Het Buelltopic van MF deel 3

Ah ja, het muntje valt.

Maar inderdaad Jakkel, steek nog wat energie in die Buell. Het is het waard. Leuk die Triumph, maar je ziet ze op iedere hoek van de straat en zeg nou zelf, dat soepele blok is lang niet zo leuk als die van je stampende XB.

Bwa, de Speed is toch ook een speciaal karaktertje hoor. De rauwe sound van die driepitter maakt 'm toch een pak minder geraffineerd/verfijnd dan zo'n dertien in een dozijn vier-in-lijn. En hij oogt ook wel lekker stoer.

Maar inderdaad, de Buell is echt wel apart. Misschien toch nog eens een afspraak met TM maken... .
 
Laatst bewerkt:
Bwa, de Speed is toch ook een speciaal karaktertje hoor. De rauwe sound van die driepitter maakt 'm toch een pak minder geraffineerd/verfijnd dan zo'n dertien in een dozijn vier-in-lijn. En hij oogt ook wel lekker stoer.

Maar inderdaad, de Buell is echt wel apart. Misschien toch nog eens een afspraak met TM maken... .
Tja,zo heb je dr ook niet veel aan,of zelf eens wat proberen. Zelf had ik in het begin ook een paar problemen(achterdemper en scheurende uitlaat/bochten) maar nu doet ie het prima.
 
Het lijkt er ook een beetje op dat al het gezeik dat ik heb gehad met m'n buisjes ook gewoon te maken had met achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar.

Op m'n M2 nu 6000 probleemloze kilometers sinds aanschaf. De X1 heb ik twee keer uitelkaar moeten halen met m'n vader. 1 keer om nieuwe cilinders/zuigers te monteren. Toen ook (uit voorzorg) een nieuw oliepomptandwiel gemonteerd. Dat liep alleen stuk na 1000 kilometer. Heel veel pech mee gehad, heeft maar een paar weken in het schap gelegen, is weer teruggeroepen door Motorcyclestorehouse. Maar niet voordat het tandwiel zich al door mijn blok verspreid had :(. Hebben ze redelijk netjes opgelost uiteindelijk, maar niet helemaal in verhouding met hoeveel werk ik er (extra) aan gehad heb.

De Ulysses (die ik sinds april heb) alleen nieuwe olie, primaire olie en lagers voor en achter. Doet het uitstekend. Al iets van 3000 kilometer gereden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn xb 12ss heb ik met nog geen 6000km gekocht tot de 20.000 ook nooit anders dan de beurtjes iets mee gehad. Op 1*inlaatpakingen na dan en een uitlaatklep storing.

Mijn 1125cr in 6000km jiffy defect, dynamo en en lekkende clutchslave. Dus nu alle pijn puntjes gehad met de 1125cr dus ga hier nog veel plezierige km's mee maken ( ik wist bij aankoop al dat de dynamo er aan zat te komen, dus flink gepingeld) Op mijn wishlist blijft een xb12 staan. Voor ooit erbij.
 
Ja precies. Als je eenmaal die typische kwaaltjes gehad hebt, zit je hopelijk wel even goed verder.
 
Ik zou Martin een keer een mailtje sturen waarin je even opsomt wat jullie ook alweer allemaal gedaan hebben:

- Koppakking
- Inlaatpakkingen
- Throttle position sensor
- Overige kleine zaken?

En dat het probleem daar dus helaas nog niet mee opgelost is. Reeds uitgevoerde zaken staan dan ook weer even helder op zijn netvlies en dan kan hij wellicht alvast bedenken wat het dan wel zou kunnen zijn. Nu het seizoen voorbij is, heeft hij ook wat meer tijd voor de wat ingewikkeldere zaken vermoed ik.

Als hij het echt niet weet, zal hij het eerlijk zeggen, dus een mailtje kan geen kwaad. Kost ook niets.
 
zeg ik nu wat doms als ik zeg dat het misschien wel de ECU zelf is? de km en rpm teller worden digitaal aangestuurd en die gaan als een malle heen en weer :/

p.s: wel een mooie motor in dat Cherry bomb red :9~
 
Laatst bewerkt:
zeg ik nu wat doms als ik zeg dat het misschien wel de ECU zelf is? de km en rpm teller worden digitaal aangestuurd en die gaan als een malle heen en weer :/

p.s: wel een mooie motor in dat Cherry bomb red :9~~

Heeft een splinternieuwe ECU. Daar zal het ook niet aan liggen. ;(

Ik vind 'm ook nog steeds prachtig om naar te kijken, maar ik zou ook graag hebben dat ie nog zou rijden ook. :+
 
Heeft een splinternieuwe ECU. Daar zal het ook niet aan liggen. ;(

Ik vind 'm ook nog steeds prachtig om naar te kijken, maar ik zou ook graag hebben dat ie nog zou rijden ook. :+

Ok, super vreemd dan hoor. ik ben geen techneut (verre van) maar dan heb je toch al echt zo'n beetje alles aangepakt wat er maar te doen is lijkt me :?

Mocht je een XB12R zoeken die WEL rijd, die van mij is te koop :+ ;)
 
Heeft een splinternieuwe ECU. Daar zal het ook niet aan liggen. ;(

Ik vind 'm ook nog steeds prachtig om naar te kijken, maar ik zou ook graag hebben dat ie nog zou rijden ook. :+


Heb je je ouwe ECU nog liggen? Je zou m voor de grap eens uit kunnen wisselen...

Filmpje zou je trouwens ook even kunnen delen op dit forum: Buell Forum: <font face="verdana"><font size="+2"><b><i>XB</i></b></font>oard</font>

Die gasten zouden nog wel eens een interessante suggestie kunnen hebben.
 
Moet een sensor zijn of een breuk in de kabelboom.
Zou goed kunnen,ook al gezien dat check engine lampje wat niet uitgaaten het rare km teller gedrag. Met mijn x1 heb ik ook een kabelbreuk gehad,waar kabel uit de koplamp kwam die konstand tegen een nok tussen de vorkpoten,bij mij leidde dat tot uitvallen van dimlicht...
 
Moet een sensor zijn of een breuk in de kabelboom.

Locatie storingen moeten toch +/- uit te lezen zijn. :?

Bij onze XB bleef ook het management lampje branden, Martin had heel snel uitgelezen
dat het iets met de spannings regelaar was.
Viel mee, het stekkertje zat niet goed meer in elkaar/ geen contact. :)

Nu zal het bij de jouwe wel niet zo simpel zijn, misschien ook wel als het eerst maar
gevonden wordt. :/
 
img_39121qjyx.jpg


Mooi weer vandaag :)

Waarschijnlijk laatste rit van het seizoen, maar het was lekker.
 
Net 2 zwarte XB12S'en gespot bij Zevenbergen. Zat zelf ook op mijn XB12S.
 
Terug
Bovenaan Onderaan