Triumph Speed Triple topic deel 47

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen die HD rijden houden helemaal niet van motorrijden. Die willen alleen maar gezien worden en kunnen zeggen dat ze een Harley rijden :') . Gelukkig beseffen steeds meer mensen dat nu elke badaap een Harley rijdt.

Alle HD rijders over één kam scheren, de meeste die ik ken draaien per jaar meer kilometers
dan de meeste hier op het S3 topic en doen dit al ruim 30 jaar op een HD.
Maar goed jij zult het wel beter weten je hebt je motorrijbewijs al sinds 2008.
 
Huhuh generaliseren is niet goed. Maar afgelopen week 2 toer/kruip tochten meegereden in het kader van Vlaggedag hier op Curacao. Het is een traditie geworden dat dan alles uit de garage gedrukt wordt en vervolgens mee "gereden" wordt in de tour. Ongeloofeloos hoe sommige niet kunnen rijden. Uit een bocht (kleine knik) "vliegen" met 35 kmh. We konden hem tenminste aan alle frutsels weer uit die prikstruiken trekken.
Maar ja wat is rijden. Soms ben ik wel jaloers die "zij" rondrijden onder de speed limit en daar genoegen aan beleven. Dat houd ik nog geen 5 minuten vol. Gelukkig is het hier leven en laten leven. Dus alle stijlen dwars door elkaar tot een vreugdevolle chaos :P

:W
 
Alle HD rijders over één kam scheren, de meeste die ik ken draaien per jaar meer kilometers
dan de meeste hier op het S3 topic en doen dit al ruim 30 jaar op een HD.
Maar goed jij zult het wel beter weten je hebt je motorrijbewijs al sinds 2008.
Ik denk dat die mensen die al 30 jaar HD rijden zich juist nog harder storen aan die stumperts die niet kunnen rijden en voor de hip een HD kopen ;)

Over één kam scheren is idd niet goed, maar er wordt wederzijds minachtend over gedaan. Echter is het bij de HD rijders de poeha er omheen van nou je moet wel exact het juiste jasje en broekje erbij aantrekken anders val je uit de toon. Oh ik dacht dat HD rijden juist om vrijheid blijheid ging, lone rider enzo. Dat is er allemaal niet meer bij tegenwoordig, daarom kan ik het niet waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Blijkt Triumph gaat een bobber versie van het nieuwe Bonneville maken..

[afbeelding]


http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2015/july/triumph-bonneville-bobber-revealed/

I know, I know, it's not a Speed Triple, but at least it's a Triumph }) ;)

Verderop in het artikel...

In addition, MCN has spied the firm testing a more sports-orientated high-spec café racer, believed to be called Street Tracker, which will feature a large diameter inverted fork, high-spec rear shocks, more aggressive geometry, and powerful brakes – all aimed at taking on the likes of the BMW R nineT boxer roadster and the Norton 961 Commando.

Ohhh yes doet u maar op basis van het speed blok
 
Goedemorgen heren,

Mijn K&N filter is eindelijk binnen gekomen, en heb ik er gisteravond ingezet. Man man man! Wat een geluidsverschil, prachtig! Nu die meer lucht krijgt dient hij natuurlijk ook afgesteld te worden en mijn vraag is:

Waar kan ik in de buurt van flevoland hem netjes laten afstellen (straal van 70-80km vind ik ook niet erg)?
En is het waar dat als ze hem afstellen met tuneboy, dat ik dan niet meer met tuneecu erin kan?

Alvast bedankt!
 
Goedemorgen heren,

Mijn K&N filter is eindelijk binnen gekomen, en heb ik er gisteravond ingezet. Man man man! Wat een geluidsverschil, prachtig! Nu die meer lucht krijgt dient hij natuurlijk ook afgesteld te worden en mijn vraag is:

Waar kan ik in de buurt van flevoland hem netjes laten afstellen (straal van 70-80km vind ik ook niet erg)?
En is het waar dat als ze hem afstellen met tuneboy, dat ik dan niet meer met tuneecu erin kan?

Alvast bedankt!
MCA Almere
 
Hey JJ gezien mijn foto in de OP bijna nooit te zien is, kan je deze proberen AUB?

11742882_10203604854356002_5086584144308588154_n.jpg


Alvast bedankt :Y :W
 
Goedemorgen heren,

Mijn K&N filter is eindelijk binnen gekomen, en heb ik er gisteravond ingezet. Man man man! Wat een geluidsverschil, prachtig! Nu die meer lucht krijgt dient hij natuurlijk ook afgesteld te worden en mijn vraag is:

Waar kan ik in de buurt van flevoland hem netjes laten afstellen (straal van 70-80km vind ik ook niet erg)?
En is het waar dat als ze hem afstellen met tuneboy, dat ik dan niet meer met tuneecu erin kan?

Alvast bedankt!

Nee, dat is niet waar
 
Verderop in het artikel...

In addition, MCN has spied the firm testing a more sports-orientated high-spec café racer, believed to be called Street Tracker, which will feature a large diameter inverted fork, high-spec rear shocks, more aggressive geometry, and powerful brakes – all aimed at taking on the likes of the BMW R nineT boxer roadster and the Norton 961 Commando.

Ohhh yes doet u maar op basis van het speed blok
Er lijkt al een stuk meer over bekend te zijn en vermoedelijk is ie vanaf 2016 te koop :)

Het is sowieso een vloeistofgekoelde tweecilinder, het is alleen de vraag hoeveel cc.
In dit artikel gokken ze op 1100 ~ 1200 :]

Consent Form | Cycle World
 
Laatst bewerkt:
Zo, net clip-ons op de Speed gezet, ben benieuwd hoe dat bevalt.

[afbeelding]
Eindelijk de kans gehad om te rijden met de clip ons. Ik vind het geweldig.
Moest wel even wennen aan het meer voorover en naar voren zitten, maar de Speed is getransformeerd. Een stuk agressiever en sneller sturend, veel minder last van de wind (maar dat vond ik ook al nadat ik mijn schermpje eraf had gehaald) en ziet er imho een stuk stoerder uit.
Ik ben er blij mee
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nog even mijn ervaring delen met de Healltech quickshifter easy.
Aansluiten is echt een fluitje van een cent. Stekker op de bobines met contrastekker en een min op het frame en klaar is kees
De app voor de instellingen werkt als een tierelier en koppelt ook direct met bleutooth.

Ik heb op alle toerentallen de onderbreking met 10millisec verhoogt om op safe te gaan.
Dit blijkt in de praktijk ook prima te werken. De treshold heb ik op 10n staan. Of te wel de gevoeligheid van de sensor. Ook dit werkt perfect. Zelf bij grote hobbels heb ik geen last met onderbreken. En qua overschakelen gaat het als een speer. Zonder haken,horten en stoten. Kortom ik ben erg enthousiast over de Healltech. :Y
 
Eindelijk de kans gehad om te rijden met de clip ons. Ik vind het geweldig.
Moest wel even wennen aan het meer voorover en naar voren zitten, maar de Speed is getransformeerd. Een stuk agressiever en sneller sturend, veel minder last van de wind (maar dat vond ik ook al nadat ik mijn schermpje eraf had gehaald) en ziet er imho een stuk stoerder uit.
Ik ben er blij mee

Shhhh,,,, niet te hard roepen, straks wil iedereen clipons O-)
 
TOD zit erin, motor maakt een heel ander geluid nu.
Uitlaatgeluid is veel dieper en agressiever.
Koppel komt er een stuk vroeger in nu.
Alleen koud start hij moeilijker,komt misschien omdat er nog een originele luchtfilter inzit.
Heb er nog maar een klein stukje mee gereden...... dit weekend eens deftig aan de tand voelen. :]
 
Ik denk dat die mensen die al 30 jaar HD rijden zich juist nog harder storen aan die stumperts die niet kunnen rijden en voor de hip een HD kopen ;)

Over één kam scheren is idd niet goed, maar er wordt wederzijds minachtend over gedaan. Echter is het bij de HD rijders de poeha er omheen van nou je moet wel exact het juiste jasje en broekje erbij aantrekken anders val je uit de toon. Oh ik dacht dat HD rijden juist om vrijheid blijheid ging, lone rider enzo. Dat is er allemaal niet meer bij tegenwoordig, daarom kan ik het niet waarderen.

Je hebt wel gelijk de oude garde ergert zich ook aan de boulevard rijders met hun
te fancy kleding.
 
:') ...en bijna bij het afsluiten van dit topic, de Soes nog een keer in beeld... :')
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel gelijk de oude garde ergert zich ook aan de boulevard rijders met hun
te fancy kleding.
Vanmiddag hier in Bonn ook weer zo eentje, geen idee hebbende hoe breed ie is op z'n Harley neemt ie zoveel ruimte dat ie m'n vriendin haast van haar fiets rijdt.. Manmanmanmanmanmanman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan