De Nieuwe Ducati Scrambler

Tja jongens, ik moet helaas afhaken....😏
Ik zit dat weekend voor mijn werk net buiten de EU, namelijk Engeland.

Ik baal als een stekkert, maar ik kan het niet veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Aankomende zaterdag de Scrambler meeting #2

Voor de volledigheid het adres:
Eetcafe D’n Brooy (www.eetcafe-brooy.nl)
Chaamseweg 21, 5126 NE Gilze

Verzamelen: 10:30. Wegrijden 11:30 (of eerder als we er allemaal zijn toch?)

Deelnemers:

1) Kees-Jan
2) Zappa-tje
3) Skippy '73
4) Adspeed
5) Gyrolion (optioneel)

En Adspeed heeft het voorwerk reeds gedaan:
'De route kun je downloaden via: Rondje Breda. In allerlei bestanden en ook op papier; inloggen en abonnee zijn hoeft niet.'

De route zal ik deze week in mijn TomTom zetten.

Leuk en tot zaterdag :]
 
Ik baal echt als een stekkert dat ik er niet bij kan zijn... :(
Voor iedereen die wel meerijdt, veel plezier jongens... :]
Uit ervaring weet ik dat dat wel moet lukken.

Volgende keer hoop ik er weer bij te zijn.

Gr.

Mac.

PS. Ik heb ook een TomTom Rider 410 gekocht.
Moet nog een plaatje laten snijden, dan kan ik hem monteren.
Ik wil hem boven de kroonplaat monteren.
Ben benieuwd...
 
Laatst bewerkt:
@Macjunk, volgende keer ben je er gewoon weer bij! Gezellig. En ben benieuwd hoe je ervaring is met de nieuwe TomTom.

Ter info, het filmpje wat we gemaakt hebben bij de eerste Scrambler meeting, dat is inmiddels ruim 12.000 keer bekeken!
:o

YouTube
 
P1020818.jpg




Een klein weekje naar de Ardennen geweest met de motor, eerste dag 400km gereden, volgende 300 km dan zaterdag regendag gestopt na 150 km, volgende dag nog 50 km want dan stak een nagel een gaatje in mijn rij-vreugde '( '(

Ach ja 't zijn tubeless banden, geen probleem, want ja mijn dealer wist het zeker, ondanks ik beweerde dat bij spaken er nooit een tubeless band, maar met binnenband kon zijn.

Dus "tap" steken en dit komt goed.... B| not dus... Wel een binnen band.... en eentje buiten proportie !!!

Die scrambler pechverhelping eens testen, het was natuurlijk juist een zondag, niks open...Ok geen probleem ze brengen mijn motor naar Sambreville, ik verblijf in de omgeving van Bouillon, ze brengen mij naar daar terug, de motor blijft bij de depanneur, want op zondag en ook op maandag zijn de ducati garages niet open, en het moet de dichts bijzijnde ducati garage zijn.... Ik kan hem daar dan zelf op ophalen als hij klaar is HUH ? Bouillon - Sambreville = 130 km te voet? openbaar vervoer in Wallonië das een nagel in je doodkist.

Dan maar een vriend van mij gebeld of hij zin had om met de bestelwagen, moto er in mij en mijn motor naar een banden centrale te brengen en als mijn band gemaakt is, kunnen we samen nog een dagje of 2 leuke baantjes meepikken. We zijn dus de motor gaan halen bij de depanneur, op maandag een bandencentrale gevonden, maar een binnen band in die maat.... ? Dan maar plakken.

Daar waar de lek zat een klein rond gaatje van de nagel, en daarnaast de dikke scheur van de priem waarmee de tap gestoken was.

Het heeft ongeveer 40 km gehouden, die plakkers op de gaten, en toen was het terug naar af.

Dinsdag ochtend om 9u aan de garage van Ducati in Bastenaken, binnenband ???? Een ducati heeft toch nooit een binnenband? Das tubeless ?

Ja ja...

Ze waren we zo vriendelijk om naar een BMW + Harley en grote 2de hands motor dealer te bellen , als ook naar een in GD Luxembourg, maar geen één had ook maar een binnenband

180/55/17 niet direct een gebruikelijke maat. B|

We hebben dus half Namen, en Luxemburg afgereden met een motor in een bus maar niks kon ons verder helpen.

Terug naar huis, fini vakantie met de motor.

Hij staat hier thuis op de aanhangwagen, mijn ducati garage is dicht tot morgen '( en de kans dat ze een binnenband ( huh binnenband?) gaan hebben, daar hoop ik zelfs niet meer op...

Ik ga hem morgen binnen brengen, zal wel eens stevig aan dringen, maar het is buiten mijn vermogen om. :X :X

Als hij klaar is voor zaterdag ochtend zal in naar Breda kunnen komen, tenzij ik met een ander type japanner (suzuki 650 ) mag afkomen in dien hij niet klaar is? Maar ik BAAL


Dus mensen moraal van dit verhaal : spaken scrambler = zelf binnenband aankopen en meesleuren waar je ook gaat.

P1020868.jpg
 
Dat is mooi waardeloos. Daarom wou ik ook graag gietwielen zonder binnenband. Dat hele binnenbanden verhaal bij moderne motorfietsen heb ik helemaal niks mee. Vind het ook echt bizar dat het in de opmars is maar dan niemand banden blijkt te hebben.
Hoop dat hij op tijd klaar is.
 
Laatst bewerkt:
Oei, wat een bandenverhaal......
Ik hoop dat het snel in orde komt en liefst vóór zaterdag! :(
 
@Macjunk, volgende keer ben je er gewoon weer bij! Gezellig. En ben benieuwd hoe je ervaring is met de nieuwe TomTom.

Ter info, het filmpje wat we gemaakt hebben bij de eerste Scrambler meeting, dat is inmiddels ruim 12.000 keer bekeken!
:o

YouTube

Ik had het gezien. Een paar reacties over mijn pijpie gehad. Leuk.
 
Zo, wat is het (strak) plan : ik ga morgen ochtend (9u) naar de dealer, mijn man brengt me met de auto, ik trek mijn pak aan , doe m'n helm op, en vertrek vanuit Gent naar Breda.

Moet kunnen tegen 10u30 a iets meer ? Ga nu de rit op mijn gps zetten...

en dan vlug in bed.
 
Veel plezier mede scramblers vandaag! :]

Gisteren grote beurt inclusief kleppen laten doen. Normaal pas bij 12k maar was tijd voor jaarbeurt dus kleppen gelijk laten doen. Ik zit op 10k. Daarnaast ook beide banden laten vervangen. Waren echt op. Weer de af fabriek banden erop laten zetten want ben er echt mega tevreden over. Ze hebben ook nog de Gipro geinstalleerd die ik van PolderSM heb overgenomen. Hebben ze super netjes gedaan :Y En die versnellingsindicator is op sommige momenten gewoon zeer nuttig.
Weliswaar grote hap uit de portemonnee maar hij kan er weer tegenaan nu.

Ik was overigens bij mijn dealer de eerste voor een grote beurt met een Scrambler :)
 
En, en, en.....
Vertel, vertel, vertel...

Hoe was de toer.
Mooi weer gehad in ieder geval...
 
Laatst bewerkt:
Met z'n vieren, zoals verwacht. Kees-Jan, Skippy '73, Zappa-tje en ik.
Rondje van ruim 140 werd 170 (waarom Tomtom?)
Incl. van huis en terug hebben we allemaal meer dan 300 km gereden. Mijn Tomtom laat weten: 320 km gereden in 6.09 uur. Gemiddelde snelheid ca. 50 (incl. heen en terug dus) en dat geeft aan hoeveel kleine weggetjes (60 km)we hebben gehad. Volgende keer proberen we een paar bebouwde kommen uit de route te strepen. Daar waren er ietsje te veel van. Gelunched in de zon; drankje na afloop in de zon ....... Wat wil je nog meer: NOG EEN KEER! Wie doet nu alvast een voorstel voor een datum in september bijv. Misschien dan meer deelnemers. Voor wie wil: Tot dan!

quote]MacJunk schreef op 08 april 2017 @ 19:12:
En, en, en.....
Vertel, vertel, vertel...

Hoe was de toer.
Mooi weer gehad in ieder geval...~[/quote]
 
Echt enorm genoten van de rit vandaag.
Het hielp natuurlijk ook dat het geweldig motor weer was.
Leuke mensen en mooie omgeving(ben benieuwd naar de foto's) met leuke stuur wegen.
Ik hoop dat iedereen weer veilig thuis is.
Zeker voor herhaling vatbaar!
 
En of dat het plezant was !

Bedankt voor het organiseren, de companie, de gezellige babbels, de bochten, de kleine landelijke wegjes tussen de bloesems, en mij zin doen krijgen in asperges ;)

Adspeed bedankt voor het voorrijden, je bent een voorbeeldig voorrijder, je neemt mooie rijlijnen :t

Het was even een spurtje om er te geraken, maar ik heb me reuze geamuseerd, en het was met een echt toffe bende, die zich op elkaar afstemde, voor herhaling vatbaar, zeker en vast!

foto's zal waarschijnlijk morgen zijn, ik ga nu in mijn zetel ploffen en hijs me d'r alleen nog uit voor er een liggende beweging van te maken :Z
 
Ik wil ook iedereen bedanken voor het voorrijden(toch wel handig zo'n navigatie systeem). Ook wel leerzaam wat betreft bochten nemen, mijn lijnen kunnen nog wel wat werk gebruiken maar het viel me niet tegen. Ondanks het toch best fikse aantal uren in het zadel ,en de staat van sommige wegen, geen centje pijn. Begin de Scrambler steeds meer te waarderen.

Echt veel foto's heb ik niet genomen maar hier zijn er vast een paar.

Aangezien rood het snelst is waren deze dus het eerst ter plaatsen ;)
hrhir6.jpg

Iedereen ruim op tijd ter plaatsen op het startpunt dus zat tijd voor een lekker bakkie.
s46lhd.jpg

Tussenstop bij Boswachter Liesbosch voor een heerlijke lunch op een prachtige lokatie.
k0j2bk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er niet verkeerd uit zeg! Hopelijk kunnen Mac en ik er volgende keer wel bij zijn :Y

Oh trouwens, Macjunk nog steeds aan het kijken naar een fiets erbij? Tijdens grote onderhoud 2 proefritten gemaakt. Wilde eigenlijk op Multi 950 maar die was al vergeven. Daardoor op Africa Twin met dct en op nieuwe MT09 gereden. Die laatste was jij toch naar ah kijken? Stuurt echt super, zeker voor een naked. Lekker veel koppel onderin, ziet er ook stuk stoerder uit met nieuwe koplampen. Wat opviel is dat hij wel erg veel trillingen heeft vanaf 5000 toeren, zeker voor een drie cilinder had ik dat niet verwacht.
 
Ja. Als ik naar die foto's kijk baal ik nog meer.
Leuk dat jullie het in ieder geval naar het zin hebben gehad.

Ja, ik ben nog steeds aan het kijken naar een fiets erbij.
Van de week ff contact gehad met mijn tussenpersoon van de verzekeringen.
Ook niet onbelangrijk wat dit gaat kosten.

Dinsdag ff Goedhart bellen en kijken of ik binnenkort een proefrit kan maken.
En dan wil ik rijden op de Yamaha MT09 en de nieuwe Triumph Street Triple 765 RS.
Die laatste is wel een stukkie duurder dan de MT, maar had er eigenlijk hetzelfde mee als de Scrambler.
Toen ik hem zag was ik eigenlijk verkocht...
Op de motorbeurs voor het eerst in RL gezien, prachtige fiets.
Nu nog ff een zwarte spotten, op YouTube al ff gekeken.
Met een beetje mazzel kunnen ze mijn Scrambler ff modificeren (terugroepactie standaard) en kan ik ondertussen toeren op de 2 fietsen.

We gaan het beleven.

Gr.

Mac.

PS. Nu ik nog eens goed naar die foto's kijk dan hadden jullie weer zo'n filmpje met die uitlaten kunnen maken. 4 Scramblers, 4 verschillende uitlaten.
Als Andrew en ik er ook waren hadden we 6 verschillende uitlaten gehad.
Geinig.
 
Laatst bewerkt:
foto's :

P1020871.jpg


elk een andere uitlaat, ik ben nog niet doof, dus de originele hoor ik nog steeds voldoende ;-)

P1020875.jpg


P1020876.jpg


P1020877.jpg


P1020878.jpg


de start , nog met een grijze hemel, daar kwam vlug verandering in

P1020879.jpg


Middag stop

P1020880.jpg



Lekker in het zonnetje, een tikkende specht op de achtergrond en deugddoende maaltijd, meer moest dat niet zijn

P1020886.jpg
 
Vandaag de Desert Sled voor het eerst IRL gezien. Maar gelijk even een foto gemaakt met mijn Icon ernaast :)

2017-04-16-21.10.08.jpg

2017-04-16-21.09.47.jpg


Hij is een stukje hoger dan de 'gewone' scrambler. En er zit een behoorlijk stevige voorvork in. Overall: ziet er prima uit.
 
@ Kees-Jan
Ja die Desert Sled is echt een vd aller vetste varianten. Als ik in Zuid-Europa had gewoond dan had ik het wel geweten! Ik zag eergisteren bij het tanken overigens het "origineel", de Yamaha :+ Leuk ding maar leek nu meer een brommer vergeleken bij de Sled.

@ Mac-Junk
Die MT-09 die ik had gereden had overigens wel een Hyperpro behandeling gehad. Schijnt wel nodig te zijn. En een MT-09 vergelijken met een RS is natuurlijk niet he-le-maal eerlijk ;) Die RS is het topmodel vd Street. Kan ie nooit winnen natuurlijk. Die Street R en RS hebben wel een schitterend dashboard trouwens! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan