Lange afstanden aan hoge toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefaan2830

Rookie
3 feb 2015
5
0
Goedenavond,

Binnen een week vertrek ik op wintersport vakantie met een bmw 318i (129 pk)
Mijn gezelschap staat er om bekend de autobahn meestal rustig af te werken aan 160/170km/u op cruisecontrol. Deze rijden met een vw transporter 2.5tdi en A4 2.0tdi. Mijn bmw doet aan 140 echter al 4000rpm. Is het verstandig om dit ook voor enkele uren aan te houden of is dit een aanslag op mijn motor? De auto is beladen met 4 personen en een skikoffer.
 
full
 
gewoon lekker zelf rustig rijden.. is prima toch..

niet laten opjagen.. uurtje of 2 eerder vertrekken dan ben je gelijktijdig daar.. en kan jij gewoon rustig rijden..

pff..ik snap dat niet..mensen die naar wintersport (vakantiegevoel) jakkeren als de omgeving ook mooi is op de reis er naar toe.. maar goed..dat ben ik..
 
vergeet niet je winterbanden voor Duitsland
en sneeuwkettingen in de juiste maat.Probeer die vooraf een keer uit. je kunt met je knietjes makkelijk op het matje gaan zitten van de bijrijder. Schijnt momenteel zo veel sneeuw te liggen dat je niet boven komt zonder kettingen.

fijne wintersport!
 
Goedenavond,

Binnen een week vertrek ik op wintersport vakantie met een bmw 318i (129 pk)
Mijn gezelschap staat er om bekend de autobahn meestal rustig af te werken aan 160/170km/u op cruisecontrol. Deze rijden met een vw transporter 2.5tdi en A4 2.0tdi. Mijn bmw doet aan 140 echter al 4000rpm. Is het verstandig om dit ook voor enkele uren aan te houden of is dit een aanslag op mijn motor? De auto is beladen met 4 personen en een skikoffer.
Tja ... ik begrijp de reacties van de internethelden (zoals jij het graag vernoemt) hier toch wel ...
Er zijn wel heel wat topics die niet over motorrijden gaan, maar die zitten in het "off-topic" departement van het forum. En degenen die daar "off-topic" liggen te zeveren zijn voornamelijk op dit forum aanwezig omdat ze ook motorrijder(rijdster) zijn.

Maar om toch maar op je vraag te antwoorden:
Is het een nog niet te oude 318? En hoe is de conditie van uw auto, meer bepaald van de motor*?
Indien de motor nog heel goed is, kan die het aan om urenlang aan zelfs 5000rpm te rijden ... alleen hoop ik dat je geen hekel hebt aan torenhoog verbruik en twee maal zo veel moet gaan tanken als de anderen, want een diesel is een stuk zuiniger, en de modellen die jij opnoemt hebben ook nog eens een (veel) grotere brandstoftank ;)

O ja, en zoals reeds door anderen gemeld, vergeet niet winterbanden te (laten) monteren, en idd sneeuwkettingen, voor EN achter in uw geval, want jij hebt achterwielaandrijving, nog een voordeel dat uw vrienden hebben, die hebben voorwielaandrijving.

Al bij al, fijne bottenbreeekvrije wintervakantie gewenst! *D





* aha ... dus toch een motor? :+ :P
 
Ik zie alleen maar correcte antwoorden hoor. Er is een reden dat in duitsland bijna niemand met een 318 rijdt, omdat je er geen kut mee kan als de weg ineens niet zo vlak als een biljarttafel is.

Ook met een 318 kom je bovenaan de berg hoor. :/

Gezeur altijd dat een motor of auto minimaal 4000 pk moet hebben B| Zit een versnellingsbak op zo'n ding he! Af en toe beetje roeren.

En TS: als de auto in goede staat is kun je tot en met zuid italie 180 rijden als je dat graag wil. Kan het ding prima tegen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt aan de twee laatsten voor het antwoord ;).
Het is een model uit 2006 met slechts 45.000km.
Hij gaat jaarlijks op zijn onderhoud en wordt goed verzorgd.
Deze keer gaat hij 4 dagen voor vertrek nog op onderhoud :).
De sneeuwkettingen staan ook al klaar.
 
Ook met een 318 kom je bovenaan de berg hoor. :/

Gezeur altijd dat een motor of auto minimaal 4000 pk moet hebben B| Zit een versnellingsbak op zo'n ding he! Af en toe beetje roeren.

En TS: als de auto in goede staat is kun je tot en met zuid italie 180 rijden als je dat graag wil. Kan het ding prima tegen.


:Y In de 1ste versnelling en de motor op het kookpunt, 318 zijn verschrikkelijk trage hokken en de achterwielaandrijving maakt rijden op glad wegdek alleen nog maar vervelender voor de meeste automobilisten.

De rest van je verhaal ben ik het helemaal mee eens overigens *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan