Hoe schadelijk is auto olie in motor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rdkraker

MF'er
12 okt 2014
151
2
Bergen noord Holland
Onlangs een motor gekocht (diversion 600) waarvan ik er bijna thuis achter kwam dat glaasje wel erg leeg stond... in ' blinde paniek :) ' bij tankstation litertje mobil 10-w40 gekocht. Bijna 300ml bijgevuld. Voor de auto, maar nu begrijp ik dat dat voor de motor geen goede keuze is ivm al dan niet anti wrijvingsmiddelen...

Weet iemand mij te vertellen hoe ernstig dit is? Nu met spoed laten verversen (nee kan ik nog niet zelf) of kan ik hier nog even mee door...?
 
Laatst bewerkt:
zolang de koppeling niet gaat slippen kan het niet veel kwaad. maar veel meer zou ik er niet bij doen. gaat de koppeling wel slippen dan is verversen de enige oplossing en wel zo snel mogelijk anders gaat je koppeling om zeep. kaan ook gebeuren dat de koppeling blijft slippen na vervanging omdat de olie ook wat in de platen is getrokken maar daarvoor moet je wel wat meer in de motor gooien als nu.
 
Onlangs een motor gekocht (diversion 600) waarvan ik er bijna thuis achter kwam dat glaasje wel erg leeg stond... in ' blinde paniek :) ' bij tankstation litertje mobil 10-w40 gekocht. Bijna 300ml bijgevuld. Voor de auto, maar nu begrijp ik dat dat voor de motor geen goede keuze is ivm al dan niet anti wrijvingsmiddelen...

Weet iemand mij te vertellen hoe ernstig dit is? Nu met spoed laten verversen (nee kan ik nog niet zelf) of kan ik hier nog even mee door...?

In deze hoeveelheid zeker geen probleem.
je hebt niet verteld waarom/waardoor het auto olie is.
Als je longlife olie neemt kan die nog wel eens 'te glad' zijn voor je koppeling.
maar nogmaals niet in die hoeveelheden.
 
Je schrijft dat je onderweg het oliepijl afgelezen hebt. Wel lang genoeg laten rusten? Als de motor draait zal je waarschijnlijk helemaal geen olie zien achter het glaasje. Als je stopt zal er nog olie terug stromen en zodoende het niveau stijgen.

Maw; zit er nu niet te veel in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan