Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Wie kan mij wat meer vertellen over de gear shifters (blauwe ledlampjes)? Ik weet dat het gaat over het moment van schakelen en toerental, maar wie kan me daar iets meer informatie over geven.

En hoe hebben jullie ze ingesteld? Wil ze ook instellen, maar wat is de beste instelling?

Ik ben hier nog allemaal een leek in :') en zo kan het topic nog een beetje in leven blijven :P.

Alvast bedankt!

Check de manual van je 675 even, daar staat 't in. Heb 't laatst ook gedaan, er zijn meerdere opties. Is niet heel moeilijk.

Gr. Jerd.
 
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen


Hallo,

Iemand interesse in een tai tidy van evotech (korte ktp houder)
voor een daytona 675 2013?
Past ook op een street triple.

[afbeelding]
[afbeelding]

complete set nieuw in de doos.

Ja, daar heb ik wel interesse in (die past natuurlijk ook op een 675R uit 2014 *D ), behoud je de mogelijkheid om hem snel los te maken met die 4 boutjes en stekker?
 
Ola,

sinds kort in het bezit van een zwarte Daytona 675 uit 2009. Weer 's wat anders dan een bullige twin. Er zit een open Jardine pijp onder, en ik denk de mapping niet daarop is aangepast (geeft veel 'geklapper' bij gas dicht na acceleratie). Iemand van hier ervaring met het flashen van de ecu?

Gr. Jerd.
 
Ola,

sinds kort in het bezit van een zwarte Daytona 675 uit 2009. Weer 's wat anders dan een bullige twin. Er zit een open Jardine pijp onder, en ik denk de mapping niet daarop is aangepast (geeft veel 'geklapper' bij gas dicht na acceleratie). Iemand van hier ervaring met het flashen van de ecu?

Gr. Jerd.
Heeft de dealer voor mij gedaan (volgens mij Arrow of TOR map), rijdt een stuk beter. Hij knetterde inderdaad nogal bij gas los rond 8000 toeren.
 
Goedemorgen!

Mijn motor is binnen :D en heb eigenlijk een vraagje... Bij mijn motor zat geen handleidingboekje bij. Nu gaat mijn dealer bij de vorige eigenaar erachteraan of hij het boekje nog heeft. Nu is het zo dat ik wel handleidingboekjes vindt op het internet, maar deze dateert van het bouwjaar 2006 - 2008. Mijn motor is van 2012. Maakt het veel uit dat ik die instructieboek kan gebruiken of zit daar bijna geen verschil in ivm het bouwjaar en kan ik hem gebruiken? En weet een van jullie ook of die in het Nederlands te krijgen is, want dat leest toch iets makkelijker :').

Alvast bedankt!

Lees nu pas dit bericht.
Indien je nog een Nederlandse versie van de handleiding zoekt laat dan weten. Deze heb ik nog wel digitaal voor je als je wil.
 
Lees nu pas dit bericht.
Indien je nog een Nederlandse versie van de handleiding zoekt laat dan weten. Deze heb ik nog wel digitaal voor je als je wil.

Ja heel graag! Heb de Engelse versie ook, maar Nederlands leest toch iets fijner. Dus die zou ik wel graag van je willen.

Alvast bedankt!
 
Heeft de dealer voor mij gedaan (volgens mij Arrow of TOR map), rijdt een stuk beter. Hij knetterde inderdaad nogal bij gas los rond 8000 toeren.

Mag ik vragen wat je dat ongeveer heeft gekost?

En nog iets anders: mijn 675 loopt ongeveer 8k toeren bij iets van 145 km/u. Voor mijn gevoel is dit een hoog toerental bij die snelheid (maar kan ook zijn omdat ik meer op twins heb gereden), is dit ook zo bij jullie? Zesde versnelling dus...

Cheers, Jerd.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat je dat ongeveer heeft gekost?

En nog iets anders: mijn 675 loopt ongeveer 8k toeren bij iets van 145 km/u. Voor mijn gevoel is dit een hoog toerental bij die snelheid (maar kan ook zijn omdat ik meer op twins heb gereden), is dit ook zo bij jullie? Zesde versnelling dus...

Cheers, Jerd.
Heeft me niks gekost, maar dat is omdat ik meer werk liet doen en ze dit gelijk mee konden nemen. Neem aan dat het laden van een andere mapping sowieso niet zo veel zou mogen kosten.
Specifiek toerental weet ik eigenlijk niet maar 8000 bij 145km/h in z'n 6 klinkt wel ok volgens mij.

Gisteren trouwens de (waarschijnlijk) laatste rit van het seizoen gemaakt. Was nog even erg lekker weer, beestje staat nu in de garage aan de druppellader...
 
Heeft me niks gekost, maar dat is omdat ik meer werk liet doen en ze dit gelijk mee konden nemen. Neem aan dat het laden van een andere mapping sowieso niet zo veel zou mogen kosten.
Specifiek toerental weet ik eigenlijk niet maar 8000 bij 145km/h in z'n 6 klinkt wel ok volgens mij.

Gisteren trouwens de (waarschijnlijk) laatste rit van het seizoen gemaakt. Was nog even erg lekker weer, beestje staat nu in de garage aan de druppellader...

Aha, ok da's tof. Dankje voor je reply.

Laatste ritje? Komende dagen wordt 't ook nog echt mooi...
 
Aha, ok da's tof. Dankje voor je reply.

Laatste ritje? Komende dagen wordt 't ook nog echt mooi...
Heb het begrepen ja, maar helaas dit weekend en komende week totaal geen vrij tijd om wat kilometers te maken dus ben bang dat het dit jaar niet meer gaat lukken.
Hopelijk volgend jaar toch wel wat meer, heb dit jaar volgens mij amper 3000km gemaakt.
 
Zonde van de motor... :/ Veel beterschap gewenst voor de bestuurder!

Ondanks dat wil ik toch dat het héél snel weer lente wordt! :]
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die zijn knipperlichten heeft vervangen en nu de originele op de plank heeft liggen?
Ik ben op zoek naar 4x knipperlicht dat op het 2de type 675 is gebruikt (pijlvormig).

Gr. Danny
 
20150913_163436%20-%20kopie%20-%20kopie_zpsjkxpmlsp.jpg


Ik ben blij als het pokkeweer voorbij is.. :r
Wil rijden! :]
 
Mag ik vragen wat je dat ongeveer heeft gekost?

En nog iets anders: mijn 675 loopt ongeveer 8k toeren bij iets van 145 km/u. Voor mijn gevoel is dit een hoog toerental bij die snelheid (maar kan ook zijn omdat ik meer op twins heb gereden), is dit ook zo bij jullie? Zesde versnelling dus...

Cheers, Jerd.

max toerental van mijn 2007 was volgens mij 13500 of zo.
Dat betekent dat jouw 675 gegeared is voor zo'n 245 km/u.

Dat is niet standaard. De mijne liep op de teller naar 280 toe (pakembeet zo'n 265 in het echt schat ik???)

Ik denk dat je een andere tandwielverhouding hebt.

(of ik snap er geen hol van :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan