Vervangend blok in een R6 hangen

Gosseke

Rookie
8 feb 2015
14
0
Temse
Hallo,

Ik heb een r6 gekocht bouwjaar 02 deze had een probleem? Bij aankoop rookte hij hard onder de tank dit heb ik al gevonden de kleppendeksel packing was stuk en de ontluchtingsklep was niet aangesloten,

Maar nu heb ik een ander probleem heb mijn carbs gesynchroniseerd zonder lucht filter perfect statoineer toerental juist onder de 1000 en kon hem optrekken tot het rood, dan luchtfilter er op om hem goed te krijgen maar nu niks voor te starten moet ik alles open draaien en blijft niet lopen wie weet raad
 
Dat lijkt er wel op, maar mijn belgisch is niet zo goed........ :+


Ik kan er als grensgeval vaak nog wel wat van bakken, maar dit kan ik ook vrijwel niet ontcijferen.
Maar toch een poging. :P


Hij heeft 12 bar op alle 4 de cilinders.
Blok zit in het frame, alles gemonteerd zoals uitlaat en radiateur.
Carbs zijn niet gemonteerd.
Volgens mij hoort hij de startmotor tikken maar niet draaien.
Display gaat naar 3000 toeren en weer terug naar 0.
Met startknop indrukken geeft hij 5 km aan op het display.
Hij heeft oude ecu en kabelboom op ander blok gezet.




Ts.... je was beter in je oude topic verdergegaan want niet iedereen weet over wat het gaat hier.
En we doen niet moeilijk over wat spelfoutjes, maar doe een klein beetje je best om het leesbaar te maken.
 
Heb je van je oude blok wel alle sensors over gezet?
Heb je de pickup spoel(en) van de ontsteking wel over gezet?
Als je oude blok een krukas sensor en een nokkenas sensor had, heb je deze wel over gezet?
 
Topics samengevoegd

Nou wordt 't een nog grotere bende...


Er beginnen mensen dadelijk dingen te roepen die van toepassing hadden kunnen zijn op 't eerste topic maar dat niet meer zijn op 't tweede topic. TS heeft een ander RJ03 blok mét..... uiteraard andere problemen dan dat hij met 't eerste blok had.

Voor TS: Download even een Officiële servicemanual van Yamaha voor jouw fiets en bekijk daar eens wat dat toerental aangeeft (da's je foutcode).

P.S. onder het linkje zit de Officiële Service Manual van Yamaha, en da's iets anders dan een Haynes boek óf een User manual (waarbij de laatste overigens gewoon gratis bij Yamaha te downloaden is) :P
 
Laatst bewerkt:
Nou wordt 't een nog grotere bende...


Er beginnen mensen dadelijk dingen te roepen die van toepassing hadden kunnen zijn op 't eerste topic maar dat niet meer zijn op 't tweede topic. TS heeft een ander RJ03 blok mét..... uiteraard andere problemen dan dat hij met 't eerste blok had.

Voor TS: Download even een Officiële servicemanual van Yamaha voor jouw fiets en bekijk daar eens wat dat toerental aangeeft (da's je foutcode).

P.S. onder het linkje zit de Officiële Service Manual van Yamaha, en da's iets anders dan een Haynes boek óf een User manual (waarbij de laatste overigens gewoon gratis bij Yamaha te downloaden is) :P
Volgens mij zijn er (nog) geen problemen hij moet alles eerst fatsoenlijk monteren.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de blok gans afgewerkt.
Deze draait perfect juist dat ik hem warm laat draaien duurt dit echt lang gaat traag, als ik dan gas geef en ongeveer 1350 toeren statoineer draait en gas geef blijft deze 4000 toeren draaien voor de rest alles ok? Ik denk dat ik hem nog eens moet goed zetten carbutune
 
Gisteren de blok gans afgewerkt.
Deze draait perfect juist dat ik hem warm laat draaien duurt dit echt lang gaat traag, als ik dan gas geef en ongeveer 1350 toeren statoineer draait en gas geef blijft deze 4000 toeren draaien voor de rest alles ok? Ik denk dat ik hem nog eens moet goed zetten carbutune

Wat een woordenbrij

Even een poging doen tot vertalen.



Gisteren heb ik het blok volledig gemonteerd.
Als ik deze start draait deze perfect echter het warmdraaien gaat traag. Stationair draait deze dan 1350 toeren per minuut.

Als hij dan stationair draait en ik geef gas dan blijft deze echter 4000 toeren per minuut draaien voor de rest lijk ik geen problemen te hebben. Misschien moet ik de carburateurs eens synchroniseren met behulp van een carbtune?



Misschien eens controleren met behulp van deodorant of remmenreiniger of er niet ergens valse lucht wordt getrokken. Misschien dat de inlaatrubbers toch niet helemaal goed zitten.

Verder lijkt met me sowieso een goed idee om de carburateurs te synchroniseren.

db
 
Hee psst tis wel een belg he en die praten en schrijven vlaams en geen nederlands.

Dat heeft er denk ik zeer zeker mee te maken, en daar kan TS zelf niets aan doen.

Wat hij wel kan doen is zijn telefoon in een hoek gooien, en achter een pc of laptop gaan zitten.
Dat doet bij mij vaak wonderen O-) Dan houd je tenminste overzicht over het verhaaltje wat jezelf uittypt.

Maarja het blijft een belg, net zoals een fries die een fries blijft.
 
Gisteren de blok gans afgewerkt.
Deze draait perfect juist dat ik hem warm laat draaien duurt dit echt lang gaat traag, als ik dan gas geef en ongeveer 1350 toeren statoineer draait en gas geef blijft deze 4000 toeren draaien voor de rest alles ok? Ik denk dat ik hem nog eens moet goed zetten carbutune

Ik denk dat je even moet kijken of er ergens valse lucht aangezogen wordt in het inlaattraject.

Dat hij lang moet warmdraaien kan komen door een niet goed werkende thermostaat. Dat kun je alleen maar testen door hem te demonteren. As je hem dan in een pan met kokend water gooit, zou je moeten zien dat hij open gaat. Als je hem uit de pan haalt, moet hij weer dicht gaan nadat hij afgekoeld is.

Voor de rest wordt ik een beetje ziek van de vele reacties hier door mensen die hun kans zien om te laten zien hoe elitair ze wel niet zijn. Ga toch motorrijden ofzo.
 
De r6 is nu op punt gezet

even dit,
ik probeer, ondanks de taalbarrière, wel altijd de boel zodanig te ontcijferen dat ik het snap,
zodat ik iemand kan proberen te helpen.
gelukkig zijn er in dit topic nog een paar, de rest zijn grappenmakers of zeikerds,
maar probeer alsjeblieft het ook zo op te schrijven dat een "domme Ollander" er ook iets van snapt.

de R6 op punt????
is dat hetzelfde als de kip op stok?
 
Ik kom niet zo heel vaak in Belgie. Maar als ik er eenmaal ben, dan val ik geregeld in een deuk van mijn stoel, als een Belg mij probeert wat duidelijk te maken.

dat werkt in de andere richting ook hoor :) . heb 2x halve familie bij jullie wonen (voorhout en roermond) en soms duurt het even voor we van elkaar weten wat we nu juist bedoelen. een tasje bv is niet iets waar je dingen in stopt, een tas is iets waar je koffie uit drinkt :+
en poepen doe je niet op het WC maar in bed, of op de keukentafel, of ... O-)
 
Laatst bewerkt:
dat werkt in de andere richting ook hoor :) . heb 2x halve familie bij jullie wonen (voorhout en roermond) en soms duurt het even voor we van elkaar weten wat we nu juist bedoelen. een tasje bv is niet iets waar je dingen in stopt, een tas is iets waar je koffie uit drinkt :+
en poepen doe je niet op het WC maar in bed, of op de keukentafel, of ... O-)

_O-
Duitsers lachen zich weer een breuk als je zegt dat de boel in de fik stond. "Fikken dat dat deed jonge".

Nja oke, maar ik spreek een dialect en jij ook. Toch kunnen we ook gewoon begrijpelijk nederlands.
Ik snap niet dat deze belg daar niet zijn best voor doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan