Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet (jaja het is weer zover) hoe je die set nodig zou hebben voor de remklauw van een zzr600d , als dit er op lijkt iig : http://www.zzr-rg.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6021

een grotere maat zuiger'insert' dan 30mm omdat de motorfietsset niet groter gaat, maar die auto set is toch dat je de zuiger terugdraait vanwege een handrem functie ofzo ? ( geen idee nooit gebruikt).
Deze klauw is de enige soort waarin het gereedschap nooit nodig zal zijn.
1 zuiger klauwen doe je gewoon op druk van de hrc.

De voorrem heeft 4 zuigers per klauw. Afhankelijk van wat er aan de hand is, werkt het zuigertrekker ding prima.


De voorrem van bijv een vmax 1986 heeft twee grote zuigers. Die maat zit weer niet in mijn setje.
Gelukkig is een 2 zuigerklauw ook wel weer met een rempomp te doen, maar toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dat snap ik.

ah.....:/

Niet dat het zo heel bar interessant is, maar ik reageerde op de set van stefan666 wat een autozuigertrugstelkoffersetlekkercompleet is ;)

ik dacht met jouw reactie dat je die auto set gebruikte voor motoren.
Maar je hebt dus ook de set die ik afbeeldde (maar dan van laser)

Inderdaad, grotere maten zouden wel makkelijk zijn, zeker bij achterremklauwen :)
 
Kijk en luister :Y



Lees mijn vraag nog eens goed.

Hoe zo'n tracer werkt weet ik, en juist daarom vraag ik ook of er bekend is wat deze tracer doet als je een kabel zoekt in een hele bundel waar ook nog eens een signaal over gaat.
(Ik bedoel dan ook een "echte" bundel met kabels, en geen kabelboom van een auto/motor)

Veel tracers zijn op zo'n moment ineens niet zo handig meer ;)
 
En wat ist :)

Mooie set van Kraftwerk 3232 ,3233 en de3235




Was de eerste x dat ik bij de M-F Huis leverancier heb besteld .
Maar voor de uitleg van zijn kant en snelle levering krijgt hij een dikke veer in zij'n k....t van deze kant .


full
 
Laatst bewerkt:
Even wat info inwinnen, heeft 1 of meer van jullie wel eens met zo'n ding gewerkt ? =>

http://www.barntools.nl/index.php?i...on=article&group_id=10000023&aid=4228&lang=nl


YNzeTpo.jpg


( ouderwets balanceren autoband )

Zou dan samen moeten gaan met deze

http://www.barntools.nl/index.php?i...on=article&group_id=10000023&aid=2554&lang=nl

MLntWiS.jpg


( handmatig voor autobanden, uiteraard.. het motor gerelateerde.. wil er dan ook m'n motorwielen mee gaan doen )

- eh, het balanceren natuurlijk niet ;p ) -

Want, als koos - econoom .. met een beetje zweet, heb je voor 20,- p/s balanceren / omleggen er bij de autotent / bandenboer, zo'n set er zo uit.

Ook als *beunwerkzaamheden* kom ik best vaak banden tegen, die uitbesteed moeten worden.


Ja, snap wel dat een perslucht / elektrische set sneller is, maar wil de ruimte ervoor
niet opofferen in de werkplaats.
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk gereedschap te hebben/kopen O-) maar waarom 3 sleutels? welk bereik zitten ze?

Normaal neem je moment sleutels die elkaar overlappen. Zo dat je altijd een sleutel hebt die je nauwkeurig kunt in stellen.

Mijn grootste sleutel heeft ook maar stappen van 10 kg er op staan. En dat is dan weer niet handig met de wielnoeren van me auto (16 kilo op de lm velgen. En 19 op staal)
Daar is me middelste sleutel weet voor. En de kleinere voor nog fijner werk.

Gr Roy
 
Normaal neem je moment sleutels die elkaar overlappen. Zo dat je altijd een sleutel hebt die je nauwkeurig kunt in stellen.

Mijn grootste sleutel heeft ook maar stappen van 10 kg er op staan. En dat is dan weer niet handig met de wielnoeren van me auto (16 kilo op de lm velgen. En 19 op staal)
Daar is me middelste sleutel weet voor. En de kleinere voor nog fijner werk.

Gr Roy


Mag ik vragen welk merk/type auto jij rijdt?

En voor de rest;
'Me' gekozen als irritantste woord van het jaar | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Even wat info inwinnen, heeft 1 of meer van jullie wel eens met zo'n ding gewerkt ? =>

http://www.barntools.nl/index.php?i...on=article&group_id=10000023&aid=4228&lang=nl


[afbeelding]

( ouderwets balanceren autoband )

Zou dan samen moeten gaan met deze

http://www.barntools.nl/index.php?i...on=article&group_id=10000023&aid=2554&lang=nl

[afbeelding]

( handmatig voor autobanden, uiteraard.. het motor gerelateerde.. wil er dan ook m'n motorwielen mee gaan doen )

- eh, het balanceren natuurlijk niet ;p ) -

Want, als koos - econoom .. met een beetje zweet, heb je voor 20,- p/s balanceren / omleggen er bij de autotent / bandenboer, zo'n set er zo uit.

Ook als *beunwerkzaamheden* kom ik best vaak banden tegen, die uitbesteed moeten worden.


Ja, snap wel dat een perslucht / elektrische set sneller is, maar wil de ruimte ervoor
niet opofferen in de werkplaats.

Voor motorbanden heb je een demonsteerstaaf nodig met kunststof koppen en kunststof haakjes voor op de wisselaar.

Ik gebruik een nagemaakte demonsteerstaaf van Nomar. Mount / Demount Bar | No Mar Tire Changer | Cycle Hill Tire Changer | CH200 Tire Changer

Als wisselaar gebruik ik een omgebouwde Duquesne handmatige bandenwisselaar, die is voorzien van kunstof haken om de velg in te spannen, dunnere centrale pen en een aangepaste pneumatische hiel afdrukker Je kan met heel weinig moeite motorbandjes verwisselen. Een 14 inch bestelwagen band op stalen velg lukte me ook nog, maar dat wil je niet dagelijks handmatig doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel na te maken :)
( de arm )

Voor mij is belangrijk dat ik ook koekblik wielen onderhanden kan nemen, vandaar dat ik
kijk naar een maatje groter als alleen een ring-met-demonteer staaf
( die je wel bij daytona ect tegenkomt )



Ben ook wel erg benieuwd naar de werking van het balanceer apparaat, ze zeggen ( op diverse site's ) dat dit de ouderwetse manier is.

Mha, ouderwets hoeft niet per-see slecht te zijn, soms zelfs beter .
Of het is rotzooi, dat kan natuurlijk ook.

Voor motorbanden moet er dan een gewone balanceer bok komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan