suzuki gsx 600 f wil niet meer starten op alle 4 de cilinder

kennisch

Rookie
11 mei 2015
7
0
ee goedendag,

ik ben marco, ben 22 jaar en heb sinds 2 maanden een suzuki gsx 600 f uit 1994.
helaas heb ik er in die 2 maanden nog maar 300 km op kunnen rijden om dat ik er maar niet achter kom waarom die het niet doet.

de motor liep niet toen ik hem kocht, en had pak hem beet een half jaar stil gestaan.
gelijk in de eerste week de bougies vervangen en dan carbs uit elkaar gehaald om even schoon te maken, en ja hoor hij deed het.
toen een hele week erop gereden maar ik was toch nog niet helemaal tevreden hoe die stationair liep, dus toen weer uit elkaar gehaald om te kijken of ik hem nog iets schoner kon krijgen.

nu wil die dus helemaal niet meer lopen of maar op 1 2 of 3 cilinders.
vonken doet die als een malle, maar elke x doet de ene cilinder wel mee en dan de andere weer niet, ik word er op dit moment echt een beetje gestoord van omdat ik er nu gewoon niks meer van snap waarom die het niet wilt doen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Gr marco
 
Choke mechanisme even controleren.

Ik had em ook helemaal schoongemaakt maar daardoor liep het chokemechanisme intern niet meer soepel en bleef een van de buisjes hangen.

Vacuumkapjes en membranen er even af en dan de choke aan/uit en kijken.
 
Laatst bewerkt:
De carb set echt helemaal uit elkaar halen dus ook de mengsel schroeven er uit en alle sproeiers. Dan de carbs ultrasoon laten reinigen. Vervolgens alles weer netjes in elkaar bouwen en de vlotternivo's goed af stellen en de hele set weer goed in de rubbers drukken en alles netjes monteren zoals het hoort.
 
Zit op de bezinekraan een primestand, dat is voor starten na lange stilstand.

En als je met die stand gaat rijden merk je nog niet zo veel, maar tijdens stoppen en stilstaan met draaiende motor krijgt hij dan te veel benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan