Het ZAC topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wss meer geluk als wijsheid, ben bezig beeld materiaal te verwerken.Gevonden op FB onder Ronald Woest, maar zijn er niet heel veel (nog?)Dat zeker, al was de keihard dicht slaande deur in de Haarbocht enger. Zat semi naast hem en hij kwam voor me langs, denk dat er nog geen hand tussen mijn voorwiel en zijn achterwiel zat!Ja, RS600 F2! Mooi man :)

staat nog niks op zijn fb toch
 
Ik ben benieuwd wat er gister nou in de sportcup 1000 race 1 gebeurde vooraan, bij het opstellen klapte er gewoon 1 op de ander??? mijn maatje heeft dit gefilmd, en ziet er toch wel heel apart uit.

Stond er met mijn neus bovenop, diegene die als 4e getraind stond ging op de verkeerde startrij staan. Toen hij dit de gaten kreeg ging hij snel naar de juiste plaats juist op het moment dat de nr1 getrainde naar zijn plek rijdt. Ging net goed, enkel kuipwerk geschaafd.
De betreffende rijder ging trouwens tijdens de 2e race op mijn plaats staan |( P2 ipv P1 dus ben ik maar op p1 gaan staan O-) Heeft helaas niet veel geholpen, ketting geknapt in race 2 ;(
 
Stond er met mijn neus bovenop, diegene die als 4e getraind stond ging op de verkeerde startrij staan. Toen hij dit de gaten kreeg ging hij snel naar de juiste plaats juist op het moment dat de nr1 getrainde naar zijn plek rijdt. Ging net goed, enkel kuipwerk geschaafd.
De betreffende rijder ging trouwens tijdens de 2e race op mijn plaats staan |( P2 ipv P1 dus ben ik maar op p1 gaan staan O-) Heeft helaas niet veel geholpen, ketting geknapt in race 2 ;(
Nee dat was die jongen niet, in race 2 ik ging op p2 staan *D. Het was niet blijven hangen dat de uitslag race 1 ook je startplaats race 2 was. :$
Ben zowel race 1 als 2 vanaf p2 gestart.

Hoorde toen ik op mijn startplaats stond in race 1 die twee tegen elkaar rijden achter me, maar wist niet precies wat er gebeurd was. Ik zag de nr 1 wel flink met zn hoofd te schudden.

Was wel leuk een dagje cup rijden moet ik zeggen, maar toch lastiger dan ik had gedacht.
Vooral constant blijven rijden, maakte nog erg veel fouten.
Tweede race heb ik trouwens niet terecht gewonnen de nummer 1 reed twee ronden voor het einde de pitstraat in.

edit:
@ Heuveltje Race 1 heb ik gefilmt zal m deze week op internet gooien, was leuk stuivertje wisselen met je :t
 
Laatst bewerkt:
Stond er met mijn neus bovenop, diegene die als 4e getraind stond ging op de verkeerde startrij staan. Toen hij dit de gaten kreeg ging hij snel naar de juiste plaats juist op het moment dat de nr1 getrainde naar zijn plek rijdt. Ging net goed, enkel kuipwerk geschaafd.
De betreffende rijder ging trouwens tijdens de 2e race op mijn plaats staan |( P2 ipv P1 dus ben ik maar op p1 gaan staan O-) Heeft helaas niet veel geholpen, ketting geknapt in race 2 ;(

Toch niet je distributieketting neem ik aan/hoop ik? John had het erover dat je een storing had?
 
Stond er met mijn neus bovenop, diegene die als 4e getraind stond ging op de verkeerde startrij staan. Toen hij dit de gaten kreeg ging hij snel naar de juiste plaats juist op het moment dat de nr1 getrainde naar zijn plek rijdt. Ging net goed, enkel kuipwerk geschaafd.
De betreffende rijder ging trouwens tijdens de 2e race op mijn plaats staan |( P2 ipv P1 dus ben ik maar op p1 gaan staan O-) Heeft helaas niet veel geholpen, ketting geknapt in race 2 ;(

Ik zag je ineens op de veenslang heel rustig rijden ja.

die 2 die op elkaar klapten was wel een klap kwa geluid haha!
 
Heeee Frank, ik sta er leuk op.
Volgens mij heb je eerst even afgekeken ;)

Ossebroeken en de strubben moet ik dus nog even verbeteren.
Mijn filmpjes komen nog

Jaja je bent mooi in beeld, moest een beetje blokken anders trok je weer bij mij vandaan uit de strubben _O-
 
Ik vond het wel raar dat er alleen mensen over gingen van de sport cup naar de race cup die veel harder gingen dan 1:56.00.
Bij de briefing was gezegd een paar tiende eronder wordt toegestaan maar als je toch bijna 1 sec sneller bent dan moet je ook gewoon over vind ik.
Kan je ook na race 1 worden overgezet? Omdat er behoorlijk veel mensen onder de 1:56 zaten tijdens race 1!

Maar wel een super mooie dag gehad en goed weer.
 
Ik vond het wel raar dat er alleen mensen over gingen van de sport cup naar de race cup die veel harder gingen dan 1:56.00.
Bij de briefing was gezegd een paar tiende eronder wordt toegestaan maar als je toch bijna 1 sec sneller bent dan moet je ook gewoon over vind ik.
Kan je ook na race 1 worden overgezet? Omdat er behoorlijk veel mensen onder de 1:56 zaten tijdens race 1!

Maar wel een super mooie dag gehad en goed weer.

Was mijn eerste keer dat ik meedeed maar had zelf ook zoiets idd verwacht.
later hoorde ik van iemand dat ze voor bepalen racecup kijken naar de tijden die in de trainingen en kwalificaties gereden worden. als je in de race bijvoorbeeld een 1:50 zou rijden wordt je niet overgezet voor race 2. (als ik persoon in kwestie moet geloven)
 
Ook voor mij weer een gave race dag in de sportcup. Het weer was super vergeleken met afgelopen 2 races. Had als doel onder de 2.00 te komen. Tijdens de kwali al een nieuw pr gereden van 1.58 met een 12e startplek. Uiteindelijk 19 en 16 gefinished :]
 
Ik vond het wel raar dat er alleen mensen over gingen van de sport cup naar de race cup die veel harder gingen dan 1:56.00.
Bij de briefing was gezegd een paar tiende eronder wordt toegestaan maar als je toch bijna 1 sec sneller bent dan moet je ook gewoon over vind ik.
Kan je ook na race 1 worden overgezet? Omdat er behoorlijk veel mensen onder de 1:56 zaten tijdens race 1!

Maar wel een super mooie dag gehad en goed weer.

"Normaal" gesproken, als je in de training of kwalificatie onder je groepsgrens rijd ga je diezelfde dag nog over. Doe je dat in race 1 mag je race 2 die dag nog in dezelfde groep blijven rijden maar ga je de volgende race dag over.
Wat nu weer die paar tienden regel is snap ik ook niet. Grens is grens? Ik zelf reed in de kwali 1:54.4 maar zag na race 1 dat ik nog in de F2 zat en heb aan gegeven in de F1 ingedeeld te willen worden. Heb lang genoeg tegen de 55 zitten hikken.
 
als je meerdere ronden onder de grens hebt gereden dan gaan ze je over zetten, meestal is dit dan de eerst volgende race dag. ik ga volgend jaar proberen wel het hele kampioenschap te rijden en ga me dan ook inschrijven in de racecup want ook ik rij onder de grens van de sportcup .
 
als je meerdere ronden onder de grens hebt gereden dan gaan ze je over zetten, meestal is dit dan de eerst volgende race dag. ik ga volgend jaar proberen wel het hele kampioenschap te rijden en ga me dan ook inschrijven in de racecup want ook ik rij onder de grens van de sportcup .

"Dat is de ZAC" is de zin die dan past.
Er is een regel gemaakt waar dan weer omheen gedraaid word. Rij je 60 waar je 50 mag zegt de politie ook niet "maar hij deed het maar over 5km, niet 10km".

Edit: Begrijp me niet verkeerd, prima dat de andere rijders wel in hun klasse bleven. Maar ik ben wel voor duidelijkheid want als dit op de laatste dag gebeurt en je zit dan met F1 / F2 kan het je een kampioensbeker opleveren of kosten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben maandag mijn GPcrono baken vergeten. Iemand wat gezien/meegenomen of die er wat van weet? Stond in het eerste "nisje" (voor de pitborden).
Gaat dus om een baken op een scooteraccu met een "slinger" ductape eromheen.
 
Ik ben maandag mijn GPcrono baken vergeten. Iemand wat gezien/meegenomen of die er wat van weet? Stond in het eerste "nisje" (voor de pitborden).
Gaat dus om een baken op een scooteraccu met een "slinger" ductape eromheen.

Even contact opnemen met het circuit, grote kans dat hij er nog staat of al in het tech centre staat.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar 1 ronde 1:54.9 gereden en dit jaar direct naar de racecup. Nog een mail aan gewaagd om toch nog in de sportcup te morgen starten, maar de grens was toen 1:55 en die was hard. Later is de grens opgehoogd naar 1:56 en zou ik sowieso doorschuiven.

Ik vind het achteraf goed dat werd aangegeven 1:55 is 1:55 en alles eronder is doorschuiven naar racecup. Hoop dat de ZAC deze lijn doorzet. Wel zo duidelijk.
 
"Dat is de ZAC" is de zin die dan past.
Er is een regel gemaakt waar dan weer omheen gedraaid word. Rij je 60 waar je 50 mag zegt de politie ook niet "maar hij deed het maar over 5km, niet 10km".

Edit: Begrijp me niet verkeerd, prima dat de andere rijders wel in hun klasse bleven. Maar ik ben wel voor duidelijkheid want als dit op de laatste dag gebeurt en je zit dan met F1 / F2 kan het je een kampioensbeker opleveren of kosten.
ik vind die regel vanm die 10de helemaal niet zo gek. als je 1x een uitschieter hebt vind ik niet dat je overgeplaats moet worden. als je dit conceqenter gaat doen dan wel.

Maar goed. voor mij niet meer van belang (voorlopig)
 
Vorig jaar 1 ronde 1:54.9 gereden en dit jaar direct naar de racecup. Nog een mail aan gewaagd om toch nog in de sportcup te morgen starten, maar de grens was toen 1:55 en die was hard. Later is de grens opgehoogd naar 1:56 en zou ik sowieso doorschuiven.

Ik vind het achteraf goed dat werd aangegeven 1:55 is 1:55 en alles eronder is doorschuiven naar racecup. Hoop dat de ZAC deze lijn doorzet. Wel zo duidelijk.

Dat dus. En daarbij, meestal word je dan door de snellere rijders ook weer mee getrokken naar nog betere tijden.
 
ik vind die regel vanm die 10de helemaal niet zo gek. als je 1x een uitschieter hebt vind ik niet dat je overgeplaats moet worden. als je dit conceqenter gaat doen dan wel.

Maar goed. voor mij niet meer van belang (voorlopig)

Maar wat is consequenter? 2-3-4 rondes? Over meerdere dagen?
In de MotoGP (ja dat zijn wij niet) zeggen ze ook niet "ah je was iets te licht maar misschien had je niet zo zwaar gegeten vandaag".

1x een uitschieter betekend dat je het kan en is dat dus je beste tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan