Project Papazuki

Dank voor alle complimenten ! Helaas had ik 'm net een week te laat klaar om nog mee te kunnen in de fotoshoot voor Motoplus. Hopelijk doen ze er volgend voorjaar weer één.
 
Zojuist de Papazuki op de testbank bij Mille Pajic gehad. De afstelling blijkt nagenoeg perfect, alleen bij volgas staat ie nog iets te rijk. Maar desondanks braakt ie er nog bijna 100 achterwielpeekaa's uit *O* . Dat terwijl ze 33 jaar geleden op de markt kwamen met 100 pk aan de krukas :P . Ik zal straks nog een filmpie plaatsen.

3dfbfc099a2cdc97a337919ed513baf2_zpsrauie0me.jpg
 
Zojuist de Papazuki op de testbank bij Mille Pajic gehad. De afstelling blijkt nagenoeg perfect, alleen bij volgas staat ie nog iets te rijk. Maar desondanks braakt ie er nog bijna 100 achterwielpeekaa's uit *O* . Dat terwijl ze 33 jaar geleden op de markt kwamen met 100 pk aan de krukas :P . Ik zal straks nog een filmpie plaatsen.

[afbeelding]
Super :}
 
Op de valreep nog even een maatje kleinere sproeiers in de Papazuki gemonteerd omdat vorige week op de testbank bleek dat ie bij volgas nog te rijk stond. Ook de vorkpoten een eindje doorgestoken. Vervolgens tussen de buien door nog even een proefritje gemaakt en ik kan concluderen dat ie nu perfect loopt en beter stuurt. Ook optisch gezien is het mooier zo, zoals op deze foto te zien is:

 
Ik vind hem geweldig netjes. Enig puntje. Die tussendemper springt in het oog door haakse ontwerp denk....

Voor de rest echt super netjes weer.
 
Vreselijk mooie fiets geworden Norbert, helemaal nu je de vorkpoten een eindje doorgestoken hebt, ligt de lijn toch wat mooier. :}
 
De ontsteking van de Papazuki nog een keer afgesteld en opnieuw de carbs gesynchroniseerd. Loopt mooier stationair nu. Klein proefritje gemaakt (volgens mij lag er hier geen pekel en de wegen waren droog) en nu hikt ie rond de 2000-2500 toeren nog iets als ik het gas dicht en weer open draai. De gasnaalden nog maar een standje lager hangen want ik denk dat ie daar nog iets te rijk staat. Proefrijden daarmee zal helaas wel moeten wachten tot volgend voorjaar vrees ik.... Dan heb ik nog een olielekkage waar ik niet blij van wordt. Aan de linkerkant lekt ie tussen de 2 horizontaal gedeelde carterhelften, zeg maar daar waar de krukas in ligt. Om dat te verhelpen zal het blok eruit moeten en helemaal uit elkaar. Daar heb ik nog niet zo'n zin in, maar misschien dat ik het van de winter toch maar aanpak.
 
De ontsteking van de Papazuki nog een keer afgesteld en opnieuw de carbs gesynchroniseerd. Loopt mooier stationair nu. Klein proefritje gemaakt (volgens mij lag er hier geen pekel en de wegen waren droog) en nu hikt ie rond de 2000-2500 toeren nog iets als ik het gas dicht en weer open draai. De gasnaalden nog maar een standje lager hangen want ik denk dat ie daar nog iets te rijk staat. Proefrijden daarmee zal helaas wel moeten wachten tot volgend voorjaar vrees ik.... Dan heb ik nog een olielekkage waar ik niet blij van wordt. Aan de linkerkant lekt ie tussen de 2 horizontaal gedeelde carterhelften, zeg maar daar waar de krukas in ligt. Om dat te verhelpen zal het blok eruit moeten en helemaal uit elkaar. Daar heb ik nog niet zo'n zin in, maar misschien dat ik het van de winter toch maar aanpak.

Dat is balen,zoiets moet je een paar nachten over slapen voor de motivatie komt :)
Heb zelf ook zoiets,een blok opbouwen en dan wil je daar eigenlijk niet meer naar om hoeven kijken.
 
De ontsteking van de Papazuki nog een keer afgesteld en opnieuw de carbs gesynchroniseerd. Loopt mooier stationair nu. Klein proefritje gemaakt (volgens mij lag er hier geen pekel en de wegen waren droog) en nu hikt ie rond de 2000-2500 toeren nog iets als ik het gas dicht en weer open draai. De gasnaalden nog maar een standje lager hangen want ik denk dat ie daar nog iets te rijk staat. Proefrijden daarmee zal helaas wel moeten wachten tot volgend voorjaar vrees ik.... Dan heb ik nog een olielekkage waar ik niet blij van wordt. Aan de linkerkant lekt ie tussen de 2 horizontaal gedeelde carterhelften, zeg maar daar waar de krukas in ligt. Om dat te verhelpen zal het blok eruit moeten en helemaal uit elkaar. Daar heb ik nog niet zo'n zin in, maar misschien dat ik het van de winter toch maar aanpak.

Dat is ook balen...

Heb ook zo iets gehad. Bleef maar lekken. Het nokje waar de veer omheen zit die de schakepook in het midden zet was bij mijn blok afgebroken. Ik vond een donorblok op MP voor € 75 of zoiets. Puur mazzel... Alles overzetten heeft me toch geloof ik twee dagen gekost.
Gelukkig komt de winter er aan. Schrale troost, maar je kunt nu wel gelijk alles checken ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de gasnaalden nog een groefje laten zakken en daarmee nog een proeffritje gemaakt. Hij hikt nu niet meer bij gas dicht/gas open bij 2000/2500 rpm. *O* Meteen nog even wat foto's gemaakt.

0a6c23fe55da6018c8c1b153d66516d6_zpsn2wpx8tl.jpg


45bb055df3ba6dece3f7f5612b48298c_zpsvfunzgjr.jpg
 
Kssst, wegwezen ouwe tang !

Even een updeetje, heb een Rizoma remvloeistofreservoir op de kop getikt en gemonteerd. Staat een stuk beter dan dat plastic ding die ook veel te hoog zat. Voor achter ben ik nog naar een andere op zoek, eentje die rechtstreeks op de pomp past zonder slang ertussen.

48e7ffcc815d1902d469e3873bc8299c_zpsmdvl6ix5.jpg


87fd1171d4d2ea9b4a3db0d02fecf2d9_zpsztrvvzlu.jpg


fae009580e041e786d185021455cbc43_zpslhvthdwe.jpg
 
Keurig, hele motor trouwens... Maar dat had ik al gezegd dacht ik...

En nu? Met mooie weer een tijdje mee rijden en dan op naar de volgende?
 
Dank je ! Volgend project laat nog wel even op zich wachten, heb weer werk en daar ben ik druk zat mee. Deze hoop ik te kunnen houden en lekker mee te tuffen.
 
Voor de achterpomp zijn er wel genoeg te koop toch? Of bedoel je op zoek voor een leuke prijs?
Het aantal wat ervoor te koop is valt ook nog wel tegen vind ik (ik vind ook niet alles mooi) en de prijs speelt zeker ook een rol. Hoewel in uiterste noodzaak het motto wel is: beter duur dan niet te koop....
 
Terug
Bovenaan Onderaan