie in 2012
Categorie: Motornieuws 19 september 2011
Husqvarna’s nieuwe model, de Nuda 900, zal in de komende weken aan de pers worden voorgesteld in twee versies, de Nuda 900R en de Nuda 900S. Husqvarna heeft nu bekend gemaakt dat in het voorjaar van 2012 een ABS uitvoering op de markt komt.

Over het motorblok zijn ook nieuwe details bekend gemaakt. Het blok is een grotere versie van het 798cc parallel-twin blok wat BMW gebruikt in modellen als de F800GS. Maar in tegenstelling tot het BMW blok zal het 900cc bigbore blok van Husqvarna gebruik maken van een 270° krukas, zoals die in het verleden werd gebruikt in de Yamaha TRX850. Een 270° krukas geeft een parallel-twin motorblok het geluid en gevoel van een 90° v-twin. Het blok schijnt rond de 105 pk te leveren.

Skippy had het bij het goede eind...

Back on topic.
 
Vandaag de HP Corse uitlaat besteld. Ben erg benieuwd naar het geluid (en de levertijd....)

14041d1436862332-exhaust-options-scarico-hp-corse-hydroform-classic-line-pensato-per-la-ducati-scrambler_6.jpg


@iedereen
Hebben we alweer zin (en een datum) Voor de Scrambler meeting #2? Dan zouden we wel eens met 6 Scramblers kunnen zijn? Toch een toename van 50%
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de facturen aan je klanten beter kloppen ;) We waren de eerste meeting met zijn 4en immers .
Maar wel een mooie uitlaat! Kunnen weer een soundcheck filmpje maken voor op YT.

Kijk aan, weer wat geleerd vd techneuten onder ons! Maar als dat zo een fantastisch geluid geeft, waarom zouden niet veel meer fabrikanten dat dan doen vraag ik me af. Een lekkere sound is immers echt een belangrijk onderdeel van de...pas op uitgekauwd woord alarm....'beleving' van motorrijden! :]
 
Kijk aan, weer wat geleerd vd techneuten onder ons! Maar als dat zo een fantastisch geluid geeft, waarom zouden niet veel meer fabrikanten dat dan doen vraag ik me af. Een lekkere sound is immers echt een belangrijk onderdeel van de...pas op uitgekauwd woord alarm....'beleving' van motorrijden! :]

Omdat sommige fabrikanten liever aan een bepaalde eigen identiteit vast houden. Sommige puristen vinden dat het 270 graden geluid bijvoorbeeld ook niet past bij de nieuwe Triumph modellen omdat dit vroeger paralel twins waren met het bij behorende geluid. Zou ook een beetje saai zijn als iedereen dezelfde (Ducati 90 graden L twin) blokhoek probeerde te simuleren. Iedere configuratie heeft zijn eigen charme, technische voor en nadelen en natuurlijk aanhangers.
 
Ik hoop dat de facturen aan je klanten beter kloppen ;) We waren de eerste meeting met zijn 4en immers .

De eerste meeting was met 4 Scramblers. En als we voor de tweede meeting 6 Scramblers bij elkaar kunnen krijgen (met bijv. Skippy, Zappa-tje en/of PolderSM extra erbij) dan is dat toch een toename van 50%? Of zie ik iets over het hoofd?

:?

*dubbel checken doet*
 
@ KeesJan
Ah zo bedoel je. Het lag aan mij, ik las het niet goed |(

Daar heb je wel een punt Skippy, niet iedereen houdt van het gedonder van bijvoorbeeld V of L twins }) ...gelukkig ook maar.
 
@Kees-Jan - Goede keus uitlaat. Heb nog ff op YouTube gekeken, klinkt ook lekker hoor.

Ik ben voor... en dan doel ik op Scrambler-meeting #2.
Zoals gezegd haal ik een dezer dagen mijn motor uit het vet.
Wellicht ergens eind deze maand?
 
Vandaag de HP Corse uitlaat besteld. Ben erg benieuwd naar het geluid (en de levertijd....)

[afbeelding]

@iedereen
Hebben we alweer zin (en een datum) Voor de Scrambler meeting #2? Dan zouden we wel eens met 6 Scramblers kunnen zijn? Toch een toename van 50%

Fraaie uitlaat! Hoop dat je hem snel binnen hebt. Wat ik op youtube heb gehoord klinkt goed, echt wel een eigen geluid. Ik vond dit filmpje één van de betere om een goede indruk te krijgen. Ik denk dat hij minder zwaar klinkt dan de Termignoni maar dat is op video moeilijk te beoordelen.

Ik heb zelf vandaag een Abba Superbike stand besteld. Dit lijkt me de handigste betaalbare standaard om makkelijk en veilig de ketting te smeren en de wielen schoon te houden. Ben benieuwd als hij binnen is.

ducati-scrambler-abba-stand2.jpg


Ik heb op zich wel interesse in een meeting maar hangt uiteraard wel af van de tijd,plaats en ook een beetje het weer ;) . Ben ook van plan om net als verleden jaar naar de Heyday in Breda te gaan. Was een erg leuk evenement met veel bezoekers op eigenbouw cafe racers, scramblers en andere customs. Was toen voor het eerst en was vooral door de vele bezoekers op gave motoren erg geslaagd. In de Skate hal stonden ook wat leuke motoren maar dat hadden er wat mij betreftnog wel wat meer mogen zijn.

Heyday
 
Das ook toevallig, ik lees net het volgende over de a.s. Duke 790: nieuwe parallel-twin, die als LC8c door het leven gaat, waarbij de "c" voor compact staat, maakt gebruik van een 270-graden krukas en wordt bediend via ride-by-wire..

Dus als ik jullie goed begrepen heb gaat die Duke dus straks met dikke 'husky achtige' klappen door het leven })

Zou leuk zijn als ze hier ook een soort variant van zouden maken a la de 990SMT :9~
 
Das ook toevallig, ik lees net het volgende over de a.s. Duke 790: nieuwe parallel-twin, die als LC8c door het leven gaat, waarbij de "c" voor compact staat, maakt gebruik van een 270-graden krukas en wordt bediend via ride-by-wire..

Dus als ik jullie goed begrepen heb gaat die Duke dus straks met dikke 'husky achtige' klappen door het leven })

Zou leuk zijn als ze hier ook een soort variant van zouden maken a la de 990SMT :9~~

en eentje ter vervanging van de adventure 990 :)

Maar ja die gaat weer zo hoogpotig zijn.... '( Ik kreeg dinsdag een multistrada als vervang motor, WAAAAAUUUUUW ! tot ik moet stoppen, en net met mijn tippen aan de grond kan.... ik heb het gehad met hoge moto's, als ktm geen lagere allroad modellen maakt ( a la scrambler) zal het oranje niet meer echt door mijn aderen stromen B|
 
Die Dukes zijn toch niet zo hoog, of is dat gezichtsbedrog...?

Zo'n beetje rond de 85cm denk ik. Toch ruim 6cm hoger dan de Ducati Scrambler. Ik ben 1.84 en pas prima op de Superduke 990 met voeten plat op de grond maar als je wat kleiner bent is dat misschien lastiger(onder de 1.75)
 
Ik heb overigens deze stand op zwenkwieltjes:

Dé grootste motordealer van de BENELUX met motorkleding, motoraccessoires, nieuwe- en gebruikte motoren, motoronderhoud en veel meer. Ontdek het zelf! - Goedhart Motoren

Deze vindt ik handig omdat mijn motor in de garage staat.
Nu zet ik hem op de stand, wat overigens prima alleen te doen is, en kan ik de 'kont' een gooi geven.
Zo is hij mobiel en kan mijn auto er ook met gemak in.

Ja dat is ook handig maar ik vermoed dat je dan bobbins aan een asje door de achteras hebt. Dit is bij het ketting spannen minder handig en met de Abbastand kan je ook het voorwiel liften.Voor die Abbastand zijn overigens ook wieltjes te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan