steunassen gelast kan dit kwaad ???

28 okt 2014
2
0
denderhoutem
Hey

heb mij in augustus een ducati monster gekocht na een maandje rijden merkte we op dat hij amper 120 haalde. Conclusie motorblok naar de zak. Heb nu een blokje gevonden van eentje maar de steunassen zijn gelast kwam van een ongeval. Nu is mijn vraag kan dit kwaad ??


Grts
 
hmm...steunassen zegt me niks, maar wat bij een ongeluk wel eens kapot kan gaan zijn de bevestigingspunten waarmee het blok aan het frame gehangen wordt. Als het tegenzit kan dit wel degelijk kwaad.. je neemt er een zeker risico mee.

Aan de andere kant, als dat echt het enige is kan het ook gewoon prima zijn. Als het blok geen duidelijke uitwendige sporen van schade of beunwerk heeft kun je het wagen. Advies is in ieder geval om dit keer beter op te letten dan bij de aankoop afgelopen augustus ;)
 
Hey

heb mij in augustus een ducati monster gekocht na een maandje rijden merkte we op dat hij amper 120 haalde. Conclusie motorblok naar de zak. Heb nu een blokje gevonden van eentje maar de steunassen zijn gelast kwam van een ongeval. Nu is mijn vraag kan dit kwaad ??


Grts
Hoe kom je precies tot de conclusie dat je een geheel motorblok moet gaan vervangen?
 
Heb toch n aardig poosje voor en met Ducati gewerkt, toch weet ik niet wat steunassen zijn of waar deze zouden moeten zitten.
Een Ducati die maar de 120 haalt is niet per definitie zo kapot dat er een ander blok in hoeft.
Net als Martell ben ik heel benieuwd hoe je tot de conclusie bent gekomen dat het blok vervangen moet worden..
 
Hoe kom je precies tot de conclusie dat je een geheel motorblok moet gaan vervangen?
:^

vrouw en
Denderhoutem is een dorp in de Belgische provincie Oost-Vlaanderen en een deelgemeente van de gemeente Haaltert. Het was tot 1977 een zelfstandige gemeente waarna het opging in de fusiegemeente Haaltert. De plaats ligt in de Denderstreek.

owjee
 
Laatst bewerkt:
Wat zou je graag willen horen ? Dat het geen kwaad kan ? Maar lassen aan ophangpunten kan degelijk zeer zeker gevaar opleveren dus begin er niet aan om zoiets eronder te hangen . Overigens als de motor niet harder gaat als 120 km/h hoeft het blok helemaal niet op te wezen kan aan veel oorzaken liggen dat je motor slecht loopt . Ik denk dat je zelf ook wel het analytisch vermogen hebt om te weten dat het levensgevaarlijk kan zijn . Stel dat zo`n ophang punt in ene afbreekt tijdens een snelle rit ?
 
Hey

heb mij in augustus een ducati monster gekocht na een maandje rijden merkte we op dat hij amper 120 haalde. Conclusie motorblok naar de zak. Heb nu een blokje gevonden van eentje maar de steunassen zijn gelast kwam van een ongeval. Nu is mijn vraag kan dit kwaad ??


Grts

Waarom de motor amper 120km/uur kan halen kan aan zoveel dingen liggen. Rookt de motor als een schoorsteen bijv. motorolieverbruik elke 500km 1 liter bijv. Misschien is er wat met de ontsteking en is een simpele reparatie de oplossing.

Een motor is naar de haaien (de zak) als je blokje veel te warm is geworden , te weinig olie heeft gehad, de kleppen niet goed hebben gestaan bijv.

Een motor die echt (normaal gebruik en onderhoud) versleten is gaat niet zomaar veranderen in gedrag, de defecten spelen dan al jaren en zijn er langzaam in geslopen.

Ik kan vanaf het scherm niet zien wat er aan gelast is, maar dat voorspelt alvast niet veel goeds. Je moet gewoon een ander goed blok kopen zonder laswerk. Laswerk aan aluminium gietwerk houdt toch het risico in dat het gaat scheuren.
 
Kan zelfs n tandje verkeerd staan.. Loopt het wel, maar mist vermogen.
Ze zijn ook nogal gevoelig voor onderhoud..
Een blok waar aan gelast is, lekker laten staan!

VOOR je jezelf op kosten jaagt.
Er is hier vast wel een medelid bereid er even voor je naar te kijken.
 
:^

Motor-Forum

Belmodo-wedstrijd-sloggi-collage.jpg


owjee indeed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan