Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me heel redelijk voor een Ural in deze staat. Lijkt me een unieke kans als je graag zo'n ding zoekt. Wat kost een nieuwe Ural tegenwoordig? 13.000?
 
Als basis lijkt het me niet duur, die Wilbers schokbrekers worden niet bepaald weggegeven.
Als je het Fireblade-frame aan het zicht kan onttrekken, mbv beplating, dan kan je met de stalen koker-look nog een eind komen.

Verder dat lelijke spatbord op het span door iets passends vervangen en lekker verven.
En die lelijke wielen moeten ook weg!

Als het dan echt zo goed stuurt en rijdt als wordt beweerd, why not...

Zo als het er nu uitziet, is het idd geen porem.
 
Ik vind m bijna mooi van lelijkheid en lompheid.

En de gebruikte technische oplossingen / aanpassingen ?

Met de fiets zelf is helemaal niks mis ,en de bak is nog niet af neem ik aan .Als het een soort van transport bak wordt is er ook niks mis mee.
Maar ik vind dat voorvorkdingesgeval echt vreselijk lelijk en idd veel te lomp .

Maar alles is relatief ook lelijkheid :)
 
De kogel is door de kerk! Er komt een ander zijspan aan de WiFi! Na aardig wat kilometers met zijn tweeën op deze combinatie te hebben gereden zijn we tot de conclusie gekomen dat dit model zijspan (een v.d. Ven bak) in combinatie met onze leeftijd niet zo goed meer werkt. Vooral het in- en uitstappen valt ons zwaar. Zeker 's winters met al die dikke kleding aan.

Dus daarom komt dit zijspan op de markt. Alleen de bak compleet met frame e.d, niet de motor. Iemand interesse??

full
 
Laatst bewerkt:
deur maken geen optie?
Zou een optie zijn, maar dan moet je aardig zagen in het geheel en dan is de hele stevigheid uit de bak. En dan zit je nog steeds laag. Maar ik heb er wel over gedacht om deze bak aan te passen. Maar na alle voors en tegens tegen elkaar te hebben afgewogen is het makkelijker om een andere bak te bouwen, een beetje met dit idee als uitgangspunt (zie foto) maar dan wel weer paars met geel O-)
full
 
Ben het met je eens dat het veel werk is en dat je versterkingen aan moet brengen in de bak..... (been there, done that.......) maar je blijft inderdaad erg laag zitten; bovenstaande optie is ook heel mooi maar ik vraag me dan wel af of dat zonder rugsteun en met een dergelijke houding wel een beetje te doen is voor de passagier, die vangt namelijk de volle wind zo.
 
En dan moet Frau Enigma op die kist mee naar het Primus treffen?
Ik zou de Venne bak van een klapneus Zoals een MZ voorzien. Dat wordt ook met Velorex en Tripeq gedaan. Eventueel kan je dan de klep en de stoel verhogen.
 
Ben het met je eens dat het veel werk is en dat je versterkingen aan moet brengen in de bak..... (been there, done that.......) maar je blijft inderdaad erg laag zitten; bovenstaande optie is ook heel mooi maar ik vraag me dan wel af of dat zonder rugsteun en met een dergelijke houding wel een beetje te doen is voor de passagier, die vangt namelijk de volle wind zo.

In bovenstaand voorbeeld is de 'zitkist' wel erg hoog, ik wil deze een heel stuk lager maken. Met een functionele rugleuning. En ik wil er ook een (afneembaar) windschermpje op plaatsen.

En dan moet Frau Enigma op die kist mee naar het Primus treffen?
Ik zou de Venne bak van een klapneus Zoals een MZ voorzien. Dat wordt ook met Velorex en Tripeq gedaan. Eventueel kan je dan de klep en de stoel verhogen.

Vorig jaar heb ik ook de helft van de winterrit in de bak gezeten, maar goed dat Frau Enigma niet meeleest op dit forum :+

Deze winter gaan we eens niet naar het Primus treffen, we gaan deze winter door de Karpaten (D,PL,CZ,SL) naar Oekraïne en terug via Hongarije. Volgens kenners sneeuwzeker en weinig passen gesloten :]

Maar als ik van de kap een klapneus maak en verhoog en de stoel hoger zet....... Dan is een andere bak maken eenvoudiger.
Tevens wordt het zijspan dan gebouwd met het plan voor de 6-weekse vakantie door Canada. Men moet toch ook een beetje vooruit kijken ;)
 
De kogel is door de kerk! Er komt een ander zijspan aan de WiFi! Na aardig wat kilometers met zijn tweeën op deze combinatie te hebben gereden zijn we tot de conclusie gekomen dat dit model zijspan (een v.d. Ven bak) in combinatie met onze leeftijd niet zo goed meer werkt. Vooral het in- en uitstappen valt ons zwaar. Zeker 's winters met al die dikke kleding aan.

Dus daarom komt dit zijspan op de markt. Alleen de bak compleet met frame e.d, niet de motor. Iemand interesse??

[afbeelding]

Kan me voorstellen dat het instappen lastig is. Is bij mijn bak ook. Dr kleine van 6 springt er zo in, terwijl de vrouw met pak aan toch even moet wurmen.
Ben benieuwd wat je gaat bouwen. Voor de bak zal zeker interesse zijn. Ik vind hem prachtig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan