Het Buelltopic van MF deel 3

Bevalt me erg goed eigenlijk.
Ik had wat twijfel gekregen doordat je online veel leest over dat het hogere toerental storend is en het was me ook afgeraden door een stel Duitse Buell-fanaten die ik net voor het uitvoeren van die modificatie tegen het lijf liep.

Maar ik rijd nauwelijks snelweg en ze klimt net wat sneller in toeren naar het maximum koppel.
Ook heb je net wat lager in toeren al wat meer koppel op het wiel en dat bevalt ook goed, rijdt iets soepeler.

Van de zomer een sprintje gedaan tegen @DeWALT-Buell . Beide 4e versnelling en een gangetje van 70 km/u en dan volgas. Ik reed (langzaam) weg bij @DeWALT-Buell , dus verschil maakt het zeker.

Ik denk dat als je officiële metingen zou houden van 80 naar 120 km/u dat het geen seconde scheelt daarvoor hoef je het niet te doen.
 
Bevalt me erg goed eigenlijk.
Ik had wat twijfel gekregen doordat je online veel leest over dat het hogere toerental storend is en het was me ook afgeraden door een stel Duitse Buell-fanaten die ik net voor het uitvoeren van die modificatie tegen het lijf liep.

Maar ik rijd nauwelijks snelweg en ze klimt net wat sneller in toeren naar het maximum koppel.
Ook heb je net wat lager in toeren al wat meer koppel op het wiel en dat bevalt ook goed, rijdt iets soepeler.

Van de zomer een sprintje gedaan tegen @DeWALT-Buell . Beide 4e versnelling en een gangetje van 70 km/u en dan volgas. Ik reed (langzaam) weg bij @DeWALT-Buell , dus verschil maakt het zeker.

Ik denk dat als je officiële metingen zou houden van 80 naar 120 km/u dat het geen seconde scheelt daarvoor hoef je het niet te doen.

Rijden jullie allebei met de standaard mapping?
Sinds ik de mapping van Twin erop heb vind ik het echt een beest. Om de acceleratie zou het mij niet echt gaan dus.
Ik vind mijn xb soms wat bokkig bij langzaam rijden. Achter een auto aan een kleine rotonde nemen enzo. Als dit aangenamer wordt door het wisselen van tandwielen zou ik het wel tof vinden.
 
Ja, rijden met dezelfde mapping niet standaard. Hetis een aangepaste race-mapping.

Het bokken is in die zin minder dat je bij eenzelfde (lage) snelheid met een iets hoger toerental rijdt waarbij het bokken minder is.
 
Laatst bewerkt:
Meer gaan rijden dan :P:]

P.s. wel een mooie omschrijving van de verbeteringen in het Thunderstorm blok.
 
Sinds de aanschaf van de xt660z pak ik die sneller voor de korte ritjes omdat daar een topkoffer opzit. Lange ritten zijn meestal met het zijspan....
 
Zijn er XB's met zijspan gebouwd, dat iemand weet?
Buisje met zijspan ken ik wel.
 
Mijn xb12s is toe aan nieuwe banden. Ik heb even gezocht in dit topic maar het gaat maar weinig over banden. Wat zou iemand aanraden voor onder de xb?
 
Fris rubber. Pilot Power 2CT
IMG_1680.jpeg
 
Mijn xb12s is toe aan nieuwe banden. Ik heb even gezocht in dit topic maar het gaat maar weinig over banden. Wat zou iemand aanraden voor onder de xb?
Heb er nu pilot road 4 en 5 onder liggen. Maar als ik er nu nieuwe onder moest leggen deed ik de dunlop mutant
 
Zo. Ik heb mijn xb weer rijdend. Ik heb hem sinds 2018 en was m'n interesse een klein beetje verloren de afgelopen jaren maar ben blij dat ik hem niet weg heb gedaan. Het afgelopen jaar ben ik into dat hele boordcomputergebeuren (ECM) gedoken en dat is best leuk. Loggen met Buelltooth, verbinden met ECMspy, grafiekjes bekijken met megalogviewer. Het was allemaal nieuw voor mij maar het is wel erg interessant. Ik vroeg me af of er nog meer mensen in Nederland hier verstand van hebben. Hobbymatig bedoel ik dan natuurlijk, ik snap dat Twin Motorcycles hier ook verstand van heeft.

Ik ga weer lekker rijden met de xb en dit keer wel met juiste instellingen van de ECM. Rijdt nu al een stuk beter.

_4130173.jpg


_4130174.jpg
 
Ik verbind mijn Buell 1x per jaar met ECMspy via kabeltje, maar meer dan even wat dingen nalopen doe ik niet.
 
Het valt mij op dat de helft van de xb's die op marktplaats komen van die hitteband om de uitlaatbochten heeft zitten. Ik vraag me af: waarom doen zoveel eigenaren dat?
 
Het valt mij op dat de helft van de xb's die op marktplaats komen van die hitteband om de uitlaatbochten heeft zitten. Ik vraag me af: waarom doen zoveel eigenaren dat?
soms doen ze het er omheen omdat ze het mooi vinden, maar...in de meeste gevallen zit het er omheen omdat er een deuk/kras/beschadiging zit na omvallen, of uitglijder en met die hitteband valt dat niet meer op 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan