Motor-Forum

Select Forum

Het ZAC topic deel 5

Reg. datum:
15 mei. 2011
Het TRX-je is ook best lekker op natte baan, dan is het verschil met een R1 ook wat kleiner... Maar droog weer en niet teveel wind is toch wel fijner!
TRX900 nr 2 zijn we nu aan het opbouwen, dan kunnen Mariska en ik elk op eentje rijden.

tot maandag!

Groet,

Pieter

Joepie!!!

Reg. datum:
26 nov. 2008
zojuist ook ingeschreven. dit jaar door fysiek malheur niet veel gereden. nog effe paar rondjes meedoen voor de winter weer begint.
bad things happen to good people
Zac #5
2013 Multistrada 1200 touring
2014 Panigale S track

1199 S

Reg. datum:
17 nov. 2005
quote:
metung schreef op 17 september 2017 @ 16:39:
zojuist ook ingeschreven. dit jaar door fysiek malheur niet veel gereden. nog effe paar rondjes meedoen voor de winter weer begint.
winter begint pas in febr Gerhard
Spedizione.nl Ducati onderdelen en onderhoud

NK SportCup 600 #23

Reg. datum:
07 feb. 2007
Vandaag weer rondjes gereden tijdens de ZAC.. Weet iemand zo welke fotograaf hier altijd staat en waar er foto's teruggekeken kunnen worden?? Gaat om de sessies vrij rijden
WWW.RACING-BOLT.NL

Scars are signs of living

Reg. datum:
10 aug. 2003
Circuitpics.nl
need for speed fotografie (FB)
Quido te Linde (FB)
Richard van Zaanen (FB)

Dat zijn degene waarvan ik weet dat ze er waren en meer andere rijders op de foto hebben.
Roy "R" wijzigde dit bericht op dinsdag 19 september 2017 07:10 (11%)
4e RS600 F1 2017

"LIKE" #185 Roy "R"acing site

Hier vaak motorspul te koop!

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
Ik heb mezelf vandaag flink verbeterd in het banden wisselen :+ Helaas waren de 3 ZAC coureurs waar ik bij in de pitbox mocht staan nog altijd dik 20 min sneller als ik _O-

Heren bedankt voor de warmte en de gezelligheid :t :W

Reg. datum:
10 aug. 2003
quote:
WillemVonGrumble schreef op 18 september 2017 @ 20:43:
Ik heb mezelf vandaag flink verbeterd in het banden wisselen :+ Helaas waren de 3 ZAC coureurs waar ik bij in de pitbox mocht staan nog altijd dik 20 min sneller als ik _O-

Heren bedankt voor de warmte en de gezelligheid :t :W

_O-

Leuk dat je er was!
4e RS600 F1 2017

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
Jurgen Jacob en Rogier sorry dat ik zo snel weg moest mannen vanwege de auto techniek shitzooi :( .Het probleem alarm loste zichzelf op bij de garage ? Volgende keer veeg ik de pitbox uit deal ??

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:

Jurgen Jacob en Rogier zullen zich wel afvragen wat kan die ouwe man traag wisselen :+ En dan is het eindelijk droog dan gaat tie snel weg :X :P

ZAC#34

Reg. datum:
20 mei. 2004
willem, vaste wielbussen erin maakt je leven een stuk makkelijker
if it runs , race it

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
blue falco schreef op 19 september 2017 @ 06:42:
willem, vaste wielbussen erin maakt je leven een stuk makkelijker

Dat zeker Stefan en ik ga nog 2 verbeteringen doorvoeren :9 Ik merkte b.v als het wat tegenzat dat dit mij 15 min kost + 1 emmer zweet :+

Reg. datum:
10 aug. 2003
En ik me maar afvragen of die pitbox een gat in het dak had.
4e RS600 F1 2017

TRX850 & SZR660

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
AstarS'89 schreef op 18 september 2017 @ 20:25:
Vandaag weer rondjes gereden tijdens de ZAC.. Weet iemand zo welke fotograaf hier altijd staat en waar er foto's teruggekeken kunnen worden?? Gaat om de sessies vrij rijden

Ik heb ook de vrij rijden sessies gedaan. We hebben het geheel tegen de verwachting in, min of meer droog gehouden. Ik mag derhalve niet klagen... maar de snelheidsverschillen waren echt groot. Dat had ik niet verwacht.
Sommige types rechtop-de-bocht-door en vreemde lijnen, maar tegelijkertijd ook serieus snelle gasten er tussen.
Dat in combinatie met een droge, opdrogende & kletsnatte baan binnen 1 ronde, maakt dat ik heel ver bij mijn PR vandaan ben gebleven. Maar ach. Volgend jaar beter.

Reg. datum:
15 mei. 2011
We hebben een leuke en gezellige dag gehad Tarwe!
Met voor mij nog een kleine verbetering van mijn PR!
Maar ook even door de grindbak gecrossd in de 2e race.. Mandeveen was nog erg nat en ik kwam er wat te hard in naar mijn idee.. dus maar even een stukje terreinrijden gedaan en verderop weer de baan op. (vroeger altijd grasbaanrace gereden)
Voorste deel van circuit dus droog, Ruskenhoek nat en Mandeveen - Duikersloot nat..
Beetje tricky rijden dus.
De TRX werd steeds meer een automaat, de koppeling begon steeds meer te slippen vanaf 4e versnelling.. dus even platen en veren vervangen! (het blokje heeft ook nog maar 150.000km gereden..)
Maar we hebben genoten! en vandaag stijve knieen en heupen...ik wordt oud..!

Op naar de volgende!

groet,

Pieter

R. Vossi

Reg. datum:
26 mei. 2007
Alle foto's die ik wederom gemaakt heb staan vanavond online @ circuitpics.nl
Circuitpics.nl | 100% motorsport fotografie! - www.racesport.nl

Reg. datum:
10 aug. 2003
quote:
phoentje schreef op 19 september 2017 @ 19:46:

Yeah!
4e RS600 F1 2017

Duc Multi1200 & 900SS ZAC#

Reg. datum:
31 dec. 2011
quote:
Pieter H schreef op 19 september 2017 @ 15:10:

Maar we hebben genoten! en vandaag stijve knieen en heupen...ik wordt oud..!

Op naar de volgende!

groet,

Pieter

Je bent niet de enige Pieter! ;) Best ok die TRX blokken met anderhalve ton op de tellert. :}
Motorrijden+racing is een afwijking, wel een leuke ;-)

NK SportCup 600 #23

Reg. datum:
07 feb. 2007
quote:
Tarwetijger schreef op 19 september 2017 @ 12:19:

[...]

Ik heb ook de vrij rijden sessies gedaan. We hebben het geheel tegen de verwachting in, min of meer droog gehouden. Ik mag derhalve niet klagen... maar de snelheidsverschillen waren echt groot. Dat had ik niet verwacht.
Sommige types rechtop-de-bocht-door en vreemde lijnen, maar tegelijkertijd ook serieus snelle gasten er tussen.
Dat in combinatie met een droge, opdrogende & kletsnatte baan binnen 1 ronde, maakt dat ik heel ver bij mijn PR vandaan ben gebleven. Maar ach. Volgend jaar beter.

Dit was de eerste keer dat ik via RSZ reed, maar ik ben blij dat jij het ook zegt. Vond het verschil erg groot inderdaad, en persoonlijk best wel vervelend... ondervond ook best wat hinder van wat 'langzamere' rijders.. derhalve wel weer een PR kunnen rijden van 2.00,158 :Y , en inderdaad nog redelijk geluk gehad met het weer! :)
WWW.RACING-BOLT.NL

NK SportCup 600 #23

Reg. datum:
07 feb. 2007
quote:
phoentje schreef op 19 september 2017 @ 19:46:

Waarvoor dank :YIMG_0019.JPG
WWW.RACING-BOLT.NL

Reg. datum:
10 aug. 2003
quote:
AstarS'89 schreef op 21 september 2017 @ 20:35:

[...]

Dit was de eerste keer dat ik via RSZ reed, maar ik ben blij dat jij het ook zegt. Vond het verschil erg groot inderdaad, en persoonlijk best wel vervelend... ondervond ook best wat hinder van wat 'langzamere' rijders.. derhalve wel weer een PR kunnen rijden van 2.00,158 :Y , en inderdaad nog redelijk geluk gehad met het weer! :)

Dat krijg je als er maar 1 groep is. Sessie 1 heb ik ook mee gereden en daar reed ik 2:14 in de 4 vliegende rondes op de baan, de langzaamste een minuut langzamer. Jij 2:36, 22 seconden is ook een gigantisch verschil. Kwestie van rekening mee houden, zie het als inhaal training ;)
4e RS600 F1 2017

ZAC#34

Reg. datum:
20 mei. 2004
gewoon licentie halen als je die nog niet hebt en lekker aan de wedstrijden gaan deelnemen dan heb je dit probleem niet meer
if it runs , race it

NK SportCup 600 #23

Reg. datum:
07 feb. 2007
quote:
Roy "R" schreef op 21 september 2017 @ 20:44:

[...]

Dat krijg je als er maar 1 groep is. Sessie 1 heb ik ook mee gereden en daar reed ik 2:14 in de 4 vliegende rondes op de baan, de langzaamste een minuut langzamer. Jij 2:36, 22 seconden is ook een gigantisch verschil. Kwestie van rekening mee houden, zie het als inhaal training ;)

Zijn er normaliter meer groepen dan bij vrij rijden ? Het geeft ook niks dat er niveauverschil is , dat hou je altijd .. maar ik vond echt dat er 'best veel' waren waarvan ik niet de indruk had dat ze enige kennis hadden van de rijlijnen en gedragsregels (lees: op de ideale lijn met een handje op de knie in de bocht touren :+ ) daarentegen weer een mooie dag gehad :Y volgend jaar ook licentie halen
WWW.RACING-BOLT.NL

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
AstarS'89 schreef op 21 september 2017 @ 23:15:

[...]

Zijn er normaliter meer groepen dan bij vrij rijden ?

Ja sinds 2017

Zie sectie 100.98777.9987.lid 009871 :+

https://www.rszmotorsport.nl/info-vrij-rijden/

Reg. datum:
10 aug. 2003
quote:
AstarS'89 schreef op 21 september 2017 @ 23:15:

[...]

Zijn er normaliter meer groepen dan bij vrij rijden ? Het geeft ook niks dat er niveauverschil is , dat hou je altijd .. maar ik vond echt dat er 'best veel' waren waarvan ik niet de indruk had dat ze enige kennis hadden van de rijlijnen en gedragsregels (lees: op de ideale lijn met een handje op de knie in de bocht touren :+ ) daarentegen weer een mooie dag gehad :Y volgend jaar ook licentie halen

Jein. Als er plaats is dan hebben ze medium en fast. Richttijden staan bij de link van Willem. Er word verwacht dat je baankennis hebt maar dat is voor veel mensen een breed begrip.
2:10 en 1:50 in 1 baan is al oppassen, en vaak zijn er nog langzamere rijders.
4e RS600 F1 2017

he he.

Reg. datum:
19 jul. 2008
ja ik ben dus naar de 1;50 gegaan en moet zeggen je heb over op de baan echt een stuk meer snelheid en dan vooral op de echt snelle stukken! insturen ruskenshoek en dan het stuk vanaf duikersloot. daar heb ik ondervonden dat de snelheids verschil wel soms heel groot is.
Race your life, Ten Kate racing Honda fireblade 2012

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.