Honda vf 1100 c 1983 dynamo vervangen

jack11111

Rookie
27 jan 2015
1
0
toekomstia
Hallo

Ik zal me even voorstellen ik ben jack.

Ik heb een Honda vf 100 c van 1983, daar wil ik de dynamo van vervangen.

ik heb de de deksel van de dynamo los.

Nu kom ik bij de kom wat voor de dynoma zit deze draaid mee.

nu is mijn vraag hoe krijg ik deze bout los.

Alvast bedankt voor de reakties

Groetjes,

Jack
 
Ahh oke, heb ik toendertijd niet echt op gelet. Op de draairichting en welke kant de spanners zitten

Wat ik wel weet is dat veel van deze blokken koud tikken. Dat is niet erg, als het maar over is alsie warm is.
Nieuwe spanners scheen ook niet zo heel lang te helpen, foefje was de voorspanning verhogen.

Maar of dat in relatie is net jouw opmerking, ze zitten aan de spankant gemonteerd, dat weet ik niet.
 
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt?
Denk slechter bereikbaar met sleutelen dan de 1000R.
De spanners hebben een haak aan de onderkant, bovenaan zit het gebout.
Als je het blok wilt delen moet je eerst de haak van de spanner uit het onderblok wippen.
Of gewoon gelijk de spanners demonteren.

1000R heeft tandwiel aangedreven nokkenassen, dus geen spanners...

Bij de Magna's/Sabre's zit dezelfde spanner gemonteerd als bij de F serie.. Alleen staat de spanner aan de andere zijde van de tunnel.. (Vanwege de draairichting van de krukas)

Zit er dan geen verschil tussen de spanners ?? Jawel, de spanners van de 700/750 zijn lichter uitgevoerd dan de spanners van een 1000F/1100C/S

Zijn dat de enige blokverschillen???
Nee, de VF-F serie heeft 5 versnellingen, de Magna's en Sabre's hebben een zes bak.
De Sabre heeft een andere koppeling (met meerdere veren), de VF-F één centrale drukplaat.

Sommige Sabre/Magna blokken hebben een motorblokophanging in rubber bussen.

Kortom... Veel gelijkenissen, echter zoveel detail verschillen.. Het wordt pas leuk als je bij de vervanging van de startmotor een verkeerd type gebruikt... (F-type in een Magna of Sabre) :+
 
1000R heeft tandwiel aangedreven nokkenassen, dus geen spanners...

Bij de Magna's/Sabre's zit dezelfde spanner gemonteerd als bij de F serie.. Alleen staat de spanner aan de andere zijde van de tunnel.. (Vanwege de draairichting van de krukas)

Zit er dan geen verschil tussen de spanners ?? Jawel, de spanners van de 700/750 zijn lichter uitgevoerd dan de spanners van een 1000F/1100C/S

Zijn dat de enige blokverschillen???
Nee, de VF-F serie heeft 5 versnellingen, de Magna's en Sabre's hebben een zes bak.
De Sabre heeft een andere koppeling (met meerdere veren), de VF-F één centrale drukplaat.

Sommige Sabre/Magna blokken hebben een motorblokophanging in rubber bussen.

Kortom... Veel gelijkenissen, echter zoveel detail verschillen.. Het wordt pas leuk als je bij de vervanging van de startmotor een verkeerd type gebruikt... (F-type in een Magna of Sabre) :+

Heb je wel gedacht aan de 700 en 750cc uitvoeringen?

Bij de 88er kun je het koppelingshuis(met tandwiel, die erachter zit) en de tandwielen van de haakse overbrenging bij het achterwiel vervangen door die van de 87er.
Meer gevoelspk's en lagere topsnelheid :+

Kan volgens mij ook bij de 1ste generatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan