Batterij water (zuur) op achter brug (allu)

AvAtar07

MF'er
4 nov 2014
37
0
kermt
Hallo...

Onlangs heb ik mijn batterij geladen van men Honda cbr , 900 . en daarna een ritje gedaan
De dag er op , zag ik echter dat het batterij water over gelopen was , en op mijn aluminium
achterbrug was gedruppeld , vlug op poetsen en op blinken hielp echter niet meer , heb met van
alles en nog wat geprobeerd , NIETS helpt , is er iemand die misschien een gouden tip heeft om de vieze plekken te verwijderen ? (zeg nu niet nieuwe achterbrug kopen hee..) '( nee... t'is echt geen grapje hoor ! ---- Thanks----
 
Maak nou eens een foto. Dan kunnen we zien wat voor achterbrug (gelakt of geanodiseerd) en hoe het zit met die plekken.


Foto zal niet lukken , zoon heeft toestel mee naar Zwitserland .. de achterbrug is NIET gelakt
maar wel geanodiseerd zoals iemand hier ook verklaarde - de plekken zijn nog steeds zichtbaar - wit - grijs uitzicht ... Thanks voor alle tips beste mensen !!
 
Da's een heeel slecht idee. Kaliumhydroxide wordt gebruikt als gootsteen ontstopper, dat tast aluminium en de rest er omheen aan in hoge concentratie.
Ik snap wel dat je het zuur met een base wil neutraliseren maar het middel is dan minstens net zo erg als de kwaal.

Gewoon met zeer veel water spoelen .

De plekken eerst met staalborsteltje mag ook rvs borstel zijn uitborstelen totdat de metaalkleur tevoorschijn komt, het blijft dan nog steeds een plek, daarna ontvetten en met een doekje met aluminium verf inwrijven en uitpoetsen.
Ooit heb ik zo door pekel aangetaste velgen gedaan en dat was echt een succes.
Je hebt gelijk, Al is amfoteer.
 
we hebben gewoon daadwerkelijk iemand met zonder smartphone ;)


Ja zo is het ...hou het liefst van lekker ouderwets spul ...een Nokia 3310 of ouder
die hebben degelijke sound.. en kunnen ook tegen een stootje ! :Y
en.....dat is bij veel zo....kijk maar naar de oude motorfietsen van de jaren 60
1 voudige maar degelijke mechaniek waar je (toen) nog zelf aan kon sleutelen ;)
 
Ja zo is het ...hou het liefst van lekker ouderwets spul ...een Nokia 3310 of ouder
die hebben degelijke sound.. en kunnen ook tegen een stootje ! :Y
en.....dat is bij veel zo....kijk maar naar de oude motorfietsen van de jaren 60
1 voudige maar degelijke mechaniek waar je (toen) nog zelf aan kon sleutelen ;)

dan heb je vast nog wel ergens een 3.2 megapixel cameraatje liggen ofniet datn ? ;)
410ZEJEH6CL.jpg
 
Foto zal niet lukken , zoon heeft toestel mee naar Zwitserland .. de achterbrug is NIET gelakt
maar wel geanodiseerd zoals iemand hier ook verklaarde - de plekken zijn nog steeds zichtbaar - wit - grijs uitzicht ... Thanks voor alle tips beste mensen !!

Ongelooflijk..... wordt je pc soms ook met stoom aangedreven? :+

Maar als die achterbrug echt geanodiseerd is, kun je die vlekken never niet netjes wegwerken. :N
Als je het type bent dat zich stoort aan vlekjes op je achterbrug, dan ga je ook niet gelukkig worden van carbonstickers oid. er overheen.....
 
Ongelooflijk..... wordt je pc soms ook met stoom aangedreven? :+

Maar als die achterbrug echt geanodiseerd is, kun je die vlekken never niet netjes wegwerken. :N
Als je het type bent dat zich stoort aan vlekjes op je achterbrug, dan ga je ook niet gelukkig worden van carbonstickers oid. er overheen.....


Klopt wat je zegt , werd mij reeds bevestigd , de vlekken zullen steeds zichtbaar blijven , doch kan ik je zeggen dat ik niet dat type ben die er zich echt aan stoort , kwestie van het te aanvaarden en er mee te leven , denk ik , :Y wat de carbon stickers betreft valt eigenlijk heel goed mee , het is bijna of ze er altijd op zaten en het oogt eigenlijk heel knap ! dank voor je bezorgdheid ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan