Motor professioneel "poetsen"

Als er een bijeenkomst is in de buurt van Oss, dan ben ik erbij. Wellicht leer ik nog eens hoe ik mijn poorboys spullen goed kan gebruiken.

Zit er ook een stuk demo machinaal poetsen bij?

Jep, dan wil ik ook wel eens komen kijken. Oss is voor mij nog wel te doen (3 kwartier rijden), maar Epe is helaas te ver voor mij.

Wist niet eens waar het lag zelfs :P

Wel interessant om te lezen wat je zoal doet, is er niet een mogelijkheid om hier wat meer info neer te zetten over de do's en don'ts mbt het wassen/onderhouden van een motor?
Erg nice btw dat je je kennis zo wil delen met iedereen.
 
Als er behoefte is aan machinaal polijsten kan dat opgenomen worden. Ik werk zelf niet met een DAP. Dat staat trouwens voor dual action polisher voor de mensen die zich dat sfvragen. Totaal niks mis mee, maar ik werk met Rupes en Flex. DAP is echt een fijn apparaat voor beginners. Je kan er weinig fout mee doen. Zoals ik aangaf, ik pas het aan naar de wensen van de deelnemers. Ik zie hier her en der al aan de reqcties dat mensen al goed bezig zijn en weten waar ze over praten. Altijd leuk. Zal de club mensen bestaan uit echte beginners dan zal de dag er anders uitzien.
 
Om hier antwoorden te geven en instructie is bijna niet te doen. Het is vaak zo moeilijk uit te leggen en het kost bovendien ook nog een hoop tijd. Het leek me leuk om de mensen hier gewoon eenmalig 'live' te demonstreren en zelf te laten ervaren.
 
Hier ook interesse!

Al eens bedacht om de motor proffessioneel te laten poetsen, dus lijkt me wel interessant zo'n cursusje.
 
Veel mensen snappen t gewoon niet. Er zijn mensen die het leuk vinden om met hun motor bezig te zijn zoals het poetsen ervan.
Ik weet nog met mn R6 dat op een zomerse zaterdag 9 uur lang op de stoep zat met een tandenborsteltje mn stepjes aan t poetsen.
Na een maand was de motor weer vies. Boeit t? nee het was leuk tijdverdrijf.

:^

Het is toch heerlijk om na een rit in het zonnetje je motor weer schoon te poetsen.
De motors worden hier na iedere rit weer naar nieuwstaat gepoetst :). Dat is direct op een optische controle of alles technisch nog tiptop is. Regelmatig schroef ik nog een ander los om te poetsen op plekken waar ik anders niet bij kom en 2x per jaar gaan alle kappen eraf om ook onder de kappen de boel schoon te maken :9


Als ik ergens allergisch voor ben is het een vieze motor :r
Zelfs op motorvakantie gaat er een poetsdoek mee en wat poetsmiddelen :X

Toen we de Street Triple "nieuw" kregen ben ik 2.5 dag bezig geweest voordat deze naar mijn zin was.
 
Laatst bewerkt:
Die kan ik inkomen haha, ben zelf ook zo een pietleut na elk ritje, zelfs met de oude VF.
Die verdient op haar oude dag ook gewoon wat TLC.

En indd tot elke 500 km het voortandwiel toe reinigen haha.
 
geweldig idee!

als je een keer in limburg bent laat maar weten. wil wel eens zien hoe je alle kleine gaatjes en kieren schoon krijgt/houd op een naked bike:P en dan bedoel ik met name het blok. de rest is toch allemaal plastic

vind het poetsen van de motor wel leuk op een mooie dag, maar als ik dan een keer gereden heb is er vaak niks meer van te zien. vind het dan soms toch zonde van de tijd die ik ook in het rijden zelf had kunnen steken.

Hier is er nog eentje uit "het zonnige zuiden" die maar wat graag eens een professional aan het werk ziet hoe hij een motor schoon maakt. In tegenstelling tot Bert, Gijs en Johnny interesseert het mij dus WEL hoe je de kuip weer mooi krijgt omdat mijn motor er toevallig eentje heeft... ;) ...
Dus... we zijn al met z'n vieren..... met hoeveel moeten we zijn voordat je komt?

gr. Boud
 
misschien is er tzt iets te regelen met motzoom apeldoorn bv hun terein / werkplaats gebruien voor sessies / poetsinstructies.
 
Beste allemaal,

Het aantal deelnemers maakt mij niet bijzonder veel uit. Wil het een beetje interactief zijn dan is 10 wel de max. Zoals ik aangaf doe ik het gratis. Het eventueel huren van een locatie vraag ik of die gedeeld kunnen worden door de deelnemers. Het mag ook bij iemand thuis in een garage. Zolang er voldoende stroom en water is vind ik bet prima.
 
Hihi, lijkt me leuk. (omgeving rotterdam)

ik heb een 1998 Fireblade. Het rood is niet meer wat het ooit geweest is, en hij is met recht VIES. Echt de perfecte motor mocht je een demo willen geven en wil hem gratis en voor niets aan je uitlenen hoor ^^.

:D :D
 
Ik hou me ook aanbevolen. Hou mijn motor ook aanbevolen, tank is juist m'n grootste issue :9

Deze Autopia user was trouwens 3x5 uur (15 dus) bezig met de motor. Weliswaar met foto's maken en tekst schrijven, maar hij geeft aan dat je zonder dat ook wel op 10-14 zal komen.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Het aantal deelnemers maakt mij niet bijzonder veel uit. Wil het een beetje interactief zijn dan is 10 wel de max. Zoals ik aangaf doe ik het gratis. Het eventueel huren van een locatie vraag ik of die gedeeld kunnen worden door de deelnemers. Het mag ook bij iemand thuis in een garage. Zolang er voldoende stroom en water is vind ik bet prima.

Volgens mij heb je al heel wat mensen die dit willen .
Je doet dit verder gratis , dus lijkt me logisch de kosten te delen .
En inderdaad om het leuk te houden en iedereen de aandacht te kunnen geven is 10 man volgens mij ook de max . Denk dat iedereen die meedoet wel een deeltje van zijn motor gedaan wil hebben . Gewoon om te zien of het beter wordt als het al is . Of iemand die echt wat achterstallig poetsonderhoud heeft ,zodat die kan zien hoe mooi het weer kan worden .
 
Hier is er nog eentje uit "het zonnige zuiden" die maar wat graag eens een professional aan het werk ziet hoe hij een motor schoon maakt. In tegenstelling tot Bert, Gijs en Johnny interesseert het mij dus WEL hoe je de kuip weer mooi krijgt omdat mijn motor er toevallig eentje heeft... ;) ...
Dus... we zijn al met z'n vieren..... met hoeveel moeten we zijn voordat je komt?

gr. Boud

Nog 1 uit Limburg met interesse; heb een zijspan voor nog meer poetsplezier!
 
eurofighter top initiatief! Lijkt me erg leuk! ik ben erbij als het bij Epe is :)
 
Als er meer mensen willen wil ik het best nog een keer doen. Ik besteed ongeveer 3-4 uurtjes eraan. Daarna valt de aandacht vaak weg. Mochten mensen zelf nog dingen willen weten, ervaren enz. kan daarna altijd tijd gemaakt worden. Ik kom regelmatig in Twente voor mijn bedrijf (vaste klanten daar). Mochten de mensen uit Oost-Nederland een locatie weten en definitief bevestigen dan kan ik voor die club mensen een dag concreet plannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan