Carburateurs ultrasoon reinigen?

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo,

Ik heb mijn carburateurs inmiddels 3 keer schoongemaakt maar er blijft ergens vuil zitten. Nu ben ik op zoek naar een adres waar mijn carburateurs in 1 geheel kan laten reinigen. Dus dat de utrasooncleaner groot genoeg is dat de 4 carburateurs er in 1 keer op rij in kunnen.

Iemand een idee waar ik hiervoor terecht kan. Als het even kan omgeving van Nijmegen?
 
@ Biglift.

Je hebt helemaal gelijk, ik heb al aardig wat carburateurs gereinigd al zeg ik het zelf en je MOET echt de bankjes uit elkaar halen voor een goed resultaat.

Leuke reiniger heb je trouwens ik heb er zo een :)
http://www.ultrasone-reiniger.be/15_elma/212-elmasonic-p120h.html

Lijkt op de foto een beetje klein maar de inhoud is ongeveer 12,5 liter
Erg over te spreken.

Groeten Tom.

nice machine :) maar toen ik de mijne kocht reed ik geen motor meer bromfiets en scooter . Ik vloog modelvliegtuigen met omgebouwde kettingzaag motoren. die hebben kleine carbjes en viertakjes hebben klepjes zo klein dat je daar gewoon een kleine bak voor moet hebben. ik had in mijn modelmotoren verzameling bv deze heer zitten van 2 x 10 cc boxer.
moteur-os-ft-120-gemini.jpg
de hele motor is zo groot als 1 carb van een 300 cc motorfiets.
 
ja ik maar wel een professioneel toestel en geen goedkoop prul .
werkt bere goed .. Emag emmi is een aanrader wel duur dat zeker maar goed . Heb mijn toestel al zeker 10 jaar nooit defect geweest. ( nieuw aangeschaft via vertegenwoordiger emmi / emag )
Emag / emmi word ook door juweliers en optiek zaken gebruikt en daar staan deze de hele werkdag aan.

goedkoop toestel van plastic of hoekie froekie merk : dat is weggegooid geld echt geloof me. en anders vraag eens aan ons modje martell wat zijn ervaring was met zijn goedkoop toestel .... * iets met rook uit de elektronica ..... * :+
haha dat is niet al te best. Ik wilde hem misschien daar laten reinigen maar aangezien zo'n emag ding niet veel duurder is(kleine variant 90euro ofzo), en ik er dan gebruik van kan maken wanneer ik maar wil haha.
 
@ biglift

Ik denk dat ik in het nieuwe jaar even contact met je ga opnemen :).
En als alle carburateurs uit elkaar moeten voor een beter resultaat dan is dat maar zo.
Wel fijn als ze echt helemaal schoon zijn.

Wel vraagje. Maar als je de carb bank uit elkaar haalt dan betekent dat toch ook dat je auto automatisch opnieuw synchroon moet afstellen? Of is dit niet nodig als wel goed in elkaar zet?
 
@ biglift

Ik denk dat ik in het nieuwe jaar even contact met je ga opnemen :).
En als alle carburateurs uit elkaar moeten voor een beter resultaat dan is dat maar zo.
Wel fijn als ze echt helemaal schoon zijn.

Wel vraagje. Maar als je de carb bank uit elkaar haalt dan betekent dat toch ook dat je auto automatisch opnieuw synchroon moet afstellen? Of is dit niet nodig als wel goed in elkaar zet?
Opnieuw synchroniseren.
Dus eerst ook klepspeling controleren.
 
@biglift

Ik ben momenteel op vakantie en kom de 30ste weer thuis.
Dus ben bang dat het in het nieuwe jaar moet gaan gebeuren.
Of je moet het niet erg vinden dat ik oudejaarsdag kom met een flesje drank ;).
Waar moet ik eigenlijk heen rijden? Dan weer ik de afstand ongeveer.

Groeten
 
contact gegevens : mij een pm sturen of naar biglift apenstaartje msn dot com

email werkt beter want ik kijk niet alle dagen op het mf.

oudejaarsdag is prima als je vroeg in de ochtend komt.
ik heb deze week verlof .

oudejaarsdag in de middag ben ik bezet ivm voorbereidingen voor oudejaarsavond .

gelieve je carbs al van te voren zo ver mogelijk te strippen en gesorteerd in zakjes bakjes etc etc aan te leveren. Dit scheelt veel tijd en kun jij thuis al doen.

Zelf Dubro citroen afwas middel meebrengen ( geen ander merk of afwasmiddel !! ) en Dasty van de wibra.

RUBBERTJES en PAKKINGEN !!! MOGEN NIET IN DE ULTRASOON BAK !!!!!!! van te voren zelf verwijderen.
als je aagje bent wat er mee gebeurd moet je ze laten zitten. :+
( die lubberen helemaal uit en passen dan niet meer )

een tip : maak van te voren goede foto's van je carbs zodat je kan zien hoe ze in elkaar gezeten hebben. Beter een foto teveel als te weinig.

Sproeiers en naalden : niet bij elkaar gooien !! het is namelijk zo dat er verschil tussen kan zitten. kortom in genummerde bakjes of zakjes doen zodat ze op exact dezelfde plek terug kunnen !! kortom doe je huiswerk goed !
 
Terug
Bovenaan Onderaan