Startkabels > rookpluim

26 mrt 2014
17
0
Barneveld
Vanochtend heb ik de motor moeten starten met de startkabel via mijn eigen auto(, de accu van mijn motor werd al wat zwak en was aan vervanging toe). De motor gelukkig aan het rijden gekregen, waarna ik hem vol heb gegooid bij het benzinestation.
Je raad het al.. Bij het benzinestation kreeg ik hem niet meer gestart.

Gelukkig iemand kunnen regelen met een auto en startkabels. De startkabels op mijn motor had ik goed aangesloten, ik was in de veronderstelling dat die op de ook auto goed waren aangesloten door de eigenaar van de auto.
Lampen, verwarming, achteruit verwarming, radio en alles aan laten zetten in de auto om piekspanning tegen te gaan. Bij het starten van de auto kwam er helaas een mooie witte rookpluim van mijn motor af.
Snel de min en de plus er afgehaald, maar dit was al te laat; er zat geen teken van leven meer in de motor.

2 mogelijke scenario's:
- De startkabels zijn goed aangesloten. Wat kan er door zijn gebrand?
- De startkabels zijn verkeerd aangesloten. Wat kan hier door kapot zijn gegaan?

Mvg,
 
Laatst bewerkt:
Dan nu de vraag voor de echte techneuten hier (en dan ga ik echt ff met mijn eigen ding bezig):

Je hebt een motor die niet start. Je sluit startkabels aan en start de motor, dan ineens, haal je die kabels er af.
rara.... Wat doet de spanningsregelaar? Die mist ineens 1 van de 2 accu's <--- en dit is een hint ;)

Speculeer er maar op los met zijn allen.. Ik kom hier binnenkort op terug.... Dan zul je zien dat de elektricien voor een heel groot deel wel gelijk had ;)

Hopelijk wordt er nu net zo fanatiek gereageerd als eerder deze avond, zo filter ik de kantoor-Klerks er wel uit :Y


Red Force in "Startkabels > rookpluim" O-)


Over Zot, die zaak in zijn ondertitel is zijn eigen motorzaak, kijk voor de gein maar eens op baatsen.com voor ervaringen van klanten.
En ik heb de man ook nog nooit ontmoet maar zeker is dat hij op mf tot degenen behoort met veruit de meeste ervaring en kennis van motorfietsen.
Jij weet met jouw kennis ongetwijfeld dat de posts van Tigujan nergens op slaan en misleidend voor de topicstarter zijn, ik begrijp dan ook niet dat je hem zo verdedigt.
 
Even door discuseren is prima.

Goed voor het technische deel.

Ook discussie over werking en achtergrond van zaken is ok.

Beetje tegen elkaar zeiken niet.

En gecorrigeerd worden is een groot onderdeel van een goed technisch forum. Accepteren en leren.
 
Dan nu de vraag voor de echte techneuten hier (en dan ga ik echt ff met mijn eigen ding bezig):

Je hebt een motor die niet start. Je sluit startkabels aan en start de motor, dan ineens, haal je die kabels er af.
rara.... Wat doet de spanningsregelaar? Die mist ineens 1 van de 2 accu's <--- en dit is een hint ;)

Speculeer er maar op los met zijn allen.. Ik kom hier binnenkort op terug.... Dan zul je zien dat de elektricien voor een heel groot deel wel gelijk had ;)

Hopelijk wordt er nu net zo fanatiek gereageerd als eerder deze avond, zo filter ik de kantoor-Klerks er wel uit :Y

hoe jij je hier hebt opgesteld kom je over als een botte lul
ik denk dan ook dat maar weinig je spelletje mee zullen spelen, misschien wel vooral omdat welk antwoord er ook gegeven gaat worden jij het wel weer beter zult weten.
ik heb al eerder positief op je gereageerd en in het kader van dubbel genaaid houd beter...
je kunt een grote toevoeging zijn op dit forum, vanwege je passie voor motoren maar vooral vanwege je vergaande technische ervaring op allerlei gebieden, niet alleen motoren.
ik zou ook graag zien dat je blijft komen op dit forum, al was het nu eerst alleen maar even voor de gezelligheid die in bijvoorbeeld een type topic (CBR, 990 Superduke enz..) of een regio topic zeer sterk aanwezig is. bedenk je misschien ook 2 keer voor je een reactie plaatst in een topic en probeer ten alle tijden iets toe te voegen voor de TS.

hey, je hoeft helemaal niets te doen met mijn advies, ik ben (op dit moment ff) helaas zo'n kantoor lul waar jij kennelijk niet erg tegen op kijkt, en dat is prima. maar doe zelf eens aan je eigen advies en val niemand persoonlijk aan ;)

leuke hond trouwens, naam?
 
Laatst bewerkt:
Dat jij midden in een midlifecrisis() zit kan niemand, ook Zot niet, iets aan doen. Er zijn telefonische hulplijnen, bv Sensoor, 24 uur beschikbaar. Met een beetje geluk tref je mijn super intelligente Brabantse vriendin.


Foto!!!!



oh, wacht! hij zegt intelligent.... nee laat maar, die eigenschap is totaal niet interessant hier
 
Toch heeft Honda een jaar of 20 geleden een tweetakt rallymotor getest die in feite een zelfontbrander was. Met deze motor zijn verscheidene wedstrijden gereden.
Het principe schijnt te berusten op de werking van vrije radicalen (wie vroeger op school opgelet heeft bij de scheikundeles weet waar het over gaat). Hiermee is het mogelijk het mengsel al bij relatief lage druk en temperatuur zonder vonk te laten ontbranden.

Honda kennende zal men hier zeker mee terugkomen.
 
Red Force in "Startkabels > rookpluim" O-)


Over Zot, die zaak in zijn ondertitel is zijn eigen motorzaak, kijk voor de gein maar eens op baatsen.com voor ervaringen van klanten.
En ik heb de man ook nog nooit ontmoet maar zeker is dat hij op mf tot degenen behoort met veruit de meeste ervaring en kennis van motorfietsen.
Jij weet met jouw kennis ongetwijfeld dat de posts van Tigujan nergens op slaan en misleidend voor de topicstarter zijn, ik begrijp dan ook niet dat je hem zo verdedigt.

Klanten met motoren uit het stenen tijdperk zal je bedoelen. is duidelijk niet meer van deze tijd :+
Ouwe meuk opknappen heb ik op de kleuterschool geleerd.
En om nu wederom Tigujan alsnog af te kraken, zonder zelf enige kennis van zaken te hebben, vind ik ronduit sneu....

Aan de ene kant is het jammer dat het met de moderne motor industrie de afgelopen jaren slechter gaat, maar anderzijds is het misschien maar beter zo. Dan kan Zot weer terug naar zijn roots... koekenbakker :+
 
Toch heeft Honda een jaar of 20 geleden een tweetakt rallymotor getest die in feite een zelfontbrander was. Met deze motor zijn verscheidene wedstrijden gereden.
Het principe schijnt te berusten op de werking van vrije radicalen (wie vroeger op school opgelet heeft bij de scheikundeles weet waar het over gaat). Hiermee is het mogelijk het mengsel al bij relatief lage druk en temperatuur zonder vonk te laten ontbranden.

Honda kennende zal men hier zeker mee terugkomen.

Weet ik alles van, kunst is nu om dat ook aan die prutser duidelijk te maken.......
 
Klanten met motoren uit het stenen tijdperk zal je bedoelen. is duidelijk niet meer van deze tijd :+
Ouwe meuk opknappen heb ik op de kleuterschool geleerd.
En om nu wederom Tigujan alsnog af te kraken, zonder zelf enige kennis van zaken te hebben, vind ik ronduit sneu....

Aan de ene kant is het jammer dat het met de moderne motor industrie de afgelopen jaren slechter gaat, maar anderzijds is het misschien maar beter zo. Dan kan Zot weer terug naar zijn roots... koekenbakker :+


Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
 
Power commander met 2 maps ingeleerd check.....
Rizoma's compleet... check....
K&N filter geïnstalleerd.... check....

Antwoord van de techneuten hier (die het allemaal zo goed weten) over die starthulp, ontbreekt nog helaas :+
Nog geen enkele sterveling die zich daaraan durft te wagen? Zo moeilijk is het toch niet :?
 
Foto van haar telefoon :
full

Aan de achterzijde links is een hoekje afgebroken, niet te zien verder.



:+
 
Laatst bewerkt:
@ Jeroen : als ik het goed begrijp, moeten we vanaf nu allemaal lief zijn voor elkaar, behalve voor Zot, omdat JIJ vind dat die het wel verdient ?

Nee, zoals ik al eerder schreef, wil ik Zot ook in zijn eigen waarde laten. en niet iedereen lief voor elkaar, maar wel een tikje respect zonder afzeiken aub.

Lijkt misschien zo dat ik en Zot niet zo goed samen kunnen, maar ik laat de beste man wel in zijn waarde. Of dat andersom ook zo is, is aan hem......
 
Power commander met 2 maps ingeleerd check.....
Rizoma's compleet... check....
K&N filter geïnstalleerd.... check....

Antwoord van de techneuten hier (die het allemaal zo goed weten) over die starthulp, ontbreekt nog helaas :+
Nog geen enkele sterveling die zich daaraan durft te wagen? Zo moeilijk is het toch niet :?


Dat antwoord heb ik op de eerste pagina al gegeven waarna jij zelf notabene hebt bevestigd dat het juist was, heb je er zojuist al 2 keer een link naar toe gegeven, wat wil je nou eigenlijk?
 
Power commander met 2 maps ingeleerd check.....
Rizoma's compleet... check....
K&N filter geïnstalleerd.... check....

Antwoord van de techneuten hier (die het allemaal zo goed weten) over die starthulp, ontbreekt nog helaas :+
Nog geen enkele sterveling die zich daaraan durft te wagen? Zo moeilijk is het toch niet :?
heb je mijn reacties gelezen?
daar waar ik zei dat niemand je spel zou spelen.
of daar waar ik een opmerking maakte over tig dinges?
 
Ik ben er nooit geweest, maar ik geloof niet dat Zot een prutser is.
Meer een soort motorzaak waar je motor nog echt gerepareerd wordt.

Door allerlei units te vervangen en uiteindelijk blijkt dat het goedkoopste onderdeel die het eerst vervangen is, de oorzaak was?

Het lijkt wel vrijdag avond. ik plop er nog 1 open (krijg ik spijt van) en ros nog even een zak chips los :+
 
Nee, zoals ik al eerder schreef, wil ik Zot ook in zijn eigen waarde laten. en niet iedereen lief voor elkaar, maar wel een tikje respect zonder afzeiken aub.

Lijkt misschien zo dat ik en Zot niet zo goed samen kunnen, maar ik laat de beste man wel in zijn waarde. Of dat andersom ook zo is, is aan hem......


Uit je laatste posts blijkt dat anders niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan