Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Onder de donor zat een 4-2 maar die was dermate slecht dat hij al weg is.

Heeft er hier iemand toevallig nog een blokbout liggen, M10x325
Nummer 22 (90152-438-000) op deze tekening:
honda-cb900f2b-bol-dor-frame-body-cb900fz-a-b-2b-oil-cooler-cb900fb-2b_bigma000048f29_930a.gif

Is bij Honda en cmsnl niet meer te krijgen. In het buitenland wel, maar ik probeer het eerst hier even.

Vandaag nog even aan de Bollie gewerkt. Weinig tijd Helaas dus niet heel veel gedaan. Vooral wat schoonmaakwerk zodat hij een beetje schoon naar de Richter kan. Zoek de verschillen:
IMG_20161119_120200_zpsddlyh6ax.jpg

IMG_20161119_171959_zpszrw0aiiv.jpg

Nog steeds niet helemaal schoon, maar dat komt wel goed als het blok uit het frame gaat.

Ook even de oliekoeler verwijderd en afgedopt, ketting is eraf. En nog wat kleine dingetjes.

Contact gehad met een bedrijf om het frame na te meten en eventueel te richten.
Bedoeling is dat het blok in het frame blijft zitten, (is nodig als er gericht moet worden) nu nog even kijken hoe we het circus gaan vervoeren en dan een afspraak maken. *O*
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik zie dat je in Zeeland woont.
Is dat Zeeland, Noord-Brabant?
Ik woon een paar dorpen daar vandaan.

Ik heb denk ik geen bout voor je maar ik weet wel een paar motorsloperijen in de buurt waar ze hem geheid hebben.
En anders even contact opnemen met VanLunteren, die laat zich hier regelmatig zien, die heeft ze ook wel vermoed ik.

Stuur maar een Pb als je meer wilt weten.

Groeten en succes ermee.
 
Bedankt voor de tips heren, zal wel even op zoek gaan naar motorsloperijen.
Zeeland is in dit geval de provincie, niet het plaatsje, Tholen om precies te zijn.
 
Het seizoen 2017 zit er weer op,na de revisie van afgelopen winter 7597 km gereden.
Gisteren middag nog 118 km gereden ,laatste ronde en het was prima te doen.
full
 
Dat is een hele mooie Bol d'or! :9~
Lijkt het maar zo of is dat een achterbrug van een 1100?
De 900 is alleen met de ronde buizenbrug geleverd toch?
Staat een stuk moderner die vierkante koker! :)
 
Dat is een hele mooie Bol d'or! :9~
Lijkt het maar zo of is dat een achterbrug van een 1100?
De 900 is alleen met de ronde buizenbrug geleverd toch?
Staat een stuk moderner die vierkante koker! :)

Is een achterbrug van een GSX1000es uit begin jaren 80 past 1op1 in een Bol ! ;)
 
Netjes, en goed om te weten.

Vandaag de Bol klaar gemaakt voor de richter. We kunnen van familie een pick up lenen, dus de Bol op de brug, pick up met z'n kont in de garage, brug omhoog en dan kunnen we hem zo achterin schuiven/tillen/rijden :)
IMG_20161203_153310_zpsbwrldecp.jpg

Volgende week zaterdag naar Waddinxveen, en dan hopelijk na een week, misschien twee, weer ophalen incl meetrapport, en eventueel rechter dan hij nu is. *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Bol bij de framerichter afgeleverd:
IMG_20161210_110005_zpsyaxssx7u.jpg

Frame wordt nagemeten en indien nodig gericht *O*
Blokbout die gesneuveld was is ondertussen vervangen. Ps heeft een te lange blokbout van de donor ingekort, en opnieuw draad op gesneden.
Dus die zit er ook weer in.

Kleine tegenslag vandaag toen we ontdekten dat de extra voorvork die we ooit jaren terug gekocht hebben een 39mm vork was, die korter blijkt te zijn dan de 37mm vork. Scheelt 3cm ongeveer -O-
Maar zojuist via eBay.de een mooie ,37er op de kop getikt, dus dat komt goed *O*
 
Wie weet hoeveel ik maximaal de kop mag vlakken,
We moeten van een kop 0.32mm afhalen maar komen we dan nog weg met de ruimte tussen klep en zuiger?
Of voor de zekerheid bv een dikkere voetpakking monteren?
 
39mm vork zou evenlang moeten zijn toch?
heb vroeger van de 35mm naar de 39mm gegaan maar was gewoon even lang. kan me niet voorstellen dat de 37 dan langer is dan de 35/39
 
39mm vork zou evenlang moeten zijn toch?
heb vroeger van de 35mm naar de 39mm gegaan maar was gewoon even lang. kan me niet voorstellen dat de 37 dan langer is dan de 35/39

Klopt, maar die 39er die wij hebben liggen is korter. Ik vermoed dat er door een vorige eigenaar aan geknutseld is.
Voorbeeldfoto:
s-l400_zpsnhkhd8ze.jpg

Op die foto zie je op de rechterpoot net boven de bovenste kroonplaat een randje zitten. Weet niet of dit bovenste stuk een losse bus is oid, maar op die 39 vork die wij hadden liggen ontbreekt dat stukje.
Maar we hebben nu een complete, nette 37er. Is gisteren binnen gekomen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan