Welke Li-ion accu voor mijn Virago?

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Beste medemotorforumleden,

Ik ben op zoek naar een vervangende li-ion accu voor mijn Virago 920. De huidige accu is 12V 20A, en ik vraag me af of ik exact hetzelfde vermogen moet kopen of dat ik bijvoorbeeld ook voor 18A kan gaan. De reden dat ik voor een iets lichtere accu zou willen gaan is simpelweg plaatsbesparing.

Wat wellicht handig is om te weten is dat de meeste Virago's uit die tijd niet van de eerste keer starten en dat ze soms 2-5 keer moeten gestart worden voor ze echt blijven draaien. Reden daarvoor is dat de startmotor een ontzettend slecht ontwerp is dat ze volgens mij van Harley hadden afgekeken, maar waarvan Harley in de jaren '80 al wel doorhad dat dat niet het beste ontwerp was.

Ik hoor graag jullie mening.
 
Starter is prima.
Startkoppeling soms minder.

En ik denk dat je zelf met 14 of 12 nog uit de voeten kan. Li ion heeft meer cca dan een loodzuuraccu.

En je hebt verder niet veel verbruikers op je motor, dus daar hoef je t niet voor te doen.
 
Dit zijn de gegevens van de yuasa accu voor een xv920 van 81 tm 83

Yuasa Accu YTX24HL-BS

Toepassing

Voltage (V) 12,0
Capaciteit (Ah) 21,0
CCA (amp) 350,0
Lengte (mm) 205,0
Breedte (mm) 87,0
Hoogte 162,0
Gewicht (kg) 6,5

Van de lithium variant geeft men alleen de afmetingen :
175x87x130

die lithium accu kost wel het dubbele..... :/

die laatste weegt waarschijnlijk nog onder 1 kilo maar daar zal het niet om te doen zijn :P
 
Dit zijn de gegevens van de yuasa accu voor een xv920 van 81 tm 83

Yuasa Accu YTX24HL-BS

Toepassing

Voltage (V) 12,0
Capaciteit (Ah) 21,0
CCA (amp) 350,0
Lengte (mm) 205,0
Breedte (mm) 87,0
Hoogte 162,0
Gewicht (kg) 6,5

Van de lithium variant geeft men alleen de afmetingen :
175x87x130

die lithium accu kost wel het dubbele..... :/

die laatste weegt waarschijnlijk nog onder 1 kilo maar daar zal het niet om te doen zijn :P
Een beetje leverancier heeft meer info dan enkel de afmetingen.


Ik zou een vergelijkbaar aantal cca zoeken in een li ion.
 
Deze accu's worden verkocht als zijnde vergelijkbaar met 12-18-20 Ah loodaccu's. :Y



Ik had alleen niet het idee dat ik veel startcapaciteit over had. :)
(echte capaciteit 4.6 Ah)

Wel 3.5 kilo lichter he. _O- *O*
 
Laatst bewerkt:
als je doorrijd neem dan een Li-ion met een stevige overcapaciteit. Onder de 5 graden hebben ze niet veel puf meer. Volgens handleiding moet je em opwarmen door je koplamp aan te zetten, maar dat mag wel even duren... niet super practisch dus.
 
als je doorrijd neem dan een Li-ion met een stevige overcapaciteit. Onder de 5 graden hebben ze niet veel puf meer. Volgens handleiding moet je em opwarmen door je koplamp aan te zetten, maar dat mag wel even duren... niet super practisch dus.

Ik verwacht niet dat ik ga doorrijden met die bobber. Dat is echt een mooi-weer-machine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan