Koppeling Virago

niek-s

MF'er
3 sep 2014
40
0
Didam
Beste mede leden,

Recent heb ik het standaard stuur van mijn virago 535 veranderd voor een 80 cm dragbar.
Sindsdien werkt de koppeling niet fijn meer. De koppelingshendel hoeft maar een klein stukje ingeknepen te worden en pakt heel vroeg en verder inknijpen heeft geen zin. Zeg maar alleen de eerste helft van de hevel heeft effect op het koppelen. Nu heb ik gekeken en de kabel is een stuk te lang maar loopt wel vloeiend.

Hierdoor kan je moeilijker doseren met de koppeling en pakt de motor bij vol gas soms wat on-linear op zeg maar, eerst versneld ie een beetje en daarna ineens voluit.

Zou ik een kortere kabel moeten hebben? weet iemand wat de standaard lengte is en waar ik voor een kortere kabel terecht kan?

Groetjes Niek

PS weten jullie toevallig welke schokdempers allemaal op de virago passen, ben namelijk opzoek naar kortere maar kan slecht vinden welke kortere dempers van andere merken op mijn virago passen. standaard oog tot oog 30cm gemonteerd, breedte rondom oog onder 2cm boven 2cm.

Verder voor de geïnteresseerde een fotootje bijgevoegd

full
 
Laatst bewerkt:
Beste mede leden,

Recent heb ik het standaard stuur van mijn virago 535 veranderd voor een 80 cm dragbar.
Sindsdien werkt de koppeling niet fijn meer. De koppelingshendel hoeft maar een klein stukje ingeknepen te worden en pakt heel vroeg en verder inknijpen heeft geen zin. Zeg maar alleen de eerste helft van de hevel heeft effect op het koppelen. Nu heb ik gekeken en de kabel is een stuk te lang maar loopt wel vloeiend.

Hierdoor kan je moeilijker doseren met de koppeling en pakt de motor bij vol gas soms wat on-linear op zeg maar, eerst versneld ie een beetje en daarna ineens voluit.

Zou ik een kortere kabel moeten hebben? weet iemand wat de standaard lengte is en waar ik voor een kortere kabel terecht kan?

Groetjes Niek

PS weten jullie toevallig welke schokdempers allemaal op de virago passen, ben namelijk opzoek naar kortere maar kan slecht vinden welke kortere dempers van andere merken op mijn virago passen. standaard oog tot oog 30cm gemonteerd, breedte rondom oog onder 2cm boven 2cm.

Verder voor de geïnteresseerde een fotootje bijgevoegd

[afbeelding]
Wat bedoel je met de kabel is een stuk te lang?
 
Beste Mede forummers,

Ik bedoel dat de kabel gewoon een stuk over heeft waardoor hij extra bochten maakt! Nu heeft een bekende van mij de kabel een stukje losser gedraaid en hij zegt dat het waarschijnlijk over is nu. Wanneer het nu dus weer mooi weer is zullen wij het even gaan proberen.

Verder heb ik een setje kortere schokdempers gevonden van een xs650 uit mijn hoofd. Als het goed is passen deze zonder grote aanpassingen

Ik denk/hoop dat het probleem nu opgelost is

Bedankt voor het meedenken

Groetjes
 
aircooled vandaag een stukje gereden en het probleem is opgelost. Bij het originele stuur zat de kabel schijnbaar minder vloeiend dan bij het nieuwe stuur, ondanks dat ie veelste lang is. Hierdoor stond de koppelingskabel met het nieuwe stuur veelste strak. nu simpel het kabeltje bij het blok en stuur losser gedraaid en het probleem was opgelost. Eerlijk gezegd beetje dom dat ik hier niet eerder aan gedacht had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan