Dot 5 systeem waar volgens WPHB ook DOT 4 in kan?

Dat is opzeker een heel slordige typfout.
DOT 5 is op silicone basis. Mag absoluut niet gemixt worden waar DOT3/4/5.1 in heeft gezeten.

Kan alléén als het hele systeem ontdaan is van DOT3/4/5.1.
En dat is niet alleen de vloeistof aftappen maar al het leidingwerk, seals, rubbers etc vervangen zijn.

DOT5 en DOT5.1 zijn 2 totaal verschillende producten met ook een heel andere chemische bestanddelen. En ja; de naamkeuze is verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
De 1 is dus verdwenen, het was dust dot 5.1 en dot 4 haha.
Dot 5.1 is beter dan dot 4 door zijn betere temperaturen toch?
Ik kan 5kilo dot 4 voor 12 euro kopen of dot 5.1 1 liter voor13 euro kopen.

Is het extra temperatuur het waard?

Hier een link
http://shop.oil-center.de/index.php/de/catalogsearch/result/?q=dot
5 kilo dot 4?
Of 5 liter dot 4?

Voor zover ik weet, schelen de prijzen niet zo veel, als je enkel naar dot nr's kijkt.

Naar specs kijken is interessanter: een goede dot4 kan prettiger specs hebben, dan een 'mindere' dot 5.1.

en voor zover ik kan nagaan, kom je bij goede dot 5.1 uit, bij extreem gebruik. Agressief berg rij gedrag en circuit bijvoorbeeld.
 
Naja er staat 5 kilo dot 4.
Ik heb geen idee of het kwalitatief goede of slechte remvloeistoffen zijn.
De enige reden dat ik het daar wil kopen is, omdat ik daar al mijn 2t motor olie koop. Kan ik meteen remvloeistof meenemen.
 
Zou met dat kleine remsysteem me niet zon zorgen maken..
Je bent langer bezig die 125cc op racesnelheid te brengen dan hem af te remmen haha ;)

Tis maar een enkelschijf 2 zuiger..
Gewoon flacon van 250ml halen bij de motorboer op de hoek. Kost je pakweg een euro of 8. Is zat om voor en achter goed te spoelen en af te vullen..
 
De 1 is dus verdwenen, het was dust dot 5.1 en dot 4 haha.
Dot 5.1 is beter dan dot 4 door zijn betere temperaturen toch?
Ik kan 5kilo dot 4 voor 12 euro kopen of dot 5.1 1 liter voor13 euro kopen.

Is het extra temperatuur het waard? Daarintegen er past echt geen 5kg in mijn remsysteem.

Hier een link
http://shop.oil-center.de/index.php/de/catalogsearch/result/?q=dot

Als je slechts 1 motorfiets hebt waarvan je de remvloeistof wilt verversen zou ik niet 5kg van een willekeurige (B?) merk kopen, daar gebruik je de helft van en de rest staat daarna jaren te verouderen in een geopende verpakking.
5kg word pas interessant voor auto's of als je een hele vloot motoren hebt.

Ik zou dan eerder 2 liter flessen kopen van een gerenommeerd merk (en 1 afgesloten laten tot de ander op is).

En ja de minimum eisen om te voldoen als Dot 5.1 zijn hoger dan de eisen welke gelden voor Dot 4.
Echter zoals Martell al aangeeft betekend dat niet dat een Dot 5.1 per definitie beter is dan Dot 4, er zijn vele Dot 4 remvloeistoffen welke vergelijkbaar of zelfs beter zijn dan bepaalde Dot 5.1 remvloeistoffen.
 
Laatst bewerkt:
En wat DOT is dit dan? Ik verwacht niet dat ik zoiets in mijn remsysteem kan krijgen. laat staan dat ik het zo kan of wil gebruiken. Maar zou toch graag het DOT nr. willen weten. _O-

dotje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan