Hoe krijg ik mijn DB killer eruit??

HardHertog

MF'er
21 dec 2014
217
0
Gennep
Laat ik beginnen met fijne feestdagen iedereen!

Ik heb nu een aantal dagen een Honda Hornet (bevalt zeer goed!) en wilde eigenlijk zojuist de db killer eruit halen om te horen hoe dit klinkt.

Echter tot mijn verbazing is dit niet zo gemakkelijk als ik lees op internet.
Ik heb geen klein pijpje met een boutje/moertje...:S

Zouden jullie mij uitleg kunnen geven over de uitlaat ect.?
Alvast bedankt!

1znlydj.jpg

5l0yus.jpg

ketdf7.jpg

ev8f3p.jpg
 
E keur demper, waarvan het binnenwerk is vastgelast, je kan de las op 1 van de foto's zelfs zien. Dus geen uitneembare DB killer, tenzij je heel veel moeite wilt doen.
 
E keur demper, waarvan het binnenwerk is vastgelast, je kan de las op 1 van de foto's zelfs zien. Dus geen uitneembare DB killer, tenzij je heel veel moeite wilt doen.

Oke'... :(
Is het dan zo dat alle dempers die een E keur hebben een vast gelaste DB killer hebben of heb ik net pech gehad?

Maar jij zegt dus eigenlijk: lekker laten zitten zo? (geluid is overigens niet verkeerd, maar was nieuwsgierig naar een open uitlaat)
 
Oke'... :(
Is het dan zo dat alle dempers die een E keur hebben een vast gelaste DB killer hebben of heb ik net pech gehad?

Maar jij zegt dus eigenlijk: lekker laten zitten zo? (geluid is overigens niet verkeerd, maar was nieuwsgierig naar een open uitlaat)

Van jou is een reflexiedemper, daar zit alles vast in ;) , als je een brulpijp wil zul je toch echt een open absorbtiedemper moet aanschaffen.. :+

(dwz 1 met een open geperforeerde pijp er doorheen)
 
Laatst bewerkt:
Oke'... :(
Is het dan zo dat alle dempers die een E keur hebben een vast gelaste DB killer hebben of heb ik net pech gehad?

Maar jij zegt dus eigenlijk: lekker laten zitten zo? (geluid is overigens niet verkeerd, maar was nieuwsgierig naar een open uitlaat)



Nee, ik heb G&G dempers met E-keur en db killers die je er uit kan pakken, zitten met 1 boutje achterin vast.
E-keur vervalt wel uiteraard als de killers er uit zijn.
 
Hahaha, wat een reacties:P kei mooi!
Ik weet nog niet of ik er een andere demper op zet maar, welke zouden jullie eventueel aanraden?
Welke geeft een bruut geluid?

Tevens ben ik op dit moment opzoek naar een aantal dingen. Zouden jullie mij advies kunnen geven wat de beste koop is.
Ben opzoek naar:
Schijfremslot
Valdoppen

Druppellader? (wanneer is dit echt nodig? Probeer natuurlijk zo vaak als mogelijk is te gaan rijden)
Paddockstand? (hier het zelfde, is dit nodig? en zoja alleen achter? voor en achter? wat voorn soort? ect ect.
 
T is ook met een knipoog hé

Prima pijpje toch, alleen wat lang .. met een beetje handarbeid kan je er best wat van maken.
Kopen kan altijd nog als je het verneukt :)

Over de rest... tja.. heb je een middenbok.. waarom dat een paddockstand...
Nodig is het niet, luxe.. als je het nodig hebt kom je d'r vanzelf achter zeg maar.

Druppellader.. ben d'r zelf niet zo kapot van , maar een cheapo van de lidl werk ook prima.

Schijfremslot... een goeie.. die past.. zou naar de motortoko gaan voor wat passen/kijken..

Valdoppen.. ehh ja... geen idee :)
 
Gewoon deze aanpassen zaag er een stuk af en dan kan je gelijk die db killer verwijderen, er zijn ook universele db killers te koop kan je mooi met boutjes vastzetten.
 
Laat ik beginnen met fijne feestdagen iedereen!

Ik heb nu een aantal dagen een Honda Hornet (bevalt zeer goed!) en wilde eigenlijk zojuist de db killer eruit halen om te horen hoe dit klinkt.

Echter tot mijn verbazing is dit niet zo gemakkelijk als ik lees op internet.
Ik heb geen klein pijpje met een boutje/moertje...:S

Zouden jullie mij uitleg kunnen geven over de uitlaat ect.?
Alvast bedankt!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vrij simpel antwoord op zowel je dB-killer als je uitlaatlengte verhaal:

30679_APC_830x515.jpg


:Y *D :} *O*
 
En dan halverwege het jaar weer een janktopic over een hoge bekeuring vanwege het veroorzaken van geluidsoverlast en een herkeuring van de motor vanwege ingetrokken kentekenbewijs.

Ga er maar van uit, dat ze op dat gebied steeds strenger worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan